Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:38:01 GMT

تیم های عملیاتی واکنش سریع در استانها تجهیز شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۲۶۸۶

تیم های عملیاتی واکنش سریع در استانها تجهیز شوند

بیرجند- معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجهیز تیم های عملیاتی واکنش سریع باید در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مهدی پور ظهر چهارشنبه در همایش پدافند زیستی استان اظهار کرد: هر میزانی که در فرهنگ هزینه شود کافی نیست چرا که این هزینه ها سرمایه ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید شناخت، نگاه و جهت گیری مشترکی نسبت به پدافند غیرعامل شکل بگیرد، افزود: در چرخه پدافند زیستی حوادث زیستی و در زیر مجموعه آن ایمنی زیستی نقش بسیار مهمی دارد و باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جهت ایجاد امنیت زیستی در جامعه الزامات و زیرساخت های تخصصی باید فراهم شود، گفت: امروز جامعه نیاز به تقویت زیرساخت های تخصصی در حوزه زیستی دارد.

وی با بیان اینکه امروز برنامه های پدافند غیرعامل و برنامه ششم باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه تهدیدات به ویژه تهدیدات نوین عقب ماندگی های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت، وزرا و تمامی مسئولان باید به پدافند زیستی و تهدیدات نوین به عنوان مسئله ای عملی بپردازند، بیان کرد: برگزاری این گونه همایش ها باید منتج به نتیجه و عمل ارائه مطالبات استان به مرکز شود.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه پدافند زیستی در استان صورت گرفته اما هنوز عقب ماندگی هایی وجود دارد، افزود: نظام عملیات به عنوان آمادگی و مقابله باید در کشور تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد آمادگی برای هر گونه حادثه ای باید از قبل برنامه ریزی شود، گفت: اگر بخواهیم در حوزه دانشگاه ها کاری انجام دهیم و به مصون سازی برسیم باید توانمند نیز باشیم.

سردار مهدی پور عنوان کرد: ملت ایران همواره باید به مسئله استقلال و پایداری کشور بپردازند و عزت خود را در جهان حفظ کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز تیم های عملیاتی واکنش سریع باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد، اظهار داشت: بحث های پدافندی نیاز به حمایت های مالی و فنی هرچه بیشتر دارد.

جانشین قرارگاه پدافند غیر عامل زیستی کشور با اشاره به اینکه وضعیت امروز جامعه در حوزه پدافند غیرعامل با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: خوشبختانه سند آیین نامه مرزبانی زیستی و سند راهبردی پدافند ذخایر ژنتیک در کشور تهیه شده است.

وی با بیان اینکه باید سندهای اجرایی تولید کنیم، گفت: باید با عقلانیت، برنامه ریزی و مد نظر قرار دادن ملاک های فنی اسناد اجرایی و دقیقی را تهیه کرد.

سردار مهدی پور با اشاره به اینکه متاسفانه استانداردهای فنی و ملاحظات تخصصی در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: امیدواریم امکانات بیشتری در راستای کنترل سلامت مردم در کشور فراهم شود.

قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این همایش با بیان اینکه امروز جبهه نبرد به جنگ نرم تبدیل شده است، اظهار کرد: دشمن ابتدا از طریق آسیب رسانی به فکر انسان و سپس تغییر سبک زندگی درصدد خدشه دار کردن جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انسان با ارزش ترین سرمایه در کشورهای اسلامی است، افزود: جهان اسلام انسان محور است و ارزش زیادی برای بزرگترین خلقت بشر قائل است.

وی با بیان اینکه دشمنان آسیب رساندن به انسان ها خصوصا جوانان و نوجوانان را در دستور کار قرار داده است، گفت: دشمن جنگ های شیمیایی، هسته ای و میکروبی را در دستور کار دارد و متاسفانه انسان ها اولین قربانیان این جنگ ها هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه شنبه در دیدار با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات مهمترین پایه پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: مردم باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند.

وی خواستار بکارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص جنگ نرم شد و افزود: آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات تنها به زلزله و سیل نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات بسیار اهمیت دارد، گفت: جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور یک راهبرد مهم برای سازمان پدافند غیرعامل باشد.

مطیعی یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل را آگاهی رسانی به جوانان دانست و ابراز کرد: دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران طراحی‌های پیچیده ای دارند که نیاز است هرکس در هر جایگاهی رسالت خود را در مقابله با این تهدیدات عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 6093272

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی