Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-05@02:05:24 GMT

هفته فیلم اروپایی آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۳۲۹۶

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم‌ اروپایی با مشارکت امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا با سخنرانی توماس کلویبر، رایزن فرهنگی اتریش و نماینده مؤسسات فرهنگی کشورهای اروپایی (EUNIC) و سیدصادق موسوی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به‌ عنوان برگزارکنندگان این رویداد هنری، کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاح هفته فیلم اروپایی که عصر دیروز سه‌شنبه ۹ آبان در موزه سینما برپا شد، مهمانان ویژه‌ای از کشورهای مختلف از جمله سفیر و رایزن فرهنگی سفارت مجارستان، رایزن فرهنگی سفارت بلغارستان، رایزن فرنگی سفارت آلمان، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت یونان، سفیر فنلاند در مراسم افتتاح هفته فیلم اروپایی حضور داشتند. همچنین جمعی از کارگردانان فیلم‎های کوتاه از کشور یونان که در این برنامه به نمایش درخواهند آمد نیز مهمان این برنامه بودند.

با آغاز اکران فیلم‌ها، سفیر مجارستان و رایزن فرهنگی بلغارستان هر یک پیش از نمایش فیلم کشور خود سخنانی درباره برپایی هفته فیلم اروپایی و فیلمی که به نمایش درخواهد آمد بیان کردند.

در پیام سیدصادق موسوی به این مناسبت آمده است:

«امروزه سینما بهترین راه ارتباط بین انسان‌هاست. زبان تصویر در شرایط کنونی جهان بهتر از هر زبان دیگری دردها و آرزوهای انسان معاصر را برای ما بازگو می‌کند. امیدوارم برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در تهران سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفتگوی بین فرهنگ‌ها باشد.»

هفته فیلم اروپایی با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره، یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، دانمارک، هلند، اتریش و مجارستان، با همراهی گروه هنر و تجربه و موزه سینما نهم تا سیزدهم آبان از ساعت ۱۷ در موزه سینما واقع در خیابان ولی‌عصر، باغ فردوس برگزار می‌شود.

true برچسب ها : انجمن سينماى جوانان ایران حضور هنر ایران در جهان سیدصادق موسوی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از 25 اردیبهشت 1403، ساعت 18:15 در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

داستان این نمایش درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …

امید دانشوران (طراح صحنه و لباس)، شیدا آذرپور (طراح  صدا)، لعیا شمس‌الدینی (نور)، امید دانشوران (طراح گرافیک)، سعید راسخی پور (ساخت آنونس)، آیدا عارفی (دستیار کارگردان)، هومن مظهری (مجری طرح)، علیرضا ربانی زاده (برنامه‌ریز)، مجتبی راوش (مشاور کارگردان)، سعید راسخی پور (مدیر تبلیغات)، مهسان یحیی پور (مدیریت صحنه)، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح (دستیار صحنه)، حمید تن، محمد غفاری (عوامل فنی)، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی (گروه صحنه) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)