Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از ورود به پرونده شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان از علی مطهری خبر داد.محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی چند پرونده شکایت در این جلسه خبر داد و گفت: یکی از پرونده‌هایی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت درباره شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان این شهر در خصوص یکی از سخنرانی‌های علی مطهری در دانشگاه اصفهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکیان این پرونده معتقد بودند سخنان آقای مطهری در دانشگاه اصفهان مصداق تحریک و تشویش اذهان عمومی بوده و خارج از حیطه وظایف نمایندگی صورت گرفته است. به هین دلیل از آقای مطهری در این جلسه دعوت شد که توضیحات خود را ارائه کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای مطهری در توضیحاتی که ارائه کرد تاکید داشت که صحبتی خارج از حیطه وظایف نمایندگی نداشته و در نهایت پس از بررسی ابعاد مختلف این پرونده به این نتیجه رسیدیم که صحبت‌های آقای مطهری خارج از حیطه وظایف نمایندگی نبوده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده شکایت علیه یکی دیگر از نمایندگان مجلس یادآور شد: یکی از شرکت‌های خودروسازی نیز از آقای منصوری نماینده پاوه شکایت کرده بود که این پرونده را هم بررسی کردیم و در این رابطه نیز تشخیص هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این بود که خلافی صورت نگرفته است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین از رسیدگی به پرونده شکایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نماینده کرمان و راور خبر داد و گفت: وزارت کار به دلیل سخنرانی آقای پورابراهیمی درباره آقای ربیعی و فرزندانش ازاین نماینده مجلس شکایت کرده بود که این پرونده نیز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیم گرفته این طرح شکایت را برای بررسی‌های بیشتر به قوه قضائیه ارجاع دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده دیگری نیز در مورد شکایت آقای علوی از نمایندگان سابق مجلس علیه یکی از نمایندگان فعلی درباره مسائل مربوط به تعاونی مسکن نمایندگان و کارکنان مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به دلیل گستردگی این موضوع قرار شد شاکی پرونده شکایت خود را از طریق قوه قضائیه پیگیری کند و در صورت استعلام این قوه از مجلس، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آمادگی دارد که در این رابطه اعلام نظر کند.

جمالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از طرح شکایت رئیس بانک مرکزی ازیکی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: آقای پزشکیان به عنوان رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار است در این رابطه تذکرات لازم را بدهد.

وی با اشاره به رسیدگی به موضوع مربوط به نماینده نیشابور در مجلس نیز گفت: در رابطه با رسیدگی به رفتار خانم هاجر چنارانی در قبال استاندار خراسان رضوی اقدامی صورت نگرفته اما قرار شده است که در آینده‌ای نزدیک از این نماینده مجلس دعوت کنیم تا توضیحات خود را ارائه کند.

جمالی نوبندگانی در پایان همچنین از طرح شکایتی علیه شهاب نادری یکی دیگر از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: در جلسه امروز از آقای نادری نیز دعوت کرده بودیم تا در جلسه حضور پیدا کند که این اتفاق افتاد و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پس از استماع توضیحات آقای نادری به این نتیجه رسید که هیچ اقدام یا صحبتی که خلاف شئون نمایندگی باشد از وی سر نزده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی این استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت : نسخه سند تحول قوه قضائیه بروز رسانی شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی، افزود: برنامه‌های عملیاتی سال جاری باید به صورت تفکیک شده برای هر یک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به کمیته برنامه‌ریزی دادگستری این استان با تاکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی، بیان کرد: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه است، لذا مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهاد‌های خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

کرمی به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فسادزا بود، لذا قرعه کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین سال جاری با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان آمار شایسته‌ای در این زمینه کسب کرده است.

کرمی بر رعایت نظم و انضباط اداری تاکید کرد و ادامه داد: تمام کارکنان قضائی و اداری این استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین داشتن نظم، انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: از هر ایده‌ای در این استان که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

کرمی به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا، گفت: این طرح یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته، صبر و بردباری انجام شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی دستگاه قضا است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند