Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز  از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخا‌نه‌های عمومی استان مرکزی اظهار داشت: بیست و پنجمین هفته کتاب از ۲۶ آبان ماه امسال در سراسر کشور با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد استانی هفته کتاب در سراسر استان‌ها براساس بخشنامه وزیر کشور به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: راه‌اندازی شعب ویژه حوزه نشر با پیگیری قوه قضاییه انجام می‌شود  استانداردسازی در نهاد کتابخانه‌ها در حال تدوین است که به زودی ابلاغ می‌شود.

فتح آبادی بیان کرد: سومین کنگره تخصصی علوم ارتباطات در ۱۵ آبان برگزار می‌شود و باید بانک اطلاعاتی قوی در راستای آمار کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی و علمی و حتی کتابخانه‌های شخصی تهیه و تشکیل شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها براساس قانون مکلف و موظف به پرداخت سهم نیم درصد خود برای اداره کتابخانه‌ها هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در ستاد استانی هفته کتاب‌ نامه‌ای به منظور بدهی شهرداری‌ها به شخص استاندار نوشته شده تا وی پیگیری موضوع باشند.

فتح آبادی اضافه کرد: سرانه عضویت در کتابخانه‌های استان مرکزی پایین است که باید در زمینه افزایش این سرانه فرهنگ‌سازی شود.

۵۳ هزار و ۹۵۹ نفر عضو کتابخانه‌های استان مرکزی هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هم در این نشست گفت: هم اکنون ۷۳ باب کتابخانه نهادی و ۹ باب کتابخانه مشارکتی در سطح استان مرکزی وجود دارد که ۵۳ هزار و ۹۵۹ نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

علی اکبر احمدی افزود: از مجموع اعضای کتابخانه‌های استان ۳۱ هزار و ۶۳۳ نفر زن و بقیه مرد هستند و تعدادکل کتاب‌ها و منابع موجود در کتابخانه‌های استان یک میلیون و ۹۴ هزار و  ۹۶۶ نسخه کتاب است.

وی عنوان کرد: تاکنون یک ریال توسط شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها پرداخت نشده و با توجه به اینکه کتابخانه‌ها هیچ بودجه و منابع مالی در اختیار ندارند نمی‌توانند امور اداری و طرح‌های فرهنگی را اجرا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب برنامه تجلیل از کتابداران و برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری ۶۰ نشست کتابخوان کتابخانه‌ها، برگزاری ۶۸ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای، برگزاری نشست خبری و دیدار کتابداران با مقامات و مدیران استانی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا