Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در چهاردهمین نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی در استانداری مرکزی افزود: درحال حاضر به ازای هر یک هزار نفر یک و 9 دهم تخت بستری در این استان موجود است که جوابگوی نیاز مراجعان نیست.
وی اظهار کرد: تدابیر عمرانی کنونی در استان شرایطی مهیا کرده که کمتر از 2 سال یکهزار تخت بیمارستانی در حال ساخت به سرویس خدمات درمانی استان مرکزی اضافه می شود و بخش مهمی از کمبودها در این شاخص جبران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: فعال شدن یکهزار تخت بیمارستانی در استان به معنای دستیابی به میانگین استانداردهای کشوری است و این مهم و رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.
آقازاده افزود: سلامت و سطوح بهداشتی و درمانی از نیازهای پایه استان است و در این راستا باید با برنامه ها و طرح ها با پیگیری مستمر همراه باید و انسجام بین مدیران و دلسوزی آنان برای تحقق اهداف حوزه سلامت ضروریست.
وی با یادآوری برخی ضعف ها در حوزه درمان استان، اظهار کرد: 70 درصد ضعف در بدنه اجرایی استان با تدابیر مدیریتی مناسب قابل رفع است و برخی نیز با تامین اعتبار برطرف می شود.
استاندار استان مرکزی گفت: سازمان های مردم نهاد بدون هیچ چشمداشتی در بخش های مختلف یاریگر مسئولان هستند و باید از این ظرفیت در همکاری اثربخش به ویژه حوزه سلامت استفاده کرد.
آقازاده پیشنهاد داد: کمیته ای با محوریت امور اجتماعی استانداری با عضویت دستگاه های اجرایی برای بررسی ضعف های حوزه مدیریتی استان تشکیل شود.
وی اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی رتبه برتر کشور در اهتمام به موضوع اجتماعی را در ستاد صیانت از حقوق شهروندی کسب کرده است که این مهم سرمایه ارزشمندی برای استان است.
استاندار استان مرکزی گفت: حمایت و همکاری مسئولان اجرایی استان به کسب این موفقیت کمک کرده و امید است با تدبیر مدیران شایسته همچنان شاهد این موفقیت ها در استان باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: در ارزیابی دستگاه های اجرایی در ستاد صیانت از حقوق شهروندی که در بین 74 دستگاه انجام شد، اداره کل استاندارد، پست، آموزش و پرورش و اداره زندان ها و اقدامات تربیتی به صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند.
غلامرضا فتح آبادی افزود: شرکت برق و آب و فاضلاب استان مرکزی نیز به ترتیب در حوزه صیانت از حقوق شهروندی دوم و سوم شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیز استانداری مرکزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل زندان ها رتبه اول تا سوم را کسب کرده اند.
وی بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه اراک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ترتیب اول تا سوم در حوزه عفاف و حجاب ضعیف شناخته شدند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در ادامه گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی 36 درمانگاه در استان را توسط 16 تیم مورد بازرسی کرده است.
براساس بخشنامه وزارت کشور و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از سال 88 ستاد صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شده است و در استان مرکزی نیز چهار سال سابقه فعالیت دارد.
استان مرکزی واقع در قلب ایران دارای 12 شهرستان و 33 منطقه شهری است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهار داشت: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در همه حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ میلادی سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادیخواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما در همه زمینه‌های فناوری علمی به ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌توانیم نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کنیم و در این راستا پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقاء سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمار ستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از این منطقه از قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم

تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی میز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه در طی سالها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است ما به صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که پیشتر ۶ ماه بارندگی و ۶ ماه خشکی بوده تغییر یابد و ما اکنون برخی سالها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این باره از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 749489

دیگر خبرها

  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود