Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز علی رمضانیان مقدم ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی با موضوع طرح ملی خادم به منظور خانواده آماده در مخاطرات، ضمن قدردانی از کمک های مردم شهرستان بشرویه به مردم مظلوم میانمار گفت: خوشبختانه در سطح شهر بشرویه از طریق صندوق ها و فیش های بانکی جمعا مبلغ ۳ میلیون تومان و در شهر ارسک نیز مبلغ ۴ میلیون تومان در این زمینه جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: آموزش های همگانی نسبت به حوادث از اقدامات لازم و ضروری در هر کشوری ست.

رمضانیان افزود: با توجه به حوادثی که در سالهای اخیر در کشور ما رخ داده، عدم آمادگی خانواده ها در زمان بروز حوادث مشخص شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه گفت: به منظور برنامه ریزی و آمادگی خانواده ها در زمان بروز حوادث برای کاهش آسیب های احتمالی اجرای طرح خادم در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در طرح خادم جامعه هدف خانواده ها هستند و شعار این طرح نیز خانواده آماده جامعه آماده است.

رمضانیان ادامه داد: برای اجرای این طرح اعضای جمعیت هلال احمر با کارت شناسایی طی ۷ مرحله در ۷ ماه با حضور به درب منازل افراد به آنها آموزش ها و اطلاعات لازم را ارائه می دهند و در پایان نیز از آنها سوالاتی پرسیده خواهد شد تا میزان اطلاعات کسب شده و آمادگی خانواده ها سنجیده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه اظهار داشت: در فاز اول این طرح که در سال ۹۵ برگزار شد تعداد دو هزار و ۳۰۰ خانوار در پنج شهرستان استان از جمله بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان از خدمات این طرح بهره مند شدند.

وی افزود: فاز دوم این طرح در سال جاری برگزار خواهد شد که در این فاز بایستی ۹ هزار و ۹۰۰ خانوار در تمام شهرستان های استان آموزش های لازم را فراگیرند و سهمیه شهرستان بشرویه نیز ۸۰۰ خانوار است.

رمضانیان گفت: قرار است تا سال ۱۴۰۰ تمام خانوارهای ایرانی تحت پوشش خدمات طرح خادم قرار گیرند.

مسئولان موضوع پدافند غیرعامل را جدی بگیرند

فرماندار شهرستان بشرویه با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل از مسئولان خواست تا بحث اجرایی کردن پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.

علیرضا زمان زاده هم در این جلسه گفت: در بحث اهمیت موضوع پدافند غیرعامل همین بس که مقام معظم رهبری خود شخصا به این موضوع اشاره کرده و سیاست هایی را بدین منظور تعیین کرده اند.

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: متاسفانه کشور ما جز ده کشور بلاخیز دنیاست و حوادث مختلفی را در ایران تجربه میزکنیم لذا بایستی همواره آمادگی خود را در جهت کاهش خطرات و آسیب های احتمالی حفظ کنیم.

وی افزود: به منظور کاهش آسیب در زمان وقوع حوادث و یا پیشگیری از بروز حوادث بحث پدافند غیرعامل مطرح می شود.

زمان زاده بیان کرد: جمعیت هلال احمر نیز یکی از دستگاه هایی ست که در زمینه کمک به کاهش آسیب ها در زمان بروز حوادث کمک شایان توجهی میکند اما بحث پدافند غیرعامل علاوه بر حوادث تمامی زمینه ها از جمله مسائل امنیتی، ایمنی و… را شامل می شود.

وی اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی مغتنم برای آشنایی مردم با این مهم و آمادگی آنان در برابر تمامی حوادث و موضوعات است.

فرماندار شهرستان بشرویه تاکید کرد: تمامی دستگاه ها بایستی تلاش نمایند تا بحث پدافند غیرعامل در بین مردم نیز به عنوان یک دغدغه تلقی شده و آمادگی کامل را در این زمینه داشته باشند.

true برچسب ها : شهرستان بشرویه علی رمضانیان مقدم هلال احمر خراسان جنوبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب

کوروش فتحی اظهار داشت: پس از شدت بارش‌ها و رانش زمین در روستای دماب شهرستان فلارد ۲۰ خانوار در معرض خطر قرار گرفتند.

وی افزود: پس از اطلاع از این موضوع، با کمک نیرو‌های امدادی شهرستان فلارد خانوار‌ها به منزل بستگان و همسایگان به‌طور موقت منتقل شدند و پس از رفع خطر به خانه‌های خود باز می‌گردند.

فتحی اضافه کرد: در بارندگی قبلی سنگ‌های بزرگ از کوه مال‌خلیفه ریزش کرد و پس از بارندگی اخیر هم این ریزش‌ها ادامه دارد که خطر زیادی برای خانه‌های مسکونی شهر مال‌خلیفه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید

خسارت‌ها جزئی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی در چهارمحال‌وبختیاری

وی یادآور شد: در همین راستا از مدیریت بحران استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخواست شده است تا برای رفع این نظر و جلوگیری از ریزش سنگ‌های این کوه چاره‌ای کنند.

مال‌خلیفه مرکز شهرستان فلارد در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • تشییع شهید تازه تفحص‌شده در خراسان جنوبی
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم