Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@21:16:58 GMT

آغاز دور ششم مذاکرات برگزیت از نهم نوامبر

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۹۷۰۹

رویداد۲۴-اتحادیه اروپا و وزارت بریگزیت انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دو طرف قرار است نهم نوامبر سال جاری میلادی برای دور ششم مذاکرات آماده شوند.مذاکرات بریگزیت میان دولت انگلیس و اتحادیه اروپا در حالی قرار است در روزهای آتی از سر گرفته شود که وزیر بریگزیت دولت لندن گفته است سازش بر سر خروج کشور از این اتحادیه احتمالا از نظر مالی به نفع بروکسل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج دور قبلی برای مذاکرات بریگزیت میان دیوید دیویس، وزیر بریگزیت انگلیس و میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا برای یافتن راه حل‌هایی درباره اختلافات اساسی در زمینه مسائل مهم شامل پرداخت پول از سوی دولت لندن برای خروج از اتحادیه اروپا بی نتیجه ماند. انگلیس پیشنهاد مبلغ ۲۰ میلیارد یورو داده درحالیکه اتحادیه اروپا خواستار پرداخت ۶۰ میلیارد یورو یا حتی بیشتر از سوی انگلیس است.

انگلیس قرار است در مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج شود و مذاکرات برای این مساله این نگرانی‌ها را افزایش داده که این مساله بدون داشتن یک توافق مورد قبول می‌تواند باعث پیامدهای اقتصادی و حقوقی شود.

انگلیس امیدوار است که رهبران اتحادیه اروپا در نشست ماه دسامبر سال جاری میلادی به پیشرفت قابل قبول دست پیدا کنند.

وزیر بریگزیت انگلیس روز سه شنبه تاکید کرد که مطمئن است انگلیس زمان مناسب را برای دستیابی به نتیجه‌ای خوب تا مارس ۲۰۱۹ دارد.

وی در جریان حضور در یکی از کمیته‌های پارلمانی انگلیس گفت: آینده روابط انگلیس با اتحادیه اروپا به نفع دو طرف است و برای انگلیس و اتحادیه اروپا مهم خواهد بود. من این اتهامات را درباره اینکه انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا آماده نیست، رد می‌کنم. اداره‌های گمرک و مالیات کشور ۵۰۰۰ نیروی جدید برای سال آتی میلادی و با در نظر گرفتن تغییرات استخدام می‌کنند.

همچنین دولت لندن گفته است که بیش از ۱.۳ میلیارد پوند برای پوشش هزینه‌های بریگزیت تا ۲۰۲۲ اختصاص می‌دهد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا