Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پروژه احداث ساختمان جدید بیمارستان رازی این شهرستان در سال 86 کلنگش به زمین زده و دوسال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد، به این امید که مکانی شود برای پذیرش بیماران قائم‌شهر و شهرهای مجاور و پاسخگوی نیاز درمانی آنها باشد.

چندسالی است که بودجه‌های قطره چکانی به پیکره جدید این بیمارستان تزریق می‌شود تا شاید زودتر به سر و سامانی برسد ولی مطمئناً برای بهره‌برداری سریع‌تر باید گام‌های بلندتری برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این 10 سال، بارها و بارها بازدیدهایی انجام شده و مسؤولان زیادی از روند اجرای پروژه مطلع شدند و یکی از آنان معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدجعفر علیزاده است. اگر بگوییم دیگر تک‌تک آجرهای این بیمارستان نیمه‌ساخت علیزاده راه و شهرسازی را می‌شناسند سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

هرساله این بازدیدها انجام می‌شود و بعد از گشت‌زدن یک ساعته در محوطه و داخل ساختمان، به این نتیجه می‌رسند که دلیل توقف، کند شدن و به تعویق افتادن زمان افتتاح این پروژه، مشکلات مالی و کمبود اعتبار است که با اوضاع درآمدی و اعتباری کشور قابل پیش‌بینی بوده و هست و نیازی به این همه بازدید و کارشناسی ندارد. تنها چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد نحوه تخصیص اعتبارات و تأمین بودجه برای ساخت و پایان این بیمارستان است که این مهم، در سخنان امروز معاون وزیر در بازدید از این پروژه محکم‌تر از همیشه مشهود بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز در این بازدید با بیان اینکه بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر، بیمارستان مجهزی است و 273 تخت دارد، اظهار کرد: در طی زمان و متناسب با خواسته و نیاز استان و شهرستان ممکن است تغییراتی ایجاد و تعداد تخت‌ها افزایش یابد.

محمدجعفر علیزاده افزود: بیمارستان جدید با توجه به موقعیت شهرستان قائم‌شهر، ترکیب جمعیت و اشتغال، پذیرش مسافر و نوع بیماری‌های موجود به صورت ویژه طراحی شده  و متناسب با استانداردهای WHO سازمان‌ جهانی بهداشت است که از آن جمله می‌توان به بخش زایمان آن اشاره کرد که از حالت سنتی خارج و به‌صورت سوئیت و VIP است که تمام کارها از معاینه تا تحویل نوزاد در همان اتاق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان رازی جز اولویت‌های سال آینده است و پیشرفت خوبی داشته داشته و از سهم اعتبارات نقدی 17 میلیارد تومان به بیمارستان رازی تخصیص می‌یابد تا زودتر به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تمام مشکلات مالی موجود، پروژه بیمارستان رازی را متوقف نکردیم و امسال هم مشکل نقدینگی نداریم و امیدواریم تا پایان سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

علیزاده در پایان گفت: در سال گذشته، 31 بیمارستان بزرگ و کوچک در اقصی‌نقاط کشور افتتاح شد که گام بزرگی در امر سلامت و خدمت رسانی به مردم بود و 10بیمارستان دیگر هم در نوبت افتتاح قرار دارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به افزایش اعتبارات روستاهای یزد در دولت سیزدهم از اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدجواد ابوالحسینی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شواری اسلامی شهر و روستاهای مهریز با اشاره به اینکه توجه به نقش شوراها در اداره و مدیریت شهرها و روستاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: اینکه در ایران مدیریت شهرها و روستاها به شوراهایی سپرده شده که اعضای آن به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، نشان‌ دهنده توجه ویژه و خاص جمهوری اسلامی ایران به نقش‌آفرینی مردم در مدیریت امور خود است.

وی تصریح کرد: قطعا با توجه به شرح وظایفی که در قانون اساسی کشور در نظر گرفته شده، شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش بسیار مهم و کلیدی در فعالیت‌های عمرانی و همچنین تامین امنیت اجتماعی منطقه خود دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد یکی از اولویت‌های اصلی استان یزد را توسعه متوازن دانست و تصریح کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات روستاهای استان یزد از محل ارزش افزوده و سایر اعتبارات، 400 میلیارد تومان بود.

ابوالحسینی عنوان کرد: این در حالی است که با اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه دولت در استان، در حال حاضر شاهد فعالیت‌های عمرانی با بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار در روستاهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست عنوان کرد: تکمیل این پروژه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه نقاط روستایی استان ایفا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری