Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: در سال ۹۲ پروژه تالار شهر اردبیل به عنوان پاسخی قاطع به نیازهای فرهنگیان و هنرمندان این استان کلید خورد.

قرار بود تالار شهر مجموعه‌ای از سالن‌های تخصصی تئاتر و موسیقی را در برداشته و نیاز هنرمندانی که در نبود یک سالن تخصصی گرفتاری‌ها داشته‌اند را پاسخ گوید.

احداث تالار شهر اردبیل در ۱۳ هزار مترمربع و سه‌طبقه با سالن‌های مجزای نمایش و موسیقی با پیشرفته‌ترین تجهیزات خبر خوشی برای اصحاب فرهنگ و هنر بود و با این وجود پای تالار شهر نیز در باتلاق کمبود اعتبارات به مدت سه سال متوالی باقی ماند و این پروژه امروز پیشرفت مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود اعتبار متولی ساخت

به دلیل نبود سالن‌های تخصصی، تمامی برنامه‌های هنری از جمله نمایش و موسیقی در تنهاسالن شهر یعنی سالن فدک برگزار می‌شود.

یکی از شهروندان اردبیلی معتقد است سالن فدک با وجود اینکه امکانات مطلوبی ندارد اما به سالن چند منظوره تبدیل شده و از برنامه ادارات، همایش های علمی و مسابقات گرفته تا کنسرت موسیقی و تئاتر در آن برگزار می‌شود.

نادری تصریح کرد: کمبود امکانات موجب شده همواره در طول برگزاری کنسرت‌ها و یا نمایش ما شاهد کیفیت بد اجراها باشیم.

کمبودهایی که عنوان شد فتح بابی بود برای ضرورت ساخت تالار شهر در اردبیل که بتواند سالن‌های تخصصی در اختیار هنرمندان قرار دهد.

با این وجود مطابق اظهارات مدیرکل ارشاد اسلامی استان این پروژه با کمبود اعتبار مواجه است.

ناصر اسحاقی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که تأخیر در اجرا موجب شد میزان اعتبار لازم جهت تکمیل به ۵۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه تأمین شد و تنها با اوراق خزانه توانستیم پیمانکار را برای اجرا تشویق کنیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان با تأکید به اینکه درخواست اعتبار امسال ۱۲ میلیارد تومان است، اضافه کرد: تنها در صورتی که پروژه تأمین مالی شود می‌توان نسبت به ساخت این تالار اقدام کرد.

به گفته اسحاقی با وجود محدودیت اعتباری این پروژه نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

بازدید و پیشنهاد وزیر مؤثر واقع نشد

در سال ۹۳ زمانی که متولیان با کمبود شدید مالی مواجه شدند، طرح بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پروژه کلید خورد و در آن مقطع علی جنتی قول مساعد تأمین مالی و تلاش برای بهره‌برداری آن تا دو سال آینده را مطرح کرد.

در زمان بازدید وزیر موضوع کمبودهای مالی دولت نیز مطرح شد و در نهایت وزارت ارشاد از بخش خصوصی حمایت و مشارکت مطالبه کرد تا برای تکمیل پروژه‌هایی از جمله تالار شهر پا پیش بگذارند.

موضوعی که عملاً مغفول ماند و به دلیل اینکه نیازهای بخش خصوصی از جمله تخصیص زمین در طرح‌های عمرانی مشارکتی تأمین نمی‌شود، عملاً تا به امروز بخش خصوصی برای تکمیل پروژه پیشقدم نشده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان اردبیل هر چند برای مشارکت بخش خصوصی در تکمیل تالار شهر درخواست‌هایی طرح شده اما عملاً مشارکت‌کننده ندارد.

پیشرفت فیزیکی پروژه فقط ۳۰ درصد است

داوود شایقی به امتداد نیوز گفت: تالار شهر پروژه ملی است که در سال جاری هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

اعتبار اختصاص‌یافته به پروژه به مراتب کمتر از میزان درخواستی آن است اما در وضعیتی که دولت با کمبود اعتبار مواجه است، حتی تخصیص ۱۰۰ درصد این اعتبار نیز خود اقدامی آرمانی محسوب می‌شود.

پروژه تالار شهر اردبیل که در سال ۹۲ به دلیل نداشتن پروانه ساخت پلمپ شد و با پیگیری امتداد نیوز به دلیل نیاز به احداث آن پلمپ آن شکست، امروز گرفتار بی‌رمقی در ساخت استاز سویی میزان اعتبار برآورد شده برای پروژه نیز در اظهارات دو مدیر متفاوت عنوان می شود و بر خلاف اظهارات مدیر کل ارشاد اسلامی استان که پیشرفت پروژه را ۵۰ درصد می داند، به عقیده رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان پیشرفت این پروژه متجاوز از ۳۰ درصد نیست.

شایقی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه افزود: کل اعتبار برآورد شده جهت تکمیل ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و در وضعیت فعلی پروژه نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان تأکید کرد: اینکه پروژه پیشرفت مطلوب ندارد بخشی می‌تواند به عملکرد خود پیمانکاران نیز مرتبط باشد.

پروژه تالار شهر اردبیل که در سال ۹۲ به دلیل نداشتن پروانه ساخت پلمب شد و با پیگیری امتداد نیوز به دلیل نیاز به احداث آن پلمب شکست، امروز گرفتار بی‌رمقی در ساخت است.

پروژه‌ای که گفته می‌شود می‌تواند رونق برنامه‌های فرهنگی مرکز یک استان را موجب شود و به دلیل رنج بردن استان از کمبود سالن‌های تخصصی بخشی از دغدغه‌ها را پاسخ گوید.

حال باید پرسید پروژه‌هایی از این دست اولویت چندم دولتی است که توسعه فرهنگی را یکی از اهداف خود می‌داند.

true برچسب ها : اداره کل ارشاد اسلامی اردبیل اعتبارات پروژه های نیمه تمام سید ناصر اسحاقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از سد دیورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سد دیورش حدود ٧۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه آبرسانی ۵ شهر و ٢٨ روستا را تحت پوشش قرار داده، بر این اساس، خط انتقال هم در این منطقه آغاز شده به گونه‌ای که پیمانکاران مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر تسریع در انجام این پروژه و تأمین منابع آبی مورد نیاز شهرستان رودبار افزود: بازسازی و نوسازی شبکه‌های رودبار و رستم آباد نیز در دستور کار قرار گرفته تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت مخزن ٣٠ میلیون مکعبی سد دیورش ادامه داد: با وجود اینکه این سد در حال تکمیل شدن است می‌تواند همزمان ۵ متر مکعب آب را تأمین کند از طرفی رودخانه‌ها هم جاری بوده و در پایین دست هم مشکلی برای استفاده از آب و کشاورزی وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تا کنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر آقای رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع صورت بگیرد.

کد خبر 6095863

دیگر خبرها

  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی