Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: مسئولیت اجرای 90 درصد از طرح های راهسازی در این استان به پیمانکاران بومی سپرده شده تا ضمن ایجاد بستر فعالیت برای شرکت های بومی و اشتغالزایی، در روند اجرای طرح ها نیز تسریع شود.

شهرام ملکی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج اظهار کرد: هم اکنون 171 کیلومتر طرح بزرگراهی و بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی در مناطق مختلف این استان به ارزش 12 هزار و 800 میلیارد ریال در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از 90 درصد از این طرح های اجرایی را به پیمانکاران بومی سپرده ایم و 10 درصد باقی طرح ها نیز شامل طرح هایی است که نیازمند پیمانکارانی با گرید 1 بودند که در استان نداشتیم لذا در قالب طرح های ملی به پیمانکاران واجد شرایط دیگر استان ها سپرده شدند.
ملکی تاکید کرد: بسیاری از طرح های راهسازی در حال اجرا در استان کردستان با میانگینی بالاتر از سرعت معمول در حال اجرا هستند که حضور پیمانکاران و شرکت های بومی در این مساله بی تاثیر نیست.
وی با بیان اینکه هشت هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای 171 کیلومتر طرح بزرگراهی در حال اجرای این استان پیش بینی شده است، گفت: طرح های بزرگراهی در مسیرهای سنندج به کامیاران، کامیاران به مریوان، سنندج به مریوان، بیجار به همدان، بیجار به زنجان و دیواندره، سقز به بانه و کریدور شماره 10 (شمال به جنوب) در حال اجرا هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان طرح های در حال اجرای راه روستایی استان را شامل یک هزار و 20 کیلومتر با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و افزود: اجرای 420 کیلومتر از این میزان طی یک سال گذشته آغاز شده و 600 کیلومتر راه نیز طرح های نیمه تمام باقی مانده از سال های قبل است.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان