Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه صرف انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر راهگشای همه مسائل مقصد نیست و بدون انتقال آب، مشکلات مبدا نیز حل نمی‌شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه صرف انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر راهگشای همه مسائل مقصد نیست و بدون انتقال آب، مشکلات مبدا نیز حل نمی‌شود.

به گزارش انرژی امروز، رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اتکای صرف به بحث انتقال آب، راهگشای ما نیست، در مورد بازنگری در طرح‌های انتقال آب نیز گفت: در برنامه تقدیمی به نمایندگان مجلس، یک سرفصل به موضوع بازنگری و بررسی طرح ها اختصاص داده شد؛ طبیعت مسایل آب با توجه به فقدان قطعیتی که در ذات آن وجود دارد، مستلزم این است که هر از چندی به اتکای آمار و اطلاعات جدید، تصمیم گذشته خود را بازنگری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنجیره اتفاق ها مانند کاهش تلفات و استفاده از پساب به شکل سالم، ابزارهایی است که به ما در استفاده بهینه آب کمک می کند. با در نظر گرفتن همه این راهکارها، اگر با اجماع به این نقطه رسیدیم که برای مصارف شرب به انتقال آب نیازمندیم، این روش نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر نیرو همچنین در مورد مشکل کمبود منابع مالی وزارت نیرو و جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: اولویت دولت نه تنها در وزارت نیرو بلکه در سایر بخش ها، با توجه به نقش مهمی که این سیاست در ایجاد اشتغال دارد، استفاده از همه توانمندی های داخلی است.

اردکانیان تصریح کرد: محدودیت منابع مالی در عرصه هایی از جمله صنعت برق موضوع تعیین کننده‌ای است چراکه با بحث تولید و توسعه در کشور و آسایش مردم ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین، در این بخش باید همه ظرفیت ها را به کار گرفت.

وی یادآور شد: ضمن تاکید بر استفاده از توان داخل، سعی می کنیم از فرصت هایی که برای جلب و جذب سرمایه خارجی فراهم می شود با رعایت اصولی که مورد تاکید دولت و قانونگذار است بهره مند شویم.

وزارت نیرو نیازمند حمایت مجلس

وزیر نیرو همچنین درمورد طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی به عنوان اولویت های وزارت نیرو، گفت: با حمایت دولت باید وضعیت بهتری نسبت به گذشته ایجاد شود. دراین زمینه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کار وزارت نیرو خواهند بود؛ کم کم به فصل بودجه نزدیک می شویم و امیدواریم با حمایت آنها عملکرد بهتری در موضوع تعادل بخشی آب های زیرزمینی داشته باشیم.

اردکانیان گفت: ماموریت اصلی ما در کنار پرداختن به طرح های توسعه، بحث مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف است؛ اگر آب همه رودهای همسایه را به داخل کشور منتقل کنیم اما وضع مصرف همینگونه بماند یا در تولید برق سرمایه گذاری کنیم اما در مصرف تغییری ندهیم، دیر یا زود دوباره در همین نقطه به شکل پیچیده تر قرار می گیریم.

وی درباره مطالبات و بدهی‌های وزارت نیرو نیز گفت: در برنامه تقدیمی به مجلس، یک فصل مربوط به تامین منابع مالی است؛ ما ظرفیت های مناسبی در زمینه تامین منابع مالی داریم که به تدوین راهکارهای عملیاتی برای استفاده از این ظرفیت ها نیازمند است و حمایت دولت و نمایندگان را می طلبد. امیدوارم حمایت های دولت و مجلس از وزارت نیرو، راه های خوبی برای تعادل بخشی در آب های زیرزمینی و همچنین متعادل سازی منابع و مصارف مالی ایجاد شود.

وزیر نیرو درباره بازنگری در قراردادهای بین المللی مانند ساخت نیروگاه با یونیت ترکیه نیز، گفت: نه من و نه هیچ مسوول دیگری هیچ کار غیرقانونی را انجام نمی دهد؛ سعی می کنیم در چارچوب قانون و مقررات بهترین راهکار را پیدا کنیم؛ این البته نیازمند زمان است.

نگاه وزیر نیرو به مشکلات آب های مرزی

وزیر نیرو در ادامه درباره مشکل آب های مرزی با ترکیه و افغانستان نیز گفت: ما در صحنه جغرافیا از حیث تنوع موضوع آبهای مرزی و مشترک، یک کشور کم نظیریم؛ هم در پایین دست و هم بالادست رودها قرار داریم و هم امکان صادرات و واردات آب فراهم است. برای وزارت نیرو این یک فرصت است که روابط خود را با همسایگان تحکیم کنیم؛ در این مسیر از همراهی دستگاه دیپلماسی کشور و سایر دستگاه ها استفاده می کنیم.

اردکانیان اظهار کرد: همانطور که از گذشته این توفیق وجود داشته است که همکاری هایی را سازمان دهیم، این موضوع را به شکلی موثرتر دنبال می کنیم و بموقع، رسانه ها را در جریان قرار می دهیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام جعفری در آخرین نطق خود در مجلس یازدهم تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در طرح‌های انتقال اب بین حوزه‌ای را خواستار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است