Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مجموعه عباس آباد به عنوان قلب تپنده تهران بزرگ، بايد خون اعتقاد، فرهنگ و هنر را از طريق شريانهاي حياتي اطراف به کالبد شهر جاري نمايد و حيات معنوي مردم شهر را حفظ کند.
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران مهدي حجت در جلسه معارفه مدير عامل شرکت نوسازي اراضي عباس آباد، گفت: مجموعه اراضي عباس آباد مي تواند به عنوان پايگاهي مردمي در راستاي شکوفايي فرهنگ و اعتقادات و تاثيرگذاري بر تمامي جنبه هاي اجتماعي جامعه نقش آفريني کند و برنامه ريزي ها در اين مجموعه بايد به گونه اي باشد که اين مجموعه در شکل دهي حيات معنوي شهر و شهروندان اثر گذار باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص تاريخچه و شکل گيري مجموعه اراضي عباس آباد گفت : شهرهاي دنيا عموماً با هسته مرکزي و متراکم شکل گرفته اند و پس از آن در اطراف خود گسترش يافته اند لذا به همين سبب، قسمت مرکزي اغلب شهرهاي دنيا کاملاً فشرده و فاقد اراضي باز و طبيعي است اما در شهر تهران به عنوان يک استثناء بسيار نادر که مورد توجه بسياري از معماران و شهرسازان برجسته ي دنيا نيز هست، شاهد عرصه اي طبيعي، سر سبز و بي بديل تحت عنوان اراضي عباس آباد در مرکز شهر تهران هستيم .
بايد قلبي سبز، شايسته پايتخت جمهوري اسلامي آفريد.
معاون شهردار تهران با تأکيد بر اين که وجود اين زمين ها در قلب شهر، موهبتي الهي و تقديري ارزشمند است، اظهار کرد: اين خوان و سفره بي مانند که به همراه ماعده هاي فراوان در مرکز شهري هچون تهران گسترده شده است، همچون نگيني بر انگشتري تهران درخشيده و از طريق بزرگراهها و امکانات اطراف اين منطقه که در واقع شريان هاي حياتي قلب شهر هستند در دسترس عموم شهروندان تهران ، ايرانگردان و جهانگردان است که بايد با درايتي خاص و انديشه اي همه سو نگر با استفاده از مديريت دقيق، آرام آرام روياهايمان را در اين مکان تحقق بخشيده و قلبي سبز شايسته پايتخت جمهوري اسلامي آفريد.
دکتر حجت با اشاره به مصاديق و وجوه مختلف فرهنگي و هنري در اين منطقه ارزشمند، افزود: در اين منطقه به عنوان نمونه از يک سو مي توان به مصلي امام خميني (ره) اشاره کرد که در راستاي تحقق آموزه هاي فرهنگي و ديني مردم برپا شده است و از سوي ديگر شاهد مجموعه اي تحت عنوان باغ موزه دفاع مقدس به جهت آشنايي عموم مردم با آرمان هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس هستيم، همچنين وجود باغ کتاب با رويکرد توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خواني و توجه به انديشه و لزوم کسب علم و دانش از سوي ديگر و همچنين ايجاد پل طبيعت و پارک آب و آتش با رويکرد هاي تفرجگاهي و همچنين ايجاد آسمان نماي شهر تهران و ساير امکانات و ظرفيت ها اين مجموعه را بيش از پيش ارزشمند و بي همتا کرده است .
معاون شهردار تهران با اشاره به ديدگاه برنامه ريزان شهري دنيا طي 50 سال اخير، خاطر نشان کرد: امروزه در طراحي هاي شهري و فرهنگي دنيا به اين مهم توجه مي¬گردد که امکاناتي فراهم شود که شهروندان با وجوه مختلف زندگي در تماس قرار گيرند تا بتوانند جنبه ها و نيازهاي مختلف زندگيشان را کامل نمايند.
وي در ادامه افزود: لازم است برنامه ريزان شهري به گونه اي عمل کنند که براي نمونه افرادي که اهل ورزش هستند، هنگام مراجعه براي فعاليت هاي ورزشي، در مسير خود با کتابخانه، موزه و ساير مکان هاي فرهنگي و هنري مواجه شوند و يا به عکس آن افرادي که اهل کتاب وکتابخواني هستند بايد در شرايطي قرار گيرد که در مسير تردد خود با مراکز ورزشي مواجه و براي استفاده از اين مراکز ترغيب گردند.
دکتر حجت با بيان اين که امروزه در همه نقاط دنيا اصرار بر اين است که زندگي افراد وجوه متعدد زندگي را تجربه و لمس نمايند، گفت: بايد اجازه داد که افراد درگير جنبه هاي مختلف زندگيشان باشند و به شکل يک بعدي، منحوس و گرفتار ورزش و يا کتاب و ساير فعاليتهاي زندگي نشوند.
بايد به گونه اي عمل شود که ايجاد پويايي فکر و انديشه، پالايش ذهن و ارزش افزوده انساني در پس بازديد از اراضي عباس آباد ، حاصل شود.
وي با اشاره به اين که به رغم تلاشهاي بي شاعبه اي که تاکنون در اين خصوص صورت گرفته است ، متاسفانه با نقيصه هايي در اين منطقه رو برو هستيم که بايد براي رفع آن تلاش کرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر وحدت بين اين مراکز ارزشمند به خوبي به فعليت نرسيده است و افرادي که با توجه به رويکرد خاص فردي، فرهنگي و اجتماعي به يکي از مرکز اين مجموعه مراجعه مي نمايند، در مسير خود امکان مواجه و آشنايي با تمام ظرفيت ها و داشته هاي مجموعه اراضي عباس آباد را ندارند و نمي¬توانند وجوه متعدد ممکن، از نقطه نظر فرهنگي، هنري، اجتماعي ، تفريحي و ... را با هم تجربه نمايند.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بر خلاف آنچه رسالت اين منطقه به شمار مي رود، افرادي که براي تفريح و تفرج به بوستان آب و آتش مراجعه مي کنند به آن صورت ايده آل، که مد نظر طراحان اين منطقه بوده است، با ساير مراکز فرهنگي از جمله باغ موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملي و مصلا و غيره مواجه نمي شود که بايد در اين خصوص تدبيري انديشيد.
وي با تأکيد بر ضرورت هدايت آرام شهروندان در راستاي تحقق رسالت اين مجموعه بي نظير در پايتخت، افزود: نکته اساسي در اين خصوص اين است که بايد مطابق با رسالت ارزشمند اين منطقه پيش رفت و از آن حراست نمود، چراکه در صورت کوتاهي و قصور در اين خصوص ممکن است اين تعبير نادرست در اذهان به وجود آيد که اين منطقه، تنها يک مجموعه تفريحي و گردشگري است که بايد مطابق با سليقه و خواست عموم شهروندان طراحي گردد در حالي که بايد به شکلي عمل نمود که عموم شهروندان ضمن مراجعه به اين منطقه و گذران فراغت، پويايي فکر و انديشه را تجربه کنند، سليقه کسب کنند و فرهنگ و مليت و اعتقاداتشان را درک نمايند، پالايش شوند و ارزش افزوده انساني کسب نمايند.
دکتر حجت در بخش ديگري از سخنان خود در اين جلسه ضمن تکريم و تقدير از زحمات و تلاش هاي فرامرز عظيمي، سيد محمد حسين حجازي طي حکمي از جانب شهردار تهران به عنوان مدير عامل شرکت نوسازي اراضي عباس آباد از جانب دکتر مهدي حجت معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران معرفي و منصوب شد .
حجازي در جلسه معارفه گفت : بنا به دغدغه مقام معظم رهبري نسبت به مديريت انقلابي و جهادي در کلان مديريت شهري انتظار مي رود با حمايت هاي شهردار محترم تهران و معاونت شهرسازي و معماري اين رويکرد مهم در مجموعه اراضي عباس آباد تجلي يابد و موجب بهره مندي شهروندان شود .
ايشان در ادامه با بيان اينکه مجموعه اراضي عباس آباد همچون نگيني سبز در شهر تهران همانگونه که مورد انتظار مديريت شهري تهران و همسو با الزامات در جميع جهات مي باشد ، تجلي خواهد يافت افزود: ظرفيت ها و امکانات مناسب و درخور توجهي در اين مجموعه گرد هم آمده است و تلاش خواهيم کرد با اعمال کالبد و ساختاري مناسب بستري غني براي ارتقاء سطح کيفي خدمات در تمامي جوانب براي بازديد کنندگان مهيا کنيم .
گفتني است در متن حکم انتصاب مدير عامل شرکت نوسازي عباس آباد چنين آماده است:
برادر گرامي جناب آقاي سيد محمد حسين حجازي
بنا به پيشنهاد هيات مديره شرکت نوسازي عباس آباد و تائيد معاون محترم شهرسازي و معماري و نظر به حسن سوابق و تجارب جنابعالي به موجب اين حکم ، شما را به سمت " مدير عامل و عضو هيات مديره شرکت نوسازي عباس اباد " منصوب مي کنم .
انتظار مي رود با نگاه دقيق علمي و با بهره گيري از تخصص و تجربه همکاران و با توجه به ضرورت نوسازي مجموعه عباس آباد به عنوان قلب فرهنگي و ذخيره اي ارزشمند براي تقويت حيات مدني پايتخت نظام جمهوري اسلامي در جهت ايجاد سرزندگي و اعتلاي فرهنگي و اعتقادي شهروندان تهراني همه توان و تجربه خويش را به کار گيريد.
از درگاه خداوند متعال دوام توفيق جنابعالي را در خدمت ب ه نظام مقدس جمهوري اسلامي، تحقق منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، پيشرفت و آباداني تهران و تامين آسايش و آرامش شهروندان عزيز مسألت دارم .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود