Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان کریدور فرهنگ و هنر است که باید تلاش کنیم به جایگاه اصلی خود برسد، گفت: ، برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌ها و تقویت عرصه بین‌الملل از جمله مبانی فعالیتی ارشاد اصفهان در ۹۲۰ روز گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تقدیر از همراهان خود در 920 روز فعالیت خود در اداره کل ارشاد اصفهان اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف برای بقا و ارتقای خود باید فعالیت‌های خود را به فرهنگ گره‌ بزنند که بنده از همراهی تمام دستگاه‌های استان در ایجاد جریان‌های فرهنگی هنری در استان اصفهان تقدیر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این زمان ما 10 مکتب در اصفهان را احصا کردیم که جریان‌ جدیدی را در اصفهان ایجاد کردند، تصریح کرد: نگاه ما در ارشاد این بود که کارها را به انجمن‌های مردم نهاد واگذار کنیم زیرا معتقدیم که ما متصدی امر فرهنگ نیستیم بلکه متولی آن هستیم.

مشاور وزیر ارشاد و دبیر شورای هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در مدت 920 روز افتخار این را داشتیم که در محضر مردم اصفهان و سراسر استان باشیم، گفت: همچنین در اصفهان افتخار این را داشتیم که در خدمت رهبران ادیان باشیم.

وی با بیان اینکه مارکوپولو به گزاف نگفته است که اصفهان نصف جهان است، افزود: این جایگاه ارزشمند در اصفهان وجود دارد و مقام معظم رهبری برجسته‌ترین صفت اصفهان را علم و هنر دانستند و از سوی دولت یکی از محور‌های مهم توسعه در برنامه ششم بحث فرهنگ و هنر دیده شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه اصفهان در حوزه‌های مختلف جایگاه اجتهادی دارد، افزود: در ارتباط با اصفهان این شعار را می‌دهند که این شهر گنبدهای فیروزه‌ای است اما معتقد هستم که اصفهان شهر گنبدسازان گنبد‌های فیروزه‌ای است که جایگاه شهیدان، مجتهدان، علما و هنرمندان حوزه‌های محتلف است.

وی با بیان اینکه اصفهان کریدور فرهنگ و هنر است که باید تلاش کنیم به جایگاه اصلی خود برسد، خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد در اصفهان فعالیتی انجام دهد باید به فرهنگ و هنر توجه کند، ریاست اراده ارشاد هرم واژگون است و هنرمندان و علمای هنر و فنون محتلف در عرصه‌ها مشاورت می‌دهند و ما راهبری می‌کنیم ولی نعمت ما هنرمندان هستند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تعامل با مسئولان و دستگاه‌های مختلف در طول 920 روز فعالیت خود بیان کرد: تکریم هنرمندان، تعامل با مسئولان، برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌ها، تقویت عرصه بین‌الملل، توجه ویژه به شهرستان‌ها، هم‌زیستی اعتلای با ادیان، ارتباط با علما و مراجع، توجه ویژه به افزایش شادی و نشاط در جامعه و تبیین سند چشم‌انداز ارشاد اصفهان از جمله مبانی فعالیتی ارشاد اصفهان بود.

وی با اشاره به حوزه عملکردی ارشاد اصفهان بیان کرد: اصفهان در این حوزه استان نخست کشور بود و در حوزه اقتصاد مقاومتی، خوشنویسی، هنر توحیدی، قرآن، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اجلاس پیرغلامان و افزایش 300 درصدی تعداد صندلی‌های سینمای استان از جمله مواردی است که اصفهان به واسطه آنها در کشور رتبه نخست را کسب کرده است که در ادامه فعالیت‌ها حراج بزرگ اصفهان در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی با تقدیر از دغدغه همه هنرمندان استان اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: حجت‌الاسلام انصاری شایسته‌ترین فرد در حوزه فرهنگ و هنر هستند که ایشان در حوزه ادیان، زن و خانواده ویژه کار کرده‌اند و از روحانیون روشنفکر و آشنا با مبنا هستند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری، در کارنامه خود مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیش از آن به مدت 4 سال مسئولیت اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش را برعهده داشت و مسئولیتی چون معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را نیز تجربه کرده است.

هم‌چنبن حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی که به مدت 2 سال بر مسند مدیریت ارشاد اصفهان قرار داشت با حکم وزیر ارشاد دبیر شورای هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور منصوب شد.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید