Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از استراتژی هایی که برای توسعه استان دنبال می شود توسعه روابط بین المللی است، گفت: نخبگان استان در این زمینه به استان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مروج الشریعه صبح پنج شنبه در مراسم نکوداشت پروفسور احمد کامیابی مسک اظهار داشت: پرورفسور کامیابی مسک یکی از نخبگان و مفاخر بزرگ خراسان جنوبی بوده که برای بسیاری از مردم استان ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، یکی از استراتژی های توسعه استان را توسعه روابط بین المللی عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی بنا به دلایلی محدودیت هایی دارد اما دارای ظرفیت های طبیعی، اقتصادی و بالاتر از همه ظرفیت های انسانی بالایی بوده که مورد توجه قرار نگرفته است.

نخبگان استان بازگشت و بازنگری نسبت به زادگاه خود داشته باشند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان یکی از مراکز زایش، تولید و توسعه نخبگان و فرهیختگان است، عنوان داشت:  با این همه انسان های فرهیخته و ارتباطاتی که این افراد در سطح بین الملل دارند حق استان بالاتر از وضع موجود است.

مروج الشریعه با تأکید بر اینکه برای توسعه روابط بین المللی استان در وهله نخست باید مسئولان استان علاقمند و پیشرو در جهت تحقق این هدف باشند، بیان داشت: از طرف دیگران نخبگان و بزرگان استان که متعلق به این آب و خاک هستند باید بازگشت و بازنگری نسبت به زادگاه خود داشته باشند و مدیران استان را در این زمینه کمک کنند.

وی، مهمترین ظرفیت استان را منابع اسنانی فرهیخته دانست و گفت: در شاخص های تاریخی و فرهنگی برخی از شهرهای استان از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است و این قابلیت وجود دارد که به عنوان شهر هوشمند و خلاق بر اساس شاخص های بین المللی معرفی شود و در این زمینه باید فرهیختگان و نخبگان استان کمک کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در کنار بناهای تاریخی دارای آثار  تاریخی منابع انسانی زیادی است، افزود: وظیفه داریم این آثار را به نسل های حاضر و آتی معرفی کنیم.

مروج الشریعه با تأکید بر اینکه باید شخصیت هایی همچون پروفسور احمد کامیابی مسک به تک تک دانش آموزان منطقه معرفی کنیم، بیان کرد: این کار سبب می شود که هر کدام از آن ها انگیزه شروع حرکت در مسیر تعالی و رشد را پیدا کنند.

از نخبگان استان غافل نشویم

وی با بیان اینکه در این جهت تنها نباید به یک مراسم نکوداشت و یک محفل و جلسه اکتفا کرد، عنوان داشت: برای تحقق این امر نیاز به مرکز و مجموعه نشریات دیگری برای تعریف مداوم این شخصیت ها داریم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نباید از شخصیت های فرهنگی، تاریخی، علمی، ادبی و هنری استان غافل شویم، بیان داشت: این حق نسل حاضر است که بداند با چه آثار و افراد ارزشمندی مواجه است.

مروج الشریعه اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی بنیاد نخبگان  این است که الگوها و نخبگان استان را به عنوان پرچم دارد به نسل جدید معرفی کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی

لحظات دلهره‌آور نجات مسافران سواری از سیل در روستای کرغند قاینات خراسان جنوبی منتشر شده است؛ جدی نگرفتن هشدارهای هواسناسی در این روزها باعث خسارات و گرفتاری‌های بسیاری در برخی از نقاط کشور شده است.

کد خبر 750694

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد