Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزآنلاین > فضای سایبر - همشهری آنلاین:
مدیران اجرایی شرکت‌های فیس‌بوک، توئیتر و گوگل روز گذشته در برابر کنگره آمریکا درباره استفاده کشورهای خارجی از شبکه‌های اجتماعی برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شهادت دادند.

براساس گزارش CNN، در اين جلسه كه توسط كميته فرعي قضايي جنايت و تروريسم سنا برگزار شد، مديران اين شركت‌هاي فناوري بر توانايي خود در جلوگيري از عاملان خرابكار براي سواستفاده از شبكه‌هاي اجتماعي از طريق تبليغات و پست‌هاي عادي تاكيد كردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران آمریکایی با ذکر نگرانی درباره استفاده روسیه از شبکه‌های اجتماعی در جریان انتخابات 2016 می‌گویند به‌دنبال تصویب قوانین تازه برای شرکت های فناوری هستند زيرا از نظر آنها قوانين كنوني از تاثيرگذاري كافي برخوردار نيستند.

با اين همه شرکت‌های فناوری با تصويب مقررات جديد مخالفند و مي‌گويند بر تلاش‌های خود برای شناسایی بات‌های اینترنتی و پخش هرزنامه‌ها می‌افزایند و سعی خواهند کرد سرمنشا و ماهیت آگهی های سیاسی منتشر شده در این شبکه ها شفاف‌تر باشد. برای مثال فیسبوک وعده داد تا پایان سال آینده 20 هزار نفر را در بخش ایمنی و امنیت خود به خدمت بگیرد که دو برابر تعداد  کنونی است.

اين جلسه يك روز پس از آن برگزار شد كه شركت فیس‌بوک درگزارشي اعلام كرد بيش از 126 میلیون کاربر آمریکایی این شبکه در دو سال گذشته در معرض پست‌های تفرقه‌انگیز سیاسی و اجتماعی یک شرکت مرتبط با کرملین قرار گرفته‌اند.

کالین استرچ، مشاور ارشد حقوقی فیس‌بوک در اين جلسه گفت: ما می‌دانیم که عاملان بدانديش دست از تلاش‌های خود برنخواهند داشت. باید بی وقفه بیاموزیم و بهتر شویم تا از آنها جلوتر باشیم. وي تاييد كرد كه فيس‌بوك در درك پشت پرده اين فعاليت‌هاي بدخواهانه محدوديت‌هايي دارد: در پاسخ به پرسش شما كه چه چيزهايي در پشت‌صحنه شبكه اجتماعي فيس‌بوك درحال انجام است، و درك اينكه آيا فعاليت‌هاي پوششي درجريان هستند يا نه، واضح است كه مي‌گويم خير،‌ما نمي‌توانيم آنچه را در پشت صحنه رخ مي‌دهد ببينيم.

در اين جلسه پرسش و پاسخ پرهيجان،  مشكلات شركت‌هاي آنلاين براي نظارت بر مخاطبان وسيع شبكه‌هاي اجتماعي و رمزگشايي از دخالت خارجي‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري توسط شركت‌هاي بدخواه خارجي مورد بررسي قرار گرفت.

در متني از پيش آماده شده اين سه شركت براي اولين بار نسبت عمليات اثرگذاري وسيع روسيه در شبكه‌هاي اجتماعي شهادت دادند و فيس‌بوك تاييد كرد بيش از 126 ميليون آمريكايي در معرض محتواهاي تفرقه‌انگيزي قرار گرفته‌اند كه توسط ترول‌هاي روسي (اوباش‌هاي مجازي) كه خود را با نام آژانس تحقيقاتي اينترنتي معرفي كرده‌اند ايجاد مي‌شده‌است.

توئيتر نيز اعلام كرد 2752 حساب كاربري مرتبط با اين آژانس و 36746 حساب مرتبط با روسيه را شناسايي كرده‌است كه لزوما با اين شركت مرتبط نبوده‌اند.

در اين جلسه چندين تبليغ سفارشي روسي به نمايش درآمد،‌از جمله پستي فيس‌بوكي كه در صفحه‌اي به نام قلب تگزاس منتشر شده بود و ادعا مي‌كرد ميزان مخالفت با هيلاري كلينتون در ميان سربازان 69 درصد است.

سناتورها در اين جلسه با پرسش‌هاي خود نمایندگان شرکت‌ها را به شدت تحت فشار قرار دادند به ويژه دراين مورد كه اين شركت‌ها نسبت به سواستفاده كشورهاي بدخواه از شبكه‌هاي اجتماعي عليه آمريكا ناآگاه بوده‌اند. نمايندگان سه شركت با محكوم كردن اعمال روسيه اعلام كردند به بررسي‌هاي خود درباره اين موضوع و مهار كردن چنين فعاليت‌هايي ادامه خواهند داد.

در همین زمینه: ۱۲۶ میلیون کاربر آمریکایی در معرض پست‌های مغرضانه روسی فیسبوک از تبلیغات انتخاباتی حمایت خواهد کرد اشتباه ترجمه خودکار فیس‌بوک منجر به بازداشت مرد فلسطینی شد بحران جدید گوگل: نقص فنی نمایشگرهای پیکسل هوش مصنوعی گوگل خود را تکثیر می‌کند پرواز بالون‌های گوگل برفراز پورتوریکوی ویران شده گوشی پیکسل ۲ گوگل؛ دوربینی مخصوص عکاسی پرتره گزارش اپل و گوگل از میزان دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات خصوصی کاربران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟

رئیس قوه قضائیه ‌با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران ‌ استان هرمزگان دیدار کرد و در جریان مشکلات و موانع اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان ‌با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران ‌ استان هرمزگان دیدار کرد و در جریان مشکلات و موانع اقتصادی قرار گرفت.

‌مهدی دوستی‌ استاندار هرمزگان در این دیدار با اشاره به هزار و 87 کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، اظهار کرد: استان هرمزگان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد. 

وی همچنین از بهبود 9 پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان طی 3 سال گذشته خبر داد. 

«کاویانی» مدیرعامل یکی‌از پالایشگاه نفتی استان هرمزگان نیز در این جلسه، تعامل، همکاری و هم‌افزایی قوای مجریه، مقننه و قضاییه در مقوله تامین امنیت کسب و کار را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: خدا را شاکر هستیم در استانی قرار داریم که مسئولان آن، اهتمام ویژه‌ای به مقوله حمایت از تولید و رفع موانع تولید دارند.

وی افزود: ما در پالایشگاه نفت آفتاب، در حوزه تامین مواد اولیه و خوراک برای تولید فراورده‌های‌مان با مشکلات جدی مواجه هستیم و از قوه قضاییه می‌خواهیم که برای رفع این مشکل تدابیر لازم را اتخاذ کند.

«پیغامی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قشم طی سال‌های اخیر گفت: ‍در نتیجه اقدامات صورت گرفته به نقطه‌ای رسیده‌ایم که از 17 هزار متر مکعب آب شیرین کردن در طی روز، امروز در این زمینه به رقم 28 هزار متر مکعب رسیده‌ایم. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن نقد برخورد‌های صورت گرفته از سوی برخی بخش‌ها با سازوکار‌های موجود در مناطق آزاد گفت: بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نظام باید این موضوع را بپذیرند که مناطق آزاد را در خارج از قلمرو نظامات اداری معمول بپذیرند. 

«ضربی» مدیرعامل یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه، به بیان برخی مشکلات و مسائل شرکت متبوع خود پرداخت. 

«معروف‌خانی» مدیرعامل یکی از شرکت‌های حوزه فولاد نیز در این جلسه گفت: ما فعالان اقنصادی به واسطه صدور بخشنامه‌ها و سخنرانی‌های امیدبخش رئیس قوه قضاییه که موجب تقویت روحیه سرمایه‌گذاران و ایجاد فضای امن برای تولید در کشور شده، از حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی می‌کنیم؛ ما امروز طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای بسیاری را در دستور کار داریم و هر هفته و هر ماه در امر تولید، رکورد تازه‌ای را به ثبت می‌رسانیم. 

خانم «نیکو» مسئول یکی از انجمن‌های گردشگری نیز در این جلسه، ضمن انتقاد از جرایم سنگین تعزیرات، خواستار صدور مجوز واردات شناور‌های دست دوم و همچنین برقراری سوخت یارانه‌ای برای شناور‌ها و لنج‌های ساحلی شد. 

«گودرزی» مسئول یکی از انجمن‌های واردکننده و صادرکننده مواد غذایی در این جلسه به بیان برخی مشکلات در حوزه رفع تعهدات ارزی و همچنین نحوه تخصیص ارز به واحد‌های تولیدی پرداخت. 

«دهقان» مدیرعامل یکی از شرکت‌های حاضر در بندر شهید رجایی طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های دستگاه قضا در زمینه فعال شدن سامانه جامع انبار‌ها در بندر شهید رجایی گفت: فعال شدن سامانه جامع انبار‌ها در بندر شهید رجایی موجب شد که تمامی شرکت‌های حاضر در این بندر دارای یک کد پستی شوند و اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا‌ها را در این سامانه به ثبت برسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!