Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@12:53:11 GMT

اختصاص ۱,۵میلیارد تومان به تحصیل مددجویان کردستانی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۰۹۴۶

اختصاص ۱,۵میلیارد تومان به تحصیل مددجویان کردستانی

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان در سال تحصیلی جدید اختصاص داده‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رئیس اداره امورحمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان خدمات تحصیلی این نهاد به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرهاد کاظمی، رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه یکی از خدمات این نهاد کمک به تحصیل فرزندان مددجویان تحت حمایت این نهاد است، عنوان کرد: هم‌اکنون هفت هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجو از خدمات تحصیلی این نهاد بهره‌مند هستند.

 

وی بابیان اینکه خدمات تحصیلی این نهاد باهدف ارتقا سطح تحصیلی فرزندان خانوارهای تحت حمایت با اولویت مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار از امکانات انجام می‌شود، افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در سال تحصیلی جدید اختصاص داده‌شده است.

 

کاظمی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در جهت تأمین اقلام تحصیلی موردنیاز و همچنین کمک به خرید پوشاک به دانش آموزان و هزینه ثبت‌نام در مؤسسات آموزشی و باهدف تقویت بنیه تحصیلی فرزندان مددجویان پرداخت‌شده است، اعلام کرد: همچنین ۷۰۰ میلیون تومان با شروع سال تحصیلی جدید به کمک‌هزینه تحصیل دانشجویان نیازمند کردستانی اختصاص داده‌شده ست.

 

وی با اشاره به اینکه دانشجویانی در بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد داریم که جزو رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان هستند که در رشته‌های شاخص و مقاطع تحصیلی بالا مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: کمیته امداد با شناسایی دانشجویان نخبه و با ارائه خدمات ویژه به این دانشجویان زمینه تحصیل آنها را فراهم می‌کند.

 

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان کردستان در ادامه افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش و با شناسایی دانش آموزان نیازمند بازمانده از تحصیل و همچنین دانش‌آموزانی که به لحاظ آموزشی نیازمند ارتقا و جبران سطح آموزشی هستند به  توانمندی فرهنگی در سطح خانوارهاکمک شود.

 

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های مرحله نخست جشن عاطفه‌های سال جاری گفت: در این جشن نیز یک میلیارد تومان کمک از طریق خیران جمع‌آوری و در بین دانش آموزان نیازمند این استان توزیع شد و همچنین ۵۵۰ میلیون تومان دیگر نیز در قالب نوشت‌افزار از طریق خیران تهرانی به دانش آموزان نیازمند کردستانی اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرام رئیسی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز و ۵۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: از جمله خدمات امداد ویژه این قشر می‌توان به پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمندسازی، مشاوره تحصیلی و دوره‌های آموزش تست‌زنی و آمادگی برای کنکور ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

رئیسی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر حامی معلم، حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، ابراز کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم، یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

کد خبر 749443

دیگر خبرها

  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند