Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@11:16:16 GMT

مصدوم از شما، گرفتن ديه با ما

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۲۳۰۵

مصدوم از شما، گرفتن ديه با ما

خبرگزاري آريا - اعضاي باند کلاهبرداري شگرد جديدي براي فريب شرکت‌هاي بيمه داشتند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، اعضاي باند کلاهبرداري در روستاها مي‌گشتند و افرادي را که بر اثر حوادث مختلف مجروح شده بودند شناسايي مي‌کردند تا با ايجاد تصادف ساختگي نقشه کلاهبرداري را عملي کنند. تحقيقات براي دستگيري اعضاي اين باند زماني آغاز شد که متخصصان پزشکي‌قانوني استان گلستان هنگام معاينه فردي که ادعا شده بود در جريان تصادف دچار آسيب و شکستگي استخوان شده، دريافتند که برخي از جراحت او کاملا ساختگي و عمدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با گزارش ماجرا به حفاظت اطلاعات دادگستري، پرونده‌اي در اين زمينه تشکيل و تحقيقات آغاز شد. فرد مجروح مدعي بود که بر اثر تصادف با يک خودروي سواري دچار آسيب‌ديدگي شده است. از طرفي کروکي موجود در پرونده و گزارش پليس نيز نشان مي‌داد که او قرباني تصادف شده است اما متخصصان شک نداشتند که جراحت‌ها ساختگي است.
همه چيز از ماجراي يک کلاهبرداري حکايت داشت و مأموران به تحقيق از فرد مجروح پرداختند و او اعتراف کرد که فريب يک باند کلاهبرداري را خورده و قرار بوده بعد از گرفتن ديه، بخشي از اين پول به‌عنوان دستمزد به اين باند پرداخت شود. با اعترافات او، هويت اعضاي اين باند که 4نفر بودند، شناسايي شد و مأموران راهي مخفيگاه آنها در شهرستان کلاله شدند و در يک عمليات ضربتي تمامي آنها را دستگير کرده و به پليس آگاهي تحويل دادند. در بازرسي مخفيگاه اين باند آمپول‌هاي بي‌حسي، آتل شکسته‌بندي و مدارکي کشف شد که نشان مي‌داد آنها از شرکت‌هاي بيمه کلاهبرداري مي‌کردند اما شگرد آنها براي اجراي نقشه‌هايشان چه بود؟
سرهنگ مجتبي مروتي، رئيس پليس آگاهي استان گلستان به همشهري گفت: «اعضاي اين باند بيشتر طعمه‌هاي خود را از بين کساني انتخاب مي‌کردند که در حوادث مختلف دچار آسيب‌ديدگي شده‌ بودند. آنها با گشتن در روستاهاي اطراف، کساني را که بر اثر سقوط از کوه، حادثه هنگام کار، سقوط از بلندي و ... مصدوم و دچار شکستگي استخوان شده بودند، شناسايي مي‌کردند.
سپس با آنها و خانواده‌هايشان وارد مذاکره مي‌شدند و پيشنهاد مي‌کردند که در صورت همکاري براي گرفتن ديه از شرکت‌هاي بيمه، بخشي از ديه را به‌عنوان دستمزد به اين افراد پرداخت مي‌کنند.» وقتي مرحله اول نقشه متهمان عملي مي‌شد آنها مرحله نهايي را اجرا مي‌کردند. اعضاي باند با در اختيار داشتن خودرو يا موتورسيکلت‌هايي که بيمه شخص ثالث داشتند، همراه طعمه‌شان راهي جاده‌هاي خلوت مي‌شدند و طوري صحنه‌سازي مي‌کردند که طعمه‌شان بر اثر تصادف مجروح شده است.
وقتي پليس وارد ماجرا مي‌شد، از آنجا که صحنه‌سازي کاملا دقيق و بي‌نقص انجام شده بود، کروکي و گزارش تهيه و مصدوم به پزشکي قانوني معرفي مي‌شد. به اين ترتيب همه مراحل براي گرفتن خسارت از شرکت بيمه طي مي‌شد و در نهايت نيز بي‌آنکه متهمان لو بروند، از بيمه خسارت دريافت مي‌کردند که بخشي از آن را به فرد مجروح مي‌پرداختند. اما اعضاي اين باند براي اجراي نقشه‌هايشان شگردي ديگري هم داشتند.
به گفته سرهنگ مروتي، آنها با تزريق آمپول بي‌حسي به برخي از طعمه‌هايشان، اقدام به ايجاد جراحت در اندام آنها کرده و با استفاده از سنگ‌پا ساييدگي‌هايي به‌وجود مي‌آوردند که به نظر مي‌رسيد بر اثر تصادف اتفاق افتاده است. پس از آن نيز صحنه تصادف ساختگي راه‌ مي‌اندختند و با گزارش ماجرا به پليس و تهيه مدارک، براي دريافت خسارت و ديه به بيمه معرفي مي‌شدند.
اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به 11مورد کلاهبرداري از شرکت‌هاي بيمه با اين شگرد اعتراف کردند و اين در حالي بود که بخش اندکي از مبلغ کلاهبرداري را به افراد مجروح پرداخت مي‌کردند و بقيه را به جيب مي‌زدند. در همين حال هادي هاشميان، رئيس کل دادگستري استان گلستان نيز گفت: متهمان با اين شگرد نزديک به 3ميليارد تومان از بيمه خسارت گرفتند. تحقيقات از اعضاي اين باند که بعضي از آنها سوابق مجرمانه دارند، ادامه دارد.
همشهري آنلاين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟

ایتنا - اگر صاحب آیفون هستید، احتمالاً بدون اینکه متوجه شوید، ویدیوهایی ضبط کرده‌اید.
برخی از کاربران آیفون ممکن است صدها یا هزاران ویدیوی مخفی در گوشی خود داشته باشند که هرگز آنها را ندیده‌اند.

این ویدیوها به لطف ویژگی «Live Photos» یا «تصاویر زنده» وجود دارند که می‌توان هنگام گرفتن عکس‌های معمولی فعال شود.

این ویژگی ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا بهترین عکس را بگیرید که ۱.۵ ثانیه قبل و بعد از گرفتن عکس را ضبط می‌کند.

هنگامی که عکس را با این ویژگی گرفتید، به این معناست که آن تصویر ۱.۵ ثانیه قبل از عکس اصلی شاتر و ۱.۵ ثانیه بعد از آن به وسیله‌ی دوربینتان ذخیره می‌گردد.

طبق گزارش روزنامه «میرور»، شما می‌توانید بدون استفاده از هیچ برنامه دیگر، این ویدیوهای کوتاه را با هم ترکیب و یک ویدیوی کامل را درست کنید.

کافیست همه عکس‌های زنده‌ مورد نظرتان را انتخاب سپس روی «حفظ به عنوان ویدئو» کلیک کنید. پس از آن همه این تصاویر با هم ترکیب شده و به عنوان یک ویدیو در آلبوم دوربین ذخیره می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان