Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار سابق اصفهان 5 توصيه پيرامون مديريت اين استان را به محسن مهرعليزاده استاندار جديد ارائه کرد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از اصفهان، رسول زرگرپور پيش از ظهر امروز در آيين توديع و معارفه استاندار جديد اصفهان با حضور وزير کشور، اظهار داشت: واقعيت اين است که از 6 ماه قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوري به کرات خدمت وزير کشور رسيدم و درخواست کردم که من را از ادامه مسئوليت معذور کند و امروز از صميم قلب از ايشان تشکر مي‌کنم که درخواست بنده را قبول کردند، بعد از 40 سال فعاليت اجرايي در کشور و بعد از 50 ماه مسئوليت در اصفهان من را معاف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: به هرحال اصلي‌ترين وظيفه حکومت‌ها بحث امنيت و آرامش است، در تاکيدات مکرر در جلسات مختلف در بحث امنيت و آرامش و ايجاد فضا براي توسعه و عمران مسائلي مطرح شده است، مقام معظم رهبري نيز پيرامون امنيت اصفهان تاکيد داشتند و خدا را شکر مي‌کنم در 50 ماه قبل به اعتراف همه مسئولان سياسي و اجرايي و عقلاي اصفهان امنيت و آرامش و فضاي کار در اصفهان ايجاد شده است.
استاندار سابق اصفهان تصريح کرد: اينکه در طول 50 ماه گذشته يک جلسه سياسي، فرهنگي و موسيقي لغو نمي‌شود اقدام بزرگ است، علي‌رغم اينکه ما در صنعتي‌ترين استان کشور هستيم و صدها تجمع و راهپيمايي انجام شد و همه آنها با تدبير و در امنيت انجام گرفت.
وي افزود: نخستين توصيه‌اي که به استاندار جديد مي‌کنم اين است که مردم اصفهان مطالبه اصليشان امنيت، آرامش و ايجاد فضا براي کار است و اين موضوع را بايد مورد توجه قرار دهد.
زرگرپور گفت: استاني با اين وضعيت بايد برنامه بلندمدت داشته باشد که انتظار مي‌رود که استاندار پيگير آن باشد، ما نخستين استاني بوديم که سند آمايش سرزمين در آن تهيه شده و مي‌دانيم که در 20 سال آينده چه بايد بکنيم و اين اقدامات در زمينه گردشگري و علم و فناوري است.
وي ادامه داد: بنابراين توصيه دوم من به مديريت اصلي استان اين است که بايد اولويت بعدي خود را به استقرار منطقه ويژه علم و فناوري بگذارد و بعد به بخش گردشگري توجه کنند، در طول 4 سال گذشته گردشگري در استان با رشد 500 درصدي همراه بوده و تعداد تخت‌هاي هتل 200 درصد رشد است و 89 هتل در حال ساخت است، برنامه اين است که ميزان ورود گردشگر به يک ميليون نفر برسد و در قالب سند جامع گردشگري اين زمينه قابل انجام است. شهر هنر که مصوبه شوراي برنامه‌ريزي دارد نيز بايستي در استان اجرايي شود.
استاندار سابق اصفهان بيان کرد: در سال 92 آلوده ترين شهر کشور اصفهان بود، در اين سال 47 روز هواي سالم داشتيم و امسال 200 روز هواي سالم داريم و آخر امسال طرح کاهش آلودگي هوا ادامه پيدا خواهد کرد و هدف رسيدن به هواي پاک مدنظر است، بنابراين از استاندار خواهش مي‌کنم که رسيدن به اين هدف را با اولويت پيگيري کند.
وي افزود: در ارتباط با طرح‌هاي عمراني تا آخر امسال خط يک مترو اصفهان جنوبي‌ترين نقطه را به شمالي‌ترين نقطه وصل مي‌کند، خط 2 و 3 آماده شده است و در طول دولت دوازدهم مي‌شود اين 3 خط را به بهره‌برداري رساند.
زرگرپور با اشاره به قضيه آب که اصلي‌ترين موضوع در اصفهان است، گفت: نخست اينکه مسائل حوضه آبريز زاينده‌رود ظرف 40 سال انجام شده و ظرف 4 سال رفع نمي‌شود مگر معجزه شود ما که اهل معجزه نبوديم. اما درباره آب اتفاقات زيادي انجام شده اما هنوز به نتيجه نرسيده است.
وي تصريح کرد: در سال 92 به ما مي‌گفتند که همه چيز از بين رفته اما امروز مردم مي‌گويند چرا طرح 9 ماده‌اي سرعت لازم را ندارد، دولت عزم خود را براي احياي حوضه زاينده‌رود نشان داد و براي نخستين بار در کشور ابتکار اصفهان بود که اين طرح ايجاد شد، براي نخستين بار بحث تثبيت حق‌آبه، صندوق خسارت، ماموريت بارگذاري در زاينده‌رود و طرح گلاب در کشور در اصفهان انجام شده است.
استاندار اصفهان گفت: در طرح 9 ماده‌اي 2 بند مشکل دارد و اگر نمايندگان ما اين طرح را در کشوي خود نگذاشته بودند و قفلش نکرده‌ بودند اتفاقاتي در اين حوزه رخ مي‌داد، اکنون قسمت اعظمي از اين طرح انجام شده و اگر مسئولان پايتخت نشين همکاري خود را قطع نمي‌کردند اين طرح انجام مي‌شد.
وي تصريح کرد: در طول 8 سال دولت قبل 4 بار به بخش کشاورزي آب داده شد و در طول 4 سال گذشته هر 4 سال به کشاورزان آب داده شد، انتظار نداشته باشيد که پديده‌اي که ظرف 40 سال انجام شده 4 ساله رفع شود. مسئله طرح 9 ماده‌اي مسئله سياسي و اجتماعي است که اميدواريم استاندار جديد اصفهان آن را پيگيري کند.
زرگرپور بيان کرد: از مردم بابت تمام کمبودها و قصورهايي که در استان اصفهان وجود دارد عذرخواهي مي‌کنم، وظيفه ما اين بود که آنها را به حداقل برسانيم که در حد مقدورات انجام داديم.
به گزارش تسنيم، يکشنبه هفته جاري و با تصميم هيئت دولت محسن مهرعليزاده به عنوان استاندار جديد اصفهان انتخاب شد تا دوره مديريت 4 ساله رسول زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان پايان يابد.
زرگرپور در تاريخ 31 شهريور 92 به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شده بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم