Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفن غیر اصولی پسماند، عدم خاک‌دهی به موقع و عدم نظارت بر منطقه دفن پسماند «دیزآباد» شهر خنداب علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع منجر به پخش زباله‌های کم حجم در محیط اطراف شده و چهره‌ای زشت را در منطقه به تصویر گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسیم خنداب، مشکلات زیست محیطی ناشی از دفع غیر اصولی و غیر علمی پسماند‌ در منطقه دیزآباد شهر خنداب، محیط زیست این منطقه را با مشکلات جدی نظیر تولید و انتشار انواع گاز‌های سمی و گلخانه‌ای و همچنین تولید شیرابه‌ مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلاتی که هر کدام اثراب مخرب و جبران ناپذیری را بر محیط زیست و سلامت جامعه انسانی باقی می‌گذارد. از این‌رو رفع این مشکل عزم جدی مسئولین را می‌طلبد.

براساس مصوبه جلسه کارگروه پسماند زباله‌های شهرستان خنداب در شهریور سال ۹۴ مقرر شد، زباله روستاهای بخش مرکزی شهر خنداب و پدافند هوایی به منطقه‌ای در بیابان‌های روستای دیزآباد در بخش مرکزی خنداب منتقل شود.(لینک خبر)

اما دفن غیر اصولی پسماند، عدم خاک‌دهی به موقع و عدم نظارت بر منطقه دفن پسماند علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع منجر به پخش زباله‌های کم حجم در محیط اطراف شده که چهره‌ای زشت به این منطقه داده است.

دفع غیر اصولی پسماند، همچنان معضل شهرستان خنداب

سلیمی، سرپرست شهرداری خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم خنداب، یکی از چالش‌ها و مشکلات شهرداری در بخش مرکزی خنداب دفن پسماند زباله‌ها دانست و گفت: در حال حاضر زباله‌های شهر خنداب، پدافند هوایی، نبروی زمینی و روستاهای بخش مرکزی در این مکان تخلیه می‌شود، اما عدم همکاری دهیاران و روستای اطرف برای ساماندهی و خاک‌دهی زباله‌ها، مشکلات زیادی را برای شهرداری به وجود آورده و این سازمان دیگر به تنهایی توان مدیریت این منطقه را ندارد.

سرپرست شهرداری خنداب با تائید این مطلب که مدیریت زباله‌های شهری با شهرداری خنداب است، گفت: چنانچه دهیاران روستای بخش مرکزی، اهالی این منطقه و پدافند هوایی همکاری و مشارکت لازم برای خاک‌دهی و دفن اصولی زباله‌ها در منطقه دیزآباد را داشته باشند این مشکل در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

بدهی 12 میلیون تومانی مجتمع پسماند شهرستان

سلیمی با اشاره به مشارکت و همکاری کم‌رنگ کسانی که زباله‌های خود را در این مکان تخلیه می‌کنند، گفت: شهرداری خنداب مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیون تومان برای ساماندهی این منطقه هزینه کرده است. مجتمع پسماند نیز مبلغی معادل ۱۲ میلیون تومان به علت هزینه در این مکان بدهکار است که هیچ اقدامی توسط اعضا به منظور پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر خاک‌دهی این منطقه ماهانه یا سه ماه یک بار انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری خنداب یادآور شد: ۳۲۰۰ متر مربع از اراضی اختصاص یافته برای دفن پسماند در منطقه «دیزآباد» توسط شهرداری فنس‌کشی شده است اما به علت نبود نظارت متاسفانه زباله‌های تخلیه شده در زمین‌های مجاور نیز به چشم می‌خورد. برخی افراد سودجو هم از فرصت استفاده کرده و نخاله‌های ساختمانی خود را در این مکان تخلیه می‌کنند که امیدواریم با همکاری دهیاران هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال