Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:52:13 GMT

گام بلند مددجوی نوجوان بیجاری برای تولید و خودکفایی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۸۷۸۲

گام بلند مددجوی نوجوان بیجاری برای تولید و خودکفایی

سنندج - ایرنا - نوجوان بیجاری که از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است با سعی و تلاش توانست در مدت سه ماه با راه اندازی کسب و کاری موفق، گام بلندی در مسیر خودکفا شدن و تولید و اشتغال بر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خودکفا شدن مددجویان از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است پس تلاش می کند با ایجاد شرایطی، افراد تحت پوشش خود را با اتکا به توانایی های شان در مسیر استقلال اقتصادی و خروج از دایره پوشش حمایتی کمیته هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوجوان 19 ساله بیجاری یکی از این مددجویان است که توانسته از فرصت های ایجاد شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کند و طی سه ماه با ایجاد کارگاه پرورش بلدرچین علاوه بر اینکه خود را به مرز خوکفایی برساند حامی خانواده اش نیز باشد.
این نوجوان ساکن شهر جدید توپ آغاج در شهرستان بیجار است که یک سال پس از اتمام دوران دبیرستان، اندوه بیکاری را تاب نیاورد و بجای انتظار برای استخدام در اداره یا شرکتی با استفاده از خلاقیت و تبدیل ایده به فرصت، خود کار فرمای خود شد.
با توجه به اقتضای سنی و شرایط خانوادگی، این نوجوان در یکسال پس از اتمام دبیرستان، شرایط خاصی را در نزول و افول امید تجربه کرده است اما بیکاری و وابستگی اقتصادی را مهترین مانع برای رسیدن به آرزوهایش می داند و معتقد است: در این دوران به فکر راه انداختن کسب و کار افتادم و دوره های آموزشی مهارتی را با موفقیت پشت سر گذاشتم.
وی ادامه داد: پس از اتمام دوره چون در ابتدای راه بودم برای دریافت تسهیلات و فراهم کردن مقدمات ایجاد کارگاه مجبور به قرض 10 میلیون ریال شدم که به علت بضاعت پایین مالی، ریسک بزرگی برایم بود.
وی گفت: در نهایت با مشاوره های مختلف، تهیه طرح توجیهی و خرید برخی امکانات اولیه کارگاه شرایط دریافت تسهیلات برایم محیا شد و سه ماه قبل تسهیلات 250 میلیون ریالی اشتغالزایی را از طریق کمیته امداد گرفتم.
وی افزود: با این میزان تسهیلات در حیات خانه پدری کارگاهی به وسعت 25 مترمربع احداث و تجهیز کردم و با خرید 2 هزار قطعه جوجه یک روزه بلدرچین، کسب و کارم را شروع کردم.
وی می گوید: طی این سه ماه، جوجه های بسیاری تلف شدند اما چون هنگام شروع خود را برای تحمل سختی های بسیاری آماده کرده بودم، تلاشم را ادامه دادم و اکنون توانسته ام کارگاه را به مرحله سوددهی اولیه برسانم.
وی تاکید کرد: هم اکنون میزان تولید کارگاه در هر هفته یک هزار و 300 تخم نطفه دار است و در یک ماه گذشته با جذب مشتریانی از شهرهای سنندج و همدان توانسته ام تولیدات کارگاه را به فروش برسانم.
وی با بیان اینکه می دانم برای رسیدن به مرحله کامل خودکفایی و سوددهی کامل کارگاه پستی و بلندی های گسترده ای دارم، افزود: می خواهم معنای 'خواستن توانستن است' را برای خود و هم سن و سال هایم معنا کنم.
وی یادآور شد: در این مدت بسیاری از دوستانم را که شرایط شبیه من دارند را برای راه اندازی کسب و کار تشویق کنم که چند نفر از آنها علاقه مند شده و برای شرکت در کلاس های مخلتف اقدام کرده اند.
وی در خصوص توسعه کسب و کار خود گفت: هم اکنون تنها برای خودم اشتغال ایجاد کرده ام اما توسعه کارگاه و در وسعتی بزرگتر با میزان تولید بیشتر با اشتغال بیشتر را هدف گذاری کرده ام.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار نیز در این ارتباط با بیان اینکه اجرای طرح های خوداشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش با هدف تامین عزت و کرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی آنها انجام می شود، گفت: برای این مددجوی نوجوان علاوه بر پرداخت تسهیلات مشاوره و پشتیبانی های ایجاد یک کسب و کار به صورت کامل انجام یافته است.
امیرعطاالله افخمی افزود: حمایت از خرید دستگاه جوجه کشی، تهیه طرح توجیهی، رفع مشکل سند وثیقه برای بانک و ارایه آموزش از دیگر حمایت های پشتیبانی کمیته امداد از این فرد بوده است.
به گفته وی، طی سال جاری این کمیته 79 فقره تسهیلات به ارزش 14 میلیارد و 600 میلیون ریال برای اشتغال 80 مددجوی شهرستان در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری و خدمات پرداخت شده است.
وی توانمند ساختن 100 خانواده مددجویی را هدفگذاری این کمیته در سال جاری اعلام کرد و گفت: برای این موضوع، 70 میلیارد ریال اعتبار شامل 20 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی و 50 میلیارد ریال نیز محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تخصیص یافته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار با بیان اینکه از ابتدای سال 93 تا پایان سال گذشته 583 خانواده مددجویی در این شهرستان توانمند شده اند، افزود: این کمیته حمایت های پشتیبانی مادی و معنوی از مددجویانی که تسهیلات اشتغالزایی را رسیدن به میانگین 10 میلیون ریال درآمد ماهیانه ادامه می دهد.
افخمی تاکید کرد: هم اکنون یک هزار و 500 خانواده مددجویی شهرستان تحت حمایت های پشتیبانی پس از پرداخت تسهیلات برای رسیدن به مرحل کامل خودکفایی هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 هزار و 400 خانواده بیجاری در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که کفالت یک هزار و 300 مرد از این خانواده ها زنان بی سرپرست هستند.
تاکنون یک هزار نفر از مددجویان استان کردستان متقاضی تسهیلات اشتغال جهت دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند.
در سال جاری 650 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانکی به تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان تخصیص یافته است که تا کنون 382 میلیارد ریال از این اعتبارات به مددجویان پرداخت شده است.
گزارش: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عاشوری، در نشست خبری با اشاره به فعالیت ۳۴ شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ۳۱ استان کشور، گفت: علاوه بر شعب، در دفاتر کمیته امداد نیز یک نفر به عنوان عامل صندوق، خدمات تسهیلات، پرداخت و سایر خدمات را به مراجعان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق تا ۱۰ میلیون تومان هیچ‌گونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، ادامه داد: برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز ۳ درصد، فقط یکبار به عنوان کارمزد دریافت می‌کنیم. همچنین عدم دریافت جریمه کارمزد و دیرکرد اقساط همچنان جاری است و ما هیچگونه جریمه‌ای از بابت دیرکرد اقساط دریافت نمی‌کنیم.

سپرده‌گذاری ۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت

وی با ارائه آمار میزان سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع حدود ۱۰ میلیون نفر به عنوان سپرده‌گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یادآور شد: بزرگترین شبکه قرض‌الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر اینکه خدمات را به صورت حضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهیم، یکی از سیاست‌های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم و در سال جاری سه خدمت جدید به شعبه دیجیتال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اضافه می‌شود.

عاشوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، همه پیامک‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از طریق سرشماری SQEV ارسال می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ارائه عملکرد سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: در حوزه دریافت تضامین، تسهیلگری صورت گرفت دو سال گذشته درصد معوقات تسهیلات به زیر یک درصد کاهش پیدا کرد.

پرداخت تسهیلات به ۲۷۰ هزار نفر در سال گذشته

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه سال ۱۴۰۲ باید ۴۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردیم که با تلاش صورت گرفته، با افزایش منابع حدود هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و همین عامل باعث شد بتوانیم بیشتر از سقف تعهد در سال گذشته تسهیلات پرداخت کنیم.

وی میزان کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۲۷۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات با ۳,۷۵۶ میلیارد تومان به تعداد ۲۱۵ هزار و ۸۰۶ فقره در سرفصل تسهیلات کارگشایی پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین ۹۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ۵۹۱ میلیارد تومان تسهیلات مسکن شامل خرید، احداث و تعمیر مسکن پرداخت شد.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تعداد دو میلیون و ۲۵۰ هزار فقره است. همچنان بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه کارگشایی با ۱۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان به تعداد یک میلیون و ۸۰۶ هزار فقره است.

وی افزود: در این مدت ۴۵۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن و ۳۷۲ میلیارد تومان تسهیلات فرهنگی پرداخت شده است.

ارائه جایزه خوش‌حسابی بانک مرکزی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همه ساله به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه که رقم سپرده‌های مالی را در بانک مرکزی تأمین می‌کنند، جایزه سپرده قانونی پرداخت می‌کند که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۱۴۰۲ از همین مرجع ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دریافت نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال ۹۶ تا ۱۴۰۲ بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بانک مرکزی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جایزه سپرده قانونی پرداخت شده است.

کد خبر 6092496

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی