Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در مراسم یادواره شهدای روستای «نجم آباد» شهرستان نظرآباد که در مسجد امام حسین(ع) این روستا برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی،  ولایت را روح عالم هستی خواند و اظهارداشت: ولایت روح عالم هستی است. شهدای ما در راه ولایت جانشان را تقدیم کردند و امروز رکن رکین خیمه انقلاب ما ولایت است و ما این ولایت را از امیرالمومنین(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی کربلا را هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر زمانی محدود و کوتاه خواند اما حادثه کربلا را دارای ابعادی عمیق دانست که در طول زمان قادر است انسان‌ها را متحول کند و بیان داشت: هرکس خواهان تعالی است اساسا باید از مسیر کربلا بگذرد و باید به این واقعه بنگرد و انقلاب ما به خصوص هشت سال دفاع مقدس از نظر زمان و مکان بسیار وسیع تر از واقعه کربلا است اما دفاع هشت ساله ما با تمام عظمتش تنها مینیاتوری است از عاشورا.

وی افزود: حرکت اربعین حرکتی بی نظیر است که در هیچ جای دنیا نظیر ندارد؛ خیل جمعیت مشتاقان برای حضور در اربعین حسینی در کشور ما و سراسر دنیا هر روز پرشورتر و بیشتر می شود.

سردار مولایی ادامه داد: این حرکت باعث می شود تا دیگر مذاهب و مردم دنیا بدانند که امام حسین (ع) در دفاع از مظلومان شهید شده است. امیدوارم که همه از این حرکت درس بگیرند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از جهل و نادانی مردم برای تسلط بر کشورهای اسلام به عنوان یک حربه استفاده می کند، ادامه داد: پیام اربعین این بود که مردم باید از جهالت و نادانی رهایی یافته و با الهام گیری از عاشورا در برابر همه فتنه ها استکبار جهانی ایستادگی  کنند.

مولایی در ادامه تاکید کرد: اگر از شهدا و رزمندگان بپرسند چرا رفتید؟ اگر از مادران شهدا بپرسند چرا اجازه دادید فرزندانتان به جبهه بروند؟ حتما خواهند گفت: «به خاطر سیدالشهدا» و ما هرچه داریم از محرم است و امام بزرگوار ما نیز افتخارش این بود که در هر حالی تاسی کرده است به حضرت سیدالشهدا و امام خامنه‌ای عزیز هم امروز اینچنین است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)در ادامه خاطرنشان کرد: هر جلسه‌ای که به نام شهید است لاجرم به نام حسین بن علی است. شما به یاد شهدا مجلس می‌گیرید اما در اصل این مراسم‌ها پاسداشت امام حسین(ع) است و تمجید و تجلیل ما از جایگاه شهید و خانواده شهدا به برکت وجود اباعبدالله است که عالم به فدایش باد.

سردار مولایی تصریح کرد: امروز اگر از کسی در خط مقدم لباس دفاع از حرم پوشیده است بپرسید چرا آمدی؟ اینجا که خرمشهر و آبادان و شلمچه نیست. اینجا حلب است. اینجا تدمر است. اینجا دمشق است. پس چرا آمدی؟ قطعا خواهد گفت: «جانم به فدای زینب عقیله بنی هاشم».

وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد گفت: مردم دشمنی‌ها تمام نشده است. یک دسته دشمنی‌های بیرونی یک دسته هم احمق‌های داخلی هستند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)افزود: در راه امام حسین(ع) نام کسانی جاودانه شد که حسین زهرا را رها نکردند، کسانی که در برابر چندین هزار سپاه مسلح با دشنه‌ها و شمشیرهای برهنه ایستادگی کردند اما در مقابل کسانی بعد از ظهر عاشورا وقتی سر مبارک حضرت را بالای نی دیدند گفتند این آقا برای ما آشنا است و زمانی که متوجه شدند حسین(ع) کیست بر سر خود کوبیدند.

سردار مولایی الگو کردن انقلاب اسلامی را از وظایف ملت ایران دانست و تصریح کرد: رسالت ما زمینه سازی برای حکومتی است که انبیاء و اولیاء بشارتش را داده اند. ما باید زمینه ساز حکومت حضرت مهدی(ع) باشیم و تحقق این امر فداکاری و ایستادگی می خواهد.

وی در پایان با تشکر از دست اندرکاران یادواره شهدای نجم آباد تصریح کرد: من از کاروان شهدا و سیدالشهدا خجلم که آنچه را گفتم عمل نکردم اما مردم، خدا می‌داند که راه همین است که عرض کردم. خداوند متعال عمر من و شما را در زمانی قرار داده است که این دوران، دوران الگو سازی برای حکومت مهدوی است. اما نباید از بعضی کارهای غلط که در کشورما اتفاق افتاده و می‌افتد دلمان بلرزد و به فضل خدا نخواهد لرزید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد