Web Analytics Made Easy - Statcounter

میانمار، به طور قطع، یکی از زیباترین کشورهائی است که تا به حال دیده ام و یانگون، جواهری درخشان در قلب میانمار است. اگر چه مدتی است که دیگر پایتخت میانمار به حساب نمی آید اما بزرگترین شهر آن و سرشار از تاریخ و فرهنگی برای اکتشاف است. احتمالا برای دیدن این کشور به ویزا احتیاج دارید، ولی بسیاری از مسافران می توانند ویزای خود را، قبل از رسیدن به میانمار، به صورت آنلاین بگیرند و چنین اقدامی تا حدودی ارزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با وجود پروازهای آسان به یانگون از بسیاری از مقصدهای بین المللی دنیاست، منتظر چه هستید؟ بیایید سفر به یانگون را برنامه ریزی کنیم و بهترین ها دیدنی های یانگون را ببینیم. در اینجا ده مورد از بهترین کارهائی که در مدت اقامت خود و سفر به یانگون باید انجام دهید، به شما معرفی می کنیم.

 شوداگون پاگودا (Shwedagon Pagoda)

 به یک دلیل خوب، این نماد درخشان یانگون، یکی از پربازدیدترن دیدنی های یانگون است. بدون تردید، یکی از مهمترین مکانهای مذهبی در یانگون و در واقع، در تمام میانمار است. گنبد اصلی، از تمام شهر قابل رویت است ولی این گنبد و اژدهای درخشانی که ورودی معبد را حفاظت می کند- از نزدیک، خیلی چشمگیرتر است. چه زمانی برویم: معبد در زمانهایی، بخصوص در نقطه اوج بعدازظهر، می تواند بسیار شلوغ شود. نکته مهمتر اینکه، به خاطر داشته باشید باید کفشهایتان را از پایتان درآورید و اگر یک روز روشن و آفتابی را برای بازدید از معبد انتخاب کرده اید، این بدان معناست که به هنگام ظهر، پاهایتان روی کاشی های سرامیکی می پزد. بهتر است سفر به یانگون خود را زودتر یا دیرتر در روز برنامه ریزی کنید تا از گرما و شلوغی دور بمانید (معبد از 4 صبح تا 10 شب باز است).

قطار مدور (circular train)

اگر وقتی ندارید که بیرون از یانگون صرف کنید، پیشنهاد می کنم که به ایستگاه قطار مرکزی یانگون بروید و قطار مدور را سوار شویدتا بتوانید به زندگی در میانمار و در خارج از شهرها، نگاهی بیندازید. این قطار در دهه 50 ساخته شده است، زمانی که امپریالیسم بریتانیایی در نقطه اوج قدرت خود بود و از آن زمان تا کنون تغییر خاصی نکرده است. نکته ی مهم: حمامی در قطار وجود ندارد و اگر چه می توانید از قطار پیاده شوید و از اتاق های استراحت در روستاهی گذری استفاده کنید (خیلی از رستورانها،حتی اگر مشتری نباشید، اجازه توقف می دهند)، معمولا مجبورید نیم ساعت یا یک ساعت تا رسیدن ایستگاه بعدی صبر کنید. 
چه زمانی برویم: سفر با قطار و پیمودن یک دور کامل، به طور میانگین سه ساعت زمان می برد. البته اگر برای توقف در روستاها برنامه ای داشته باشید، این زمان طولانی تر می شود. به شما پیشنهاد می کنم اگر می توانید، سریع تر شروع کنید، زیرا در این صورت می دانید که زمان زیادی برای گشت و گذار دارید، ولی معمولا یک دور کامل، بیش از یک نصف روز وقت شما را نخواهد گرفت.

دریاچه کانداوگی (Kandawgyi Lake)

این پارک زیبا، در ناحیه مرکزی یانگون، مکانی فوق العاده برای یافتن آرامش به دور از شلوغی مرکز یانگون و از دیدنی های یانگون است. به علاوه ی نماهایی زیبا از شوداگون پاگودا و قایق طلایی بزرگی که با ازدهای افسانه ای کشیده می شود. همیشه اینقدر خوش شانس بودم که هنگام عبورم از مسیر چوبی با دو راهب برخورد کردم و بعد از گرفتن عکسشان، یک گفتگوی فوق العاده را تجربه کردم. چه زمانی برویم: دریاچه، در هر زمانی از روز، می تواند خیلی زیبا باشد، ولی اگر یک روز خوب را در سفر به یانگون برای این بازدید انتخاب کرده اید، قطعا دلتان می خواهد نزدیکیهای غروب خورشید آنجا باشید. در این صورت می توانید ببینید آسمان پشت شوداگون پاگودا به رنگهای زیبا در می آید.

 بازار Bogyoke Aung San

دیگر اثر امپریالیسم بریتانیایی در یانگون، این بازار است که قبلا به عنوان بازار اسکات شناخته می شد این مکان به خاطر معماریش شایستگی بازدید دارد. در ضمن مکانی فوق العاده است برای خرید جواهرات، پارچه های نقش دار، نقاشی ها، منبت کاری ها یا هر سوغاتی صنایع دستی که در میانمار به دنبالش می گردید. حتی یک فروشگاه عتیقه فروشی در یکی از طبقه های بالایی برپاست. اگر به دنبال تجربه واقعی بازار محلی هستید، بهتر است سری به یکی از بازارهای دیگر مثل بازار Thiri Mingalar بزنید، جائی که می توانید مواد پخته شده تازه و چیزهای دیگر را ببینید؛ ولی من هنوز از بازدیدم از بازار Bogyoke Aung San لذت می برم. چه زمانی برویم: بازارهای سنتی، صبحها نسبت به بعد از ظهرها و عصرها، محصولات بهتری دارند ولی در بازار Bogyoke Aung San که بیشتر محصولات صنایع دستی هستند، این نکته واقعیت ندارد. این بازار در هر زمانی از روز خوب کار می کند البته قبل از اینکه برای شام برنامه بریزید، توجه داشته باشید که اینجا، بازارها خیلی زود می بندند، حوالی 5 بعد از ظهر.

سول پاگودا (Sule Pagoda)

اگر چه این ناحیه به اندازه شودان پاگودا چشمگیر نیست، ولی آنقدر جذاب هست که دیداری از آن داشته باشید، به خصوص برای اینکه بسیاری از جمعیت محلی نیز از آن بازدید می کنند. چه برنامه ای برای بازدید از آن داشته باشید یا خیر، احتمالا سفر خود را در جایی نزدیک سول پاگودا به پایان خواهید برد: باور کنید یا نه، پاگودا در مرکز دایره ترافیکی ناحیه مرکزی یانگون قرار دارد و بنابراین بسیاری از جاده های اصلی ناحیه مستقیما به آن می رسند. بنابراین چرا واردش نمی شوید و برای مدتی از سایه لذت نمی برید؟ 
چه زمانی برویم: برخلاف شوداگون پاگودا، در هر زمانی از روز می توانید سری به این ناحیه بزنید و آن را فعال ببینید، البته نه خیلی زیاد. من خودم مایلم صبح زود به آنجا بروم زمانی که معمولا می شود راهب ها را دید؛ ولی اهمیتی ندارد اگر اواسط بعداز ظهر و هنگامی که وقت آزاد دارید سری به این دیدنی های یانگون بزنید.

 از تورهای پیاده روی استفاده کنید.

یکی از بهترین راه ها برای اینکه در یک شهر جدید، مکان خود را پیدا کنید، این است که به تورهای پیاده روی که توسط محلی ها هدایت می شوند، بپیوندیدو اگر چه خیابانهای یانگو از یک سبک شبکه مانند پیروی می کنند، ولی هنوز معتقدم استفاده از تورهای پیاده روی سودمند است. کمپانی The Yangon Heritage Trust تورهای ارزان قیمتی ارائه می دهد و این تورها از همان نوعی هستند که پیشنهادشان را دادم، هم به دلیل ارزش اطالاعاتی که می شود از تورهایشان به دست آورد و هم قیمتهای ارزان و انتخابهای مختلفی که از مسیرها ارائه می دهند. 
چه زمانی برویم: تورهای زیادی، هم صبح ها و هم بعد از ظهرها وجود دارند، بنابراین هر زمان که وقتتان اجازه می دهد با یکی از آنها هماهنگ شوید و از دیدنی های یانگون بازدید کنید. تاریخها و زمانهای تورهای در دسترس را ببینید و سپس در سایت کمپانی Yangon Heritage Trust یکی را رزرو کنید.

یک کاسه موهینگا میل کنید.

اولین چیزی که در سفر به یانگون میانمار خوردم موهینگای همیشه محبوب از یک غرفه کنار خیابان بود؛ آن هم زمانی که به همراه جمعی از افرادی که در هاستل ملاقات کرده بودم، مشغول گشت و گذار بودم. و من، بارها و بارها، این کار را در طول مدت زمان اقامتم در میانمار انجام دادم. این، یک غذای مهم است (معمولا برای صبحانه میل می شود ولی امروزه، در تمام ساعتهای روز نیز سرو می شود) و هر کس آن را کمی متفاوت درست می کند؛ البته پایه آن نودل برنجی و سس ماهی است. 
چه زمانی برویم: هر زمان که گرسنه هستید! 
کجا برویم: من نمی توانم نقشه ای از محلهای فروش موهینگا به شما بدهم، زیرا تقریبا در تمام غرفه های کنار خیابان و در دیدنی های یانگون می شود پیدایش کرد و دوباره می گویم، از آنجا که همه تنوعی متفاوت از آن می سازند، پشنهاد می کنم تا جایی که می توانید، امتحانش کنید. فقط بروید و روی یکی از صندلیهای پلاستیکی کوچک بنشینید. نگران نباشید، بسیاری از این غرفه های کوچک تنها همین غذا را می فروشند، بنابراین اشتباهی پیش نخواهد آمد.

هتل استرند را ببینید.

در طول سفر به یانگون به دنبال کمی ظرافت و گرانی هستید؟ ممکن است این هتل سلطنتی کمی خارج از بودجه شما باشد، ولی اصلا به این معنا نیست که نمی توانید حتی برای یک نوشیدنی کوچک در آنجا توقف کنید. دوره فعالیت این هتل نزدیک به یک قرن است و هنگام بازدید از این دیدنی های یانگون متوجه می شوید که معماری، پس زمینه ای دوست داشتنی برایش درست کرده است. شخصا پیشنهاد می کنم بعضی از آبجوهای محلی میانمار را امتحان کنید (معمولا آنها که الکل کمتری دارند)، ولی به یاد داشته باشید در منوی این هتل، نوشیدنی های زیادی برای برطرف کردن تشنگیتان وجود دارد.
چه زمانی برویم: عصرها بهترین زمان برای بازدید از این مکان است-شما می توانید در حالیکه آدمهای اطرافتان را می بینید، نوشیدنی هم میل کنید. ولی اواسط بعد از ظهر نیز زمان خوبی برای بازدید از این مکان است: راهی خلوت تر و نیز ساده برای فرار از گرمای وحشتناک وسط روز!

چایناتاون

شاید هنگامی که به میانمار آمده اید تا فرهنگ برمه ای را تجربه کنید، دیدار از چاینا تاون غیر عقلانی باشد ولی به نظرم جذاب است که چایناتاونهای موجود در نقاط مختلف کره زمین را ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید. در هر صورت، غذا در چاینا تاون، چه کبابهای طبخ شده گوشه خیابانی باشد یا هر چیز دیگری که میل و اشتهای شما را تحریک کند؛می تواند تغییر خوبی به حساب آید؛ به خصوص اگر اخیرا غذای برمه ای را زیاد امتحان کرده اید!
کی برویم: چایناتاون، در طول روز، تا حدودی شلوغ است، ولی در شب به شدت شلوغتر می شود؛ بخصوص وقتی می خواهید از فروشندگان غذا چیزی بخرید و بخورید.
کجا برویم: چایناتاون شهر یانگون در غرب سول پاگودا قرار داردچایناتاون، یانگون

سفر خود را فراتر از یانگون برنامه ریزی کنید!

حتی اگر زمان کمی دارید، پیشنهاد می کنم از یانگون خارج شوید و چیزهای دیگری که این مکان شگفت انگیز به شما پیشنهاد می دهد را ببینید. مجتم های معبدی شهر بنگن می توانند سفر آسانی باشند، در سفر به یانگون برای آمدن به این ناحیه، می تواندی یک اتوبوس شبانه پیدا کنید، سپس چند روزی را صرف گشت و گذار نمایید و در مدتی کوتاه به میانمار برگردید. یا می توانید کمی در دشت و صحرا جلوتر بروید و مسیر محبوبتر Kalaw به دریاچه Inle را بپیمائید. یا به دیگر شهرهای میانمار سری بزنید، ماندالای. در مجموع گزینه های زیادی وجود دارد؛ بنابر این با هتل یا هاستل خود صحبت کنید و اولین اتوبوس موجود بعدی را ررزو کنید!
کی برویم: فصلهای بارانی میانمار از می تا سپتامبر است-اگر چه معمولا، در طول روز، یک تا دو ساعت هوا بارانی است که اگر در شهر باشید، می توانید از آن اجتناب کنید! ولی اگر پیاده روی یا دیگر فعالیتهای در فضای آزاد را برنامه ریزی میکنید بهتر است تا فرارسیدن فصلهای خشک میانمار منتظر بمانید!
کجا برویم: برای رزرو کردن اتوبوس گزینه های زیادی وجود دارد ولی در طول اقامتم در میانمار کمپانی JJ’s Express Buses راحتترینشان بوده است. شاید در مقایسه با جایگزینهایشان، کمی گرانتر باشند ولی شخصا احساس می کنم دستگاههای تهویه هوا و صندلی های راحت اتوبوسهای این کمپانی ارزشش را دارند؛ بخصوص هنگامی که اواسط شب و در یک اتوبوس شبانه سعی می کردم که بخوابم.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکار ماهرانه ماهی توسط عقاب تیزچنگال (فیلم) سازوکار جالب دفاع اردک ها در مقابل حمله عقاب (فیلم) شکار فوق العاده دیدنی عقاب از دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • دفاع دیدنی کارشناس مراکشی از حمله ایران به اسرائیل
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم)
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • شکار موش کور توسط گرگ (فیلم)
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت (فیلم)
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-۲ لوآور)