Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رقابت براي رسيدن به مرز حداکثر سرعت 480 کيلومتر بر ساعت همچنان ادامه دارد و جان هنسي به عنوان بنيان گذار شرکت هنسي، ابرخودرو جديدي را براي رقابت با بوگاتي شيرون روانه ميدان کرده است.
استخراج 1600 اسب بخار قدرت براي رسيدن به حداکثر سرعت 300 مايل(حول هوش 480 کيلومتر بر ساعت) هدف اصلي از خلق اين ابر خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر همچنان رکورد سريع ترين خودرو متعلق به هنسي ونوم GT است که با حداکثر قدرت 1244 اسب بخار به حداکثر سرعت 433 کيلومتر بر ساعت مي رسد. البته هنسي تنها در يک جهت به اين رکورد رسيده و جهت معکوس آن را هيچ وقت به ثبت نرسانده است(مخالف باد).
بوگاتي در سال 2018 با شيرون به پيست مشهور خود در کشور آلمان خواهد رفت و رکورد حداکثر سرعت را با آن به ثبت خواهند رساند.
تا آن زمان به نظر مي رسد که هنسي با ونوم F5 دست خالي نخواهد بود و در زمان مناسب به رکورد شيرون حمله ور خواهد شد. هنسي بيش از 4 سال زمان براي ساخت اين ابر خودرو زمان گذاشته است.

از لحاظ آيروديناميکي ونوم F5 عملکرد بسيار بهتري به نسبت مدل قبلي خود دارد. در واقع مدل GT به دليل بهره مندي از شاسي لوتوس، محدوديت هاي بسياري داشت اما اين مدل از صفر تا 100 توسط خود هنسي توليد شده است و شاسي و تيوب فيبرکربني آن قابليت هاي بسيار زيادي به آن مي دهد.
تمامي قطعات بدنه اين خودرو طوري طراحي شده است تا ضريب درگ به عدد 0.33 برسد. اين عدد در ونوم GT در حدود 0.44 بود.
اين بدين معنا است که GT نيازمند بيش از 2500 اسب بخار قدرت براي رسيدن به 480 کيلومتر بر ساعت است. اين رقم براي ونوم F5 به دليل ضريب درگ کمتر، کمتر است اما همچنان حداکثر قدرت 1600 اسب بخاري، رقم بسيار بالايي است، حتي قدرتمندتر از بوگاتي شيرون.

بلوک موتور اين خودرو در حدود 7.4 ليتر حجم دارد و از آلومينيوم ساخته شده است. اين موتور از نوع V-8 و به دو توربو هفي مجهز شده است.
در بوگاتي شيرون ما شاهد استفاده از 4 توربوشارژ هستيم که هنسي به دليل وزن بسيار زياد تنها از 2 توربو استفاده کرده و سيستم هيبريدي را نيز به دليل وزن زياد استفاده نکرده است.

تمامي اين نيرو به همراه گشتاور عظيم 1300 پوند فوتي(1762 نيوتن متر) توسط يک جعبه دنده 7 سرعته تک کلاچه به چرخ هاي عقب ارسال مي شود.
گرچه هنسي اعلام کرده است که بسته به طبع خريدار مي توان جعبه دنده دستي نيز براي آن قرار داد، اما شما بايد در حال جنگ جدال با خودرو در حين شتاب گيري تا سرعت 225 کيلومتر بر ساعت باشيد و براي همين بهتر است از دو دست تان براي گرفتن فرمان استفاده کنيد!

در حالت حداکثر سرعت، المان هاي آيروديناميکي به گونه اي آراييش مي گيرند که حداکثر شتاب گيري را براي شما فراهم کنند.
اين ابر خودرو زير 10 ثانيه از صفر به 300 کيلومتر بر ساعت مي رسد(سريع تر از خودروهاي فرمول يک) براي رسيدن به سرعت 400 کيلومتر بر ساعت نيز به زير 20 ثانيه زمان نياز خواهد بود.
براي مثال شيرون در حدود 32.6 ثانيه زمان نياز دارد تا به حداکثر سرعت 400 کيلومتر بر ساعت برسد. کونيخزگ آگرا RS نيز به 26.88 ثانيه زمان نياز دارد تا به اين سرعت برسد.

وزن اين ابر خودرو نيز در حدود 1360 کيلوگرم اعلام شده است. در بحث لاستيک ها ويرون با آن لاستيک هاي گران قيمتش که هر ست 4 تايي آن در حدود 23.500 پوند قيمت داشتند به سرعت هاي بسيار بالا مي رسيد، در حال حاضر بوگاتي از ست لاستيک هاي ارزان تري براي شيرون استفاده مي کند که يک نمونه خاص از پايلوت کاپ 2 شرکت ميشلن است.
هنسي نيز از همين لاستيک ها استفاده خواهد کرد، مگر شرکتي پيدا بشود که توانايي توليد چنين لاستيک هايي را داشته باشد.
از اين مدل تنها 24 عدد توليد خواهد شد و قيمت هر کدام معادل 1.6 ميليون دلار خواهد بود. همچنين بيش از 600 هزار دلار بسته به امکانات خودرو مي تواند به رقم فوق اضافه شود.
اولين نسخه هاي توليدي اين خودرو در سال 2019 ميلادي به دست صاحبان خود خواهند رسيد و طرح نهايي بدنه اين خودرو در نمايشگاه SEMA به نمايش گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود

جائکو، برند فرعی چری که مخصوص بازار‌های بین‌المللی ساخته شده، انتظار می‌رود در تابستان ۲۰۲۴ وارد بازار بریتانیا شود. جائکو J ۷ یا چری تانسو ۰۶ همچنین قرار است توسط مدیران خودرو به بازار ایران بیاید.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل جائکو J ۷ در واقع نسخه پلاگین هیبریدی چری تانسو ۰۶ بوده و اخیراً در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد. این خودروی جدید احتمالاً در ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت اولیه تقریبی ۴۰ هزار پوند انگلیس در بریتانیا عرضه شود.

ظاهر جائکو J ۷ شبیه به چری تانسو ۰۶ است. تفاوت ظاهری این دو خودرو با یکدیگر، در لوگو "JAECOO" بوده که در جلوپنجره با لوگو چری شده است.

چری تانسو ۰۶ مدل ۲۰۲۴ دارای ابعاد ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلی‌متر بافاصله بین دو محور ۲۶۷۲ میلی‌متر است. انتظار می‌رود جائکو J ۷ نیز همین اندازه را داشته باشد. از طرفی، خودروی جدید از طراحی سقف معلق استفاده می‌کند که با دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های پنج پره هماهنگ شده است. یک سانروف پانوراما نیز وجود دارد.

نیروی تولیدی از یک سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و موتور‌های الکتریکی دوگانه تامین می‌شود. حداکثر قدرت موتور بنزینی به ۱۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه طول می‌کشد. علاوه بر این، برد جامع کروز آن ۱۲۰۰ کیلومتر است در حالی که برد حالت الکتریکی خالص آن تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است. در حال حاضر، چری به طور رسمی مشخصات پیشرانه را تأیید نکرده است.

فضای داخلی مطابق با تانسو ۰۶ است. یک صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی و عمودی ۱۴.۸ اینچی و یک فرمان D شکل در این بخش وجود دارند. سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ نیز در این خودرو حضور دارد که دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقاط کور است.

در سال ۲۰۲۳، چری سالانه ۹۳۷٬۱۴۸ دستگاه خودرو صادر کرد که نسبت به سال قبل ۱۰۱.۱ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت