Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا- «کارمن لاملا» قاضی دادگاه ملی‌ اسپانیا بعد از ظهر پنجشنبه حکم حبس بی‌ قید و شرط برای «اوریول جونکراس» معاون و هفت نفر از اعضای معزول دولت محلی کاتالونیا را صادر کرد .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «ال پاییس» بدین ترتیب لاملا درخواست دادستان کشور را که تقاضای حبس برای آنها کرده بود پذیرفت و جونکراس به همراه هفت عضو پیشین دولت محلی را که صبح پنجشنبه به دادگاه احضار شده بودند به دلیل احتمال فرار و تکرار جرم به زندان فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاضی دادگاه ملی‌ این افراد را به اتهام شورش، فتنه و اختلاس به دادگاه فراخوانده بود.
قاضی لاملا در حکم خود با بیان اینکه امکان زیادی وجود دارد که این افراد فرار کنند افزود، نباید فراموش کرد که قدرت مالی‌ متهمان به آنها اجازه خواهد داد که بسیار آسان خاک اسپانیا را ترک و به خارج پناه ببرند.
«کارلوس پوجدمونت» رئیس معزول دولت محلی به همراه چهار تن از اعضای دیگر این دولت در اوایل هفته جاری به بلژیک متواری شده ا‌ند .
دادستانی اسپانیا در این خصوص از لاملا خواست حکم دستگیری اروپایی این افراد را صادر و به مقامات بلژیک ابلاغ کند.
قاضی دادگاه گفت، دولت محلی پیشین کاتالونیا که پس از اعلام استقلال این منطقه در روز جمعه هفته گذشته از سوی دولت مرکزی برکنار شد، به دلیل استفاده از پارلمان، پلیس ایالتی‌ و انجمن های استقلال طلب کاتالونیا برای اعلام این استقلال ، مرتکب جرم سنگینی شده است.
کاتالونیا بخشی خودمختار با 7 میلیون و 523هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیا است که خواستار استقلال از دولت مرکزی می باشد.
این بخش به لحاظ مالی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به‌شمار می‌رود و نزدیک به 20 درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در آنجا انجام می‌شود.
جدایی‌خواهان کاتالونیا معتقدند جدایی این ایالت از دولت مرکزی به سود آنها خواهد بود چرا که 27 درصد صادرات اسپانیا از این منطقه است و 25 درصد توریست‌های اسپانیا نیز مقصدشان کاتالونیا می باشد.
همچنین معتقدند سهمی که کاتالونیا از دولت مرکزی می‌گیرد 15 میلیارد یورو کمتر از سهمی است که کاتالونیا به خزانه مرکزی می‌پردازد.
بدین ترتیب بود که ایالت کاتالونیا در روز یکم اکتبر (9 مهر) یک همه پرسی‌ را برگزار کرد که از سوی قانون اساسی اسپانیا غیرقانونی اعلام شده و دادگاه قانون اساسی اسپانیا در 7 سپتامبر این همه پرسی را معلق کرد ولی حکومت کاتالونیا اعلام کرد حکم دادگاه برای کاتالونیا معتبر نیست.
در همه پرسی مذکور 90 درصد رای دهندگان به استقلال این ایالت رای مثبت دادند.
در جریان این همه پرسی‌ غیر قانونی ، درگیری هایی‌ بین نیروهای امنیتی که مانع از رای گیری شدند و رای دهندگانی که اصرار بر انداختن رای خود به صندوق ها داشتند، صورت گرفت که نزدیک به 850 مجروح بر جا گذاشت .
اروپام *5*491*شبس*1613* انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال پلمپ شد

علی خطیر، مدیرعامل استقلال که شب گذشته از سوی اعضای هیات مدیره این باشگاه برکنار شد امروز برای جمع‌آوری وسایل خود به باشگاه رفت.

پس از خروج خطیر از باشگاه استقلال، نماینده هلدینگ خلیج فارس طبقه چهارم و پنجم باشگاه را پلمپ کرده و اجازه تردد اعضای باشگاه را تا روز یک‌شنبه گرفت.

رسانه رسمی هلدینگ خلیج فارس امروز به صورت رسمی خبر برکناری علی خطیر را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • باشگاه استقلال پلمپ شد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»