Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@09:37:05 GMT

صنعت خودروسازی به روز نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۷۲۹۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود حمایت های 30 ساله از خودروسازی، این صنعت هنوز نتوانسته در بروزرسانی موفق عمل کند.
به گزارش صدای ایران، رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در زمینه حمایت از تولید ملی تاکنون تلاش های زیادی از طرف همه نهادها صورت گرفته است اما شاهدیم که مجموع این فعالیت ها نتیجه مطلوبی در بر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود:شاید بتوان گفت که ظرفیت ها برای حمایت همه جانبه از تولید، کافی نبوده است اما باید در نظر داشته باشیم که گاهی سیاست های طراحی شده در این رابطه اشتباه بوده است.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:به عنوان مثال یکی از سیاست های حمایتی دولت از تولید ملی،تعیین تعرفه های بالا برای واردات برخی از کالاهاست که هر چند این امر از دیدگاهی یک حرکت حمایتی به حساب می آید اما از دیدگاه دیگر،صنعتی که نتواند در بازارهای جهانی رقابت کند،محکوم به نابودی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدایت صنایع به سمتی که پتانسیل بیشتری دارند،اضافه کرد:در 30 سال گذشته حمایت های زیادی از صنعت خودروسازی داشتیم تا جایی که حتی از جیب مصرف کننده داخلی زدیم اما باز این صنعت، نتوانست در بروزرسانی خود موفق عمل کند.
علیزاده در پایان با تاکید بر ضرورت تخصیص منابع و حمایت از صنایعی که ظرفیت رشد در ایران را دارند،بیان کرد:اگر از صنعت فرش دستباف حمایت کنیم،فرش ایرانی می تواند جایگاه سابق خود را در بازارهای جهانی به دست آورد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود