Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از الهام مظفري: اين دنيا هنوز رمز و رازهاي زيادي دارد که بايد کشف کنيم. هر روز مي‌بينيم که يک چيز جديد چه از طريق لنز دوربين و چه به صورت تجربه شخصي کشف مي‌شود. اين چيز‌ها مي‌توانند ترسناک به نظر برسند، چون هنوز قادر به درک چيزي که مي‌بينيم نيستيم. شما همه تلاشتان را براي اجتناب از اين موجودات مي‌کنيد، اما بسياري از آن‌ها ناگهاني و از جايي که انتظارش را نداريد ظاهر مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان‌ها معمولا از چيزهاي کوچکي که سريع حرکت مي‌کنند مثل موش‌ها و سوسک‌ها مي‌ترسند و سعي مي‌کنند از ان‌ها دور باشند. از سوي ديگر حيوانات بزرگي که آهسته حرکت مي‌کنند هم مي‌توانند به همان اندازه ترسناک باشند.
همه ما فيلم گودزيلا را ديده ايم، اما تصور چيزي شبيه آن در زندگي غيرقابل درک و وحشتناک است. يک بيماري به نام ژيگانتيسم (Gigantism) يا غول پيکري حيوانات و حتي انسان‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اين بيماري بيشتر در اعماق اقيانوس ديده مي‌شود، جايي که ماهي‌ها در نزديکي کف اقيانوس زندگي مي‌کنندو سازگاري با محيط باعث مي‌شود به راحتي بزرگتر از حد معمول رشد کنند. اما گاهي روي خشکي نيز اين موارد مشاهده مي‌شود.
کرم کشتي (Shipworm)
کرم‌هاي کشتي در فيليپين به خاطر صدفشان شکار مي‌شوند. صدف آن‌ها بسيار شبيه عاج فيل يا شاخ کرگدن است. هر يک از صدف‌هاي آن‌ها به قيمت دويست دلار فروخته مي‌شود. دانشمندان مدت‌ها سعي مي‌کردند اين کرم را وقتي هنوز در صدف خود قرار دارد شکار کنند، اما هميشه صدف‌هاي خالي پيدا مي‌کردند. تا اينکه توانستند بعد از باز کردن اين پوسته يک کرم کشتي 1.5 متري را پيدا کردند که بلافاصله بوي بدي را در اتاق پخش کرد. دانشمندان آن را در يک گودال گل گوگردي پيدا کردند جايي که حيوان مدت زيادي در آن از باکتري‌ها تغذيه مي‌کرده است. همين مساله بوي ناخوشايند و ابعاد عجيب اين کرم را توضيح مي‌دهد.

مار غول پيکر
يک تيم تخريب که کار خود را در برزيل آغاز کرده بودند ناگهان با اين مار آناکونداي پهن مواجه شدند. اين مار 10 متر طول داشت و بسيار غول پيکر بود. خوشبختانه کارگران آنقدر خوش شانس بودند که اين مار را مرده پيدا کردند، در غير اينصورت مار همه آن‌ها را مي‌کشت.

کوسه مگالودون (megalodon)
اين کوسه ماقبل تاريخ يک راز بود که هنوز در اطراف ما وجود دارد يا خير. مگالودون يک کوسه باستاني است که در زمان دايناسور‌ها زندگي مي‌کرده است. اين کوسه بسيار عظيم بود و هنوز هم بزرگترين کوسه‌اي است که روي زمين شنا مي‌کند. اين موجودات عظيم حدود 2 ميليون سال پيش زندگي مي‌کردند و بسيار بعيد بود که هنوز هم در اعماق اقيانوس‌ها وجود داشته باشند. طول اين کوسه به 18 متر مي‌رسد و نيروي فک آن فوق طبيعي است. اين کوسه در يک ويدئو ثبت شده و دانشمندان را شوکه کرده است. اين کوسه 21 متر طول داشته و در اقيانوس آرام شنا مي‌کرده است.

چتردريايي غول پيکر
چترهاي دريايي بالش‌هاي اقيانوس هستند البته اين تا زماني است که زير آن‌ها برويد و شاخک‌هاي آن به شما آسيب بزند. آن‌ها ظاهرا بي خطر به نظر مي‌رسند، اما اصلا اين طور نيست. چتر دريايي مي‌تواند بسيار خطرناک باشد و انسان را دچار سکته يا مرگ کند. بستگي به ميزان سمي دارد که در آن لحظه وارد بدن شخص مي‌کند. چترهاي دريايي زيادي مشاهده شده که مبتلا به ژيگانتيسم هستند و حتي در فيلم هم ثبت شده اند. اين موجودات به آرامي حرکت مي‌کنند و اين براي غواصاني که در نزديکي آن‌ها شنا مي‌کنند نعمتي است. در موارد بسياري آن‌ها در سواحل ديده شده اند که همين هم مي‌تواند خطرناک باشد، زيرا نيش آن‌ها روي سطح هم کار مي‌کند.

ماهي بلاب (Blob) غول پيکر
يک سکوي نفتي شناور مجهز به دوربين از اين موجود عجيب فيلم گرفته است. در نگاه اول به نظر مي‌رسد يک دام شناور يا يک ماده کاغذي باشد، اما وقتي شروع به حرکت مي‌کند نظرتان عوض مي‌شود. شکل اين موجود عجيب است و مي‌تواند شما را بيهوش کند. حرکت آن نيز شگفت انگيز است. اپراتور دوربين فورا متوجه اين موجود شده و او را دنبال کرده است. بسياري گمان مي‌کنند که آن بخشي از يک نهنگ است، اما دانشمندان اين نظريه را رد کرده اند، زيرا در آن صورت سريع خورده مي‌شد. دانشمندان بعدا آن را يک چتردريايي عظيم با بدن منحصر بفرد تشخيص دادند.

تمساح غول پيکر
در يک ذخيره گاه طبيعي، بازديدکنندگان يکي از بزرگترين تمساح هايي را ديدند که تاکنون ديده شده و از آن در حالي که مقابلشان راه مي‌رود فيلم گرفته اند. تمساح به آرامي راه مي‌رود و متوجه انسان‌ها نيست و به آن‌ها فرصت خوبي براي فيلمبرداري مي‌دهد. اين تمساح در فلوريدا زندگي مي‌کند و به نظر مي‌رسد 4.2 متر طول دارد. به نظر مي‌رسد اين تمساح متعلق به ماقبل تاريخ و زمان دايناسورهاست.

ترول (Troll) غول پيکر در جنگل
يکي از کاربران يوتيوب فيلمي منتشر کرده که نشان مي‌دهد هنگام راه رفتن در جنگل با يک صداي عجيب مواجه مي‌شود. هرچه صدا نزديک‌تر مي‌شود، او از ميان ردپاهاي بزرگي مي‌دود. درختان واژگون مي‌شوند و ناگهان صدا نزديک‌تر مي‌شود. در اين لحظه او تصميم مي‌گيرد از جنگل خارج شود، اما مي‌خواهد صدا‌ها و ردپا‌ها را به عنوان مدرک ضبط مي‌کند. اما ترجيح مي‌دهد با سرعت فرار کند تا اتفاق بدي نيفتاده است.

هيولاي فاضلاب
يک روز مردي مشغول چک کردن نامه‌هاي خود بود که احساس عجيبي به او دست داد. تصميم گرفت اطراف را جستجو کند تا اينکه صداي نفس‌هاي عجيبي از فاضلاب شنيد. او شجاعانه پايين رفت تا ببيند صداي چيست و با چشم‌هاي يک تمساح بزرگ مواجه شد که به او خيره شده اند. دو چشم درخشان که نور دوربين را بازتاب مي‌کردند. در اين ويدئو صداي نفس‌هاي تمساح را مي‌توانيد بشنويد و آن را حس کنيد. کساني که اين ويدئو را مي‌بينند تعجب مي‌کنند که چطور توانسته وارد آنجا شود.

اژدهاي کومودو
اژدهاي کومودو يکي از شبيه‌ترين موجودات زنده حال حاضر به دايناسورهاست. اين موجودات با توجه به طرز راه رفتن و ابعادي که دارند مي‌توانند ترسناک باشند. آن‌ها اشتهاي زيادي دارند و مي‌توانند در هر وعده 50 کيلوگرم بخورند. اژدهاي کومودوي وحشي به انسان حمله کرده و او را شکار مي‌کند. اين اتفاق بيشتر در مورد گردشگران مي‌افتد. در سال 2017 يک پسربچه هشت ساله مورد حمله آن‌ها قرار گرفت و خورده شد.

به گل نشسته
اين موجود دريايي عجيب در يکي از سواحل آمريکا به گل نشسته است. اين موجود همه را گيج کرده، زيرا شبيه به هيچ ماهي وکوسه‌اي نيست و ظاهر آزار دهنده‌اي دارد. با اين حال کساني که آن را ديده اند تصميم گرفتند آن را کوسه‌اي بدانند که هنوز کشف نشده است. ممکن است اين يک شوخي يا نوعي آزمايش باشد. در هر صورت به خوبي ساخته شده است. اما اگر يک موجود واقعي باشد، زيست شناسان دريايي بايد سعي کنند کشف کنند که چه موجودي است.

لاشه ناشناخته
اين لاشه در اندونزي ديده شده و مردم و دانشمندان محلي نتوانسته اند آن را شناسايي کنند. اين لاشه عظيم مرده بوده و آب اطراف خود را قرمز کرده که موجب نگراني مردم محلي شده است. هيچ تعريف واقعي براي آن وجود ندارد و دانشمندان به دنبال کشف اين هستند که اين موجود چيست و چرا مرده است. مردم معتقدند که اين موجود 15 متري يک هيولاي دريايي است که سال‌ها در اقيانوس پنهان شده تا روزي خود را نشان دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!

تین نیوز

برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است. کمربند گرمسیری برای گرمای بی سابقه تابستان امسال آماده می شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث نوشت: این پیش بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می شود، گرما را با خود می برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت تر می کند و اثر خنک کنندگی آن را کاهش می دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی ترین راه برای خنک کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می شود

افزایش مداوم دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می شود به این دلیل که هوای گرمتر می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد. ال نینو، الگوی آب وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می شود. این امر تبخیر را بیشتر می کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می فرستد. نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • آل پاچینو در یک فیلم ترسناک
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران
  • (تصویر) فرونشست ترسناک زمین در شهر یزد
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم