Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:15:27 GMT

آموزش کمک‌های اورژانس به طلاب

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۹۹۵

نفیسه میرکتولی معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به لزوم آموزش کمک‌های امدادی به گروه‌های مختلف جامعه از آغاز دوره‌های آموزش خود امدادی و دیگر امدادی به طلاب حوزه‌های علمیه خبر داد.وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت امداد اولیه، خود امدادی و دیگر امدادی و آموزش آن در جامعه اورژانس کشور 17 گروه را برای آموزش عمومی در نظر گرفت، طی بیست سال اخیر نیز گروه‌هایی مانند دانش‌آموزشان و زنان خانه دار تحت این آموزش‌ها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اورژانس کشور برای تعیین گروه‌ها دسترسی و توانایی آنان برای انتقال آموزش‌ها به دیگر گروه‌ها است عنوان کرد: بر همین اساس و با توجه جایگاه شغلی روحانیون و طلاب این گروه نیز به عنوان یکی از گروه‌های 17گانه انتخاب شد.وی افزود: برای آموزش اورژانس به طلاب درخواست‌هایی از حوزه‌های علمیه داشتیم، لذا ما برای این آموزش‌ها برنامه‌ریزی کرده و کارگاه‌هایی را آغاز کردیم.میرکتولی ادامه داد: در اولین گام و نخستین جلسه‌ای که برگزار کردیم استارت کار در حوزه‌های خود امدادی و دیگر امدادی زده شد، امید می‌رود این افراد به فراخور شغلی که دارند بتوانند این دانش را در اختیار مردم قرار دهند.وی یادآور شد: با حوزه‌های علمیه یکسری آموزش‌های رو در رو کارگاه‌های عملیاتی را به صورت یک همایش در تهران برگزار کردیم در شهرستان‌ها نیز کارگاه‌های مدیریت حوادث را پیش رو داریم.میرکتولی افزود: علاوه بر آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی، آموزش‌های کلی در حوزه‌های بهداشت و پیشگیری، بهداشت محیط نیز و برای تمامی گروه‌ها برنامه ریزی شده و در حال تدوین محتواهایی خاص شامل کتاب، انیمیشن، پیامک ها و... هستیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل گفت: در ۲۸ استان کشور بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه ویزه طلاب خواهر وجود دارد که همه بدنیال فراگیری علوم حوزوی و نشر مبانی دینی و مکتب تشییع هستند.

او گفت: طلاب خواهر در ۱۸ رشته تخصصی در سطح سه ودر پنج رشته تخصصی در سطح ۴ به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشورگفت: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار خواهر طلبه در مدارس علمیه کشور در حال تحصیل هستند و همین میزان نیز طی سال‌های گذشته فارغ اتحصل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در سفر یک روزه به شهرستان نکا، دربازدید از مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا ضمن بررسی وضعیت تحصیلی و نیازمندی‌های طلاب خواهر و فراهم نمودن زمینه جذب طلاب علاقه‌مند به تحصیل، بر اهتمام نسبت به حمایت و پیگیری اجراء برنامه های مدارس خواهران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی