Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میهنی در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در میرجاوه اظهار داشت: چهارشنبه شب گذشته حدود 3000 زائر پاکستانی در نقطه مرزی شهرستان میرجاوه بدون اتوبوس و کاروان سالار حضور داشتند که ناچار به اسکان آنها شدیم.

فرماندار میرجاوه ادامه داد: در نشستی که با مرزبانی پاکستان داشتیم از طرف مقابل خواستیم تا ورود زائران از خاک پاکستان به خاک ایران به نحوی انجام شود که کاروان، کاروان سالار و همه مسافران به همراه یکدیگر وارد خاک ایران شوند تا از معطلی زائرین در پایانه مرزی میرجاوه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش پرسنل گمرک پاکستان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که کمبود نیروی گمرک پاکستان یکی از علل اصلی ایجاد این شرایط بحرانی در خاک پاکستان است، از طرف پاکستانی خواسته شد تا کار انتقال زائران از مرز این کشور را تسریع کند و طرف پاکستانی نیز اعتراف کرد که پیش‌بینی چنین جمعیت زائری را نداشته و مرزبان درجه یک پاکستان برای حل این بحران در مرز مستقر شده است.

میهنی با اشاره به امدادرسانی نیروهای بسیج مردمی ایران به زائرین لب مرز، تاکید کرد: در این نشست به دولت پاکستان اعلام کردیم با توجه به اینکه شرایط بحرانی ایجاد شده که مانند بحران‌هایی مانند سیل و زلزله نیازمند مشارکت و امداد همگانی است، نیروهای مردمی ایران آمادگی امدادرسانی و پذیرایی از زائرین را در آن سوی مرز دارند اما دولت پاکستان اعلام کرد که پذیرایی از زائرین را در خاک خود انجام می‌دهند و پیشنهاد کمک نیروهای مردمی ایران را نپذیرفت.

فرماندار میرجاوه با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه برای اسکان موقت زائرین در نظرگرفته شده، افزود: تمام تلاش مسئولین این است تا زائران در اسرع وقت به زاهدان منتقل شوند چرا که پایانه مرزی میرجاوه برای اسکان زائرین در نظر گرفته نشده اما چهارشنبه شب ناچار شدیم ۳ هزار و ۶۴ زائر را در مرز میرجاوه اسکان دهیم.

میهنی با بیان اینکه عمده خدمات به این زائران مردمی است، تصریح کرد: با توجه به حضور چند هزار زائر در مرز میرجاوه نیازمند کمک‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی و تهیه آب شرب، کنسرو، نان و پتو هستیم تا خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم و با این روند باید آمادگی پذیرش و اسکان روزانه 5 هزار زائر را داشته باشیم چرا که بیش از 20 هزار زائرپاکستانی در شهر تفتان منتظر ورود به خاک ایران هستند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد دانشگاهی فردوسی گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف برنامه‌ریزی‌شده وزارت علوم و مسئولین، استفاده از ظرفیت و توانمندی خیرین برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کشور در حوزه علم و فناوری است، بنیاد دانشگاهی فردوسی و سایر بنیادهای حامی دانشگاه، اقداماتی همچون گفت‌وگو با خیرین، مردم، مسئولین و سایر اقشار را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند تا بتوانند از ظرفیت خیرین و مشارکت بیشتر آنها برای رفع نیازهای آموزشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه علم و فناوری استفاده کنند.

ابوالفضل باباخانی با بیان اینکه مشارکت مردم در هر حوزه‌ای تاثیرگذار است و استفاده از ظرفیت آنان گامی مهم در راستای رفع نیازهای وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری محسوب می‌شود، افزود: بنیاد دانشگاه فردوسی، جز اولین بنیادهای حامی علم و فناوری است که در سال ۱۳۸۳ با همت تعدادی از خیرین پایه‌گذاری شد و تاکنون توانسته در حوزه‌های مختلف مانند ساخت سراهای دانشجویی فعالیت گسترده داشته باشد. تا کنون بیشتر حوزه فعالیت ساخت سرای دانشجویی برای دختران بوده و در همین راستا حدود دو هزار تخت دانشجویی در قالب سراهای دانشجویی در داخل پردیس دانشگاه فردوسی و سطح شهر مشهد ایجاد شده است. 

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی ادامه داد: اولین سرای دانشجویی که به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا شد، خوابگاه بقا واقع در هاشمیه ۱۴ بود که با کمک مرحوم باقرزاده ساخته و جهت اسکان دانشجویان متاهل با ۶۵ سوئیت در اختیار بنیاد قرار گرفت. بعد از آن سرای دانشجویی پردیس ۵ با ظرفیت اسکان ۴۷۶ دانشجو، خوابگاه مریم با ظرفیت اسکان ۱۰۸دانشجو، مجتمع ناظران برای اسکان ۳۶۰ دانشجو، خوابگاه متاهلی سرای اندیشه برای اسکان ۵۰ زوج دانشجو، سرای پردیس ۷ با ظرفیت اسکان ۴۵۰ دانشجو و خوابگاه دکتر محمد فرهادی (بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد) برای اسکان ۲۰۴ دانشجو با حمایت بنیاد داشگاهی فردوسی و کمک خیرین ایجاد شد. همچنین سرای زنده‌یاد مهندس سیدجواد شهرستانی (پردیس ۹) نیز با ظرفیت اسکان ۳۸۲ دانشجو در حال ساخت است و اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

باباخانی با بیان اینکه در دو سال اخیر با توجه به اینکه نیاز دانشجویان به اسکان و سرای دانشجویی برطرف شده، هدف‌گذاری ما به ایجاد مراکز فناوری و نوآوری برای توسعه زیست‌بوم فناوری و کسب‌وکار تغییر یافته است، گفت: بر همین اساس توانستیم در زمینه حمایت از دانشجویان دانشگاه و ارائه خدماتی چون تامین نیاز آموزشی، کمک به تغذیه و شارژ کارت تغذیه و حتی کمک به تامین هزینه اسکان دانشجویان اقدامات زیادی را انجام دهیم. همچنین با توجه به سیاست‌های پیش‌بینی‌شده، برای ارتقای سطح دانشگاه فردوسی حمایت از دانشجویان رتبه اول تا سوم در تمام مقاطع آموزشی، بورسیه دانشجویان نخبه و تجلیل از اساتید برجسته دانشگاه جزو برنامه‌های ماست.

وی افزود: در سال‌های اخیر هم با توجه به اولویت‌هایی که در جلسات هیات مدیره بنیاد هدف‌گذاری شده، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و توانمندسازی آنان جزو اهداف قرار گرفته و در همین راستا، بحث تقویت زیست‌بوم فناوری و ایجاد مراکز فناوری و نوآوری جزو اولویت‌های دانشگاه فردوسی است تا امکانات کافی در اختیار دانشجویان مستعد و صاحب ایده قرار گیرد و آنان بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل و در عرصه تولید ثروت و کارآفرینی ایفای نقش کنند.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی مشهد ادامه داد: ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده و همچنین ایجاد فضای کسب‌وکار و مراکزی که بتوانند از طرح‌های دانشجویان حمایت کنند، جزو سیاست‌های اصلی وزارت علوم و به تبع آن بنیادهای دانشگاهی است. ایجاد این مراکز در راستای استفاده از توانمندی دانشجویان است تا آنان که صاحب ایده هستند، اما به دلیل مشکلات مالی توانایی ایجاد کسب‌وکار ندارند، فضا و امکانات مورد نیازشان را در اختیار گیرند و از توانایی خود استفاده و کسب‌وکارشان را به جامعه و صنعت منتقل کنند.

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)