Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بحران سوريه، ديوار ترس از وارد شدن به جنگ با آمريکا و اسرائيل را فرو ريخت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه نگار مشهور جهان عرب نوشت: بحران سوريه که هفت سال طول کشيد، ديوار ترس سوريه، ايران و حزب الله را در قبال جنگ و ويراني‌هايي که مي‌تواند به بار آورد به ويژه اگر از طرف اسرائيل و آمريکا آغاز شود، شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالباري عطوان در مقاله اي در روزنامه راي اليوم لندن نوشت: همواره به عنوان روزنامه نگار و نويسنده گفتيم و مي‌گوئيم که هر بار جنگنده‌هاي اسرائيلي جرات حمله پيدا مي‌کنند و عمق سوريه را هدف قرار مي‌دهند بي آنکه کسي با آن‌ها مقابله کند، شوکه و نا اميد مي‌شويم. با اينکه مي‌دانيم سامانه دفاعي سوريه به سبب تحولات بحران و سرگرم بودن ارتش سوريه در بيش از پنجاه جبهه در آن واحد، به نحوي فلج است. علاوه بر اين سامانه دفاعي سوريه به اندازه کافي پيشرفته نيست تا پيشرفته‌ترين هواپيما‌هاي ساخت صنايع نظامي آمريکا را سرنگون کند.
براي هر عربي که سوريه را دوست دارد و اسرائيل اشغالگر را دشمن اصلي مي‌داند که سرزمين‌ها را غصب کرده است، امت عربي را تهديد مي‌کند، نوک پيکان جنگي را براي طرح‌هاي غربي تشکيل مي‌دهد تا امت عربي را تضعيف کند و ثباتش را بر هم زند، و هيچ کس پيدا نمي‌شود که با آن مقابله کند، اين امر دردناک و خفت آور است.
پس از سلطه ارتش سوريه بر بيش از نود و پنج درصد اراضي و از بين بردن خطر داعش در شرق و محاصره شدن جبهه النصره و بيشتر نيرو‌هاي آن در گوشه‌اي از ادلب در شمال غرب، قواعد بازي در حال تغيير است. همچنين درجه اولويت‌ها به تدريج به وضع اصلي اش باز مي‌گردد يعني بر خطر بزرگتر يعني گردنکشي اسرائيل، منبع همه شرارت‌ها در منطقه باز مي‌گردد.
در اين چارچوب به حمله هوايي اسرائيل نگاه مي‌کنيم که دو شب گذشته يک مرکز نظامي را در منطقه صنعتي جنوب شهر حمص هدف قرار داد و پدافند موشکي زميني به اندازه توانش با آن مقابله کرد.
اين سومين بار است که موشک‌هاي سوريه بدون ترديد به سوي جنگنده‌هاي اسرائيلي که حريم هوايي را نقض کردند، شليک مي‌شود. اين جنگنده‌ها سعي دارند مراکز نظامي يا محموله‌هاي اسلحه در حال حمل به لبنان براي حزب الله را هدف قرار دهند. اين حريم هوايي بطور کامل باز نيست و ديگر مثل هفت سال گذشته اين عبارت را که «در زمان و مکان معين پاسخ خواهيم داد» نمي‌شنويم.
در گذشته حملات هوايي اسرائيل با هدف اهانت بود، اما امروز براي بحراني ساختن اوضاع اين کشور است زيرا سوريه در حال بهبودي و خروج از دايره خطر است و در اين مسير گام‌هاي سريع بر مي‌دارد تا به تدريج جايگاه منطقه ايش را در چارچوب يک ائتلاف قدرتمند سياسي، نظامي و اقتصادي بازيابد و پوششي که در اين مرحله انتقالي يا مرحله پس از آن نياز دارد، در حال فراهم شدن است.
اسرائيل بحراني و نگران است زيرا از شمال و شرق با انباري از موشک و جنگجويان به شدت آموزش ديده ارتش سوريه، حزب الله، ايران و شبه نظاميان و کارشناسان آن روبرو است.
ايران در مرز‌هاي فلسطين اشغالي قرار گرفته است و اين امر به لطف حماقت سه جانبه عربي، آمريکايي و اسرائيلي، محاسبات اشتباه و ارزيابي نادرست آن‌ها از موقعيت نظامي و سياسي است. چه حماقت خوبي و چه ارزيابي نادرستي.
ميدان سوريه و لبنان ميدان جنگ آينده خواهد بود که براساس تنش آفريني آمريکا و اسرائيل ضد حزب الله قريب الوقوع به نظر مي‌رسد و اکنون شاهد مقدمات آن هستيم که در حال نبش قبر (بررسي مجدد) گذشته اسامه بن لادن سرکرده القاعده هستند و صحبت از وجود رابطه قوي بين القاعده و ايران به ميان مي‌آيد و حزب الله را نيز به تروريسم متهم کردند و براي اعمال تحريم‌هاي جديد عليه آن برنامه ريزي مي‌کنند. سازمان ملل متحد نيز در صدد صدور گزارشي است که در آن مقامات سوريه را به استفاده از گاز شيميايي سارين در منطقه خان شيخون متهم کند که روسيه به آن اعتراض و در اعتبار آن ترديد کرده است. سرانجام تلاش‌هايي براي ايجاد بحران و خلاء وزارتي در لبنان و شايد شعله ور کردن جنگ داخلي جديد به عمل مي‌آيد.
فکر نمي‌کنيم اين تحريکات و تعرضات اسرائيلي يا آمريکايي، سوريه يا حزب الله يا ايران را بترساند و اگر بگوئيم اين مثلث محاسباتش را براي ورود به جنگ انجام داده است و تسليم آمريکا و متحدانش نخواهد شد، مبالغه نکرده ايم.
کافي است اشاره کنيم به گزارشي که گروهي از کارشناسان و ژنرال‌هاي بازنشسته اسرائيلي، آمريکايي، فرانسوي و استراليايي تهيه کردند و درباره خطر جنگ جديد ضد حزب الله هشدار دادند. حزب الله اکنون زرادخانه نظامي دارد که کشور‌هاي منطقه چنين امکاناتي ندارند. حزب الله بيست و پنج هزار نظامي دارد که به خوبي آموزش ديده اند و موشک‌هايي با دقت عالي در اختيار دارد.
نکته محوري که مي‌خواهيم با بيان آن مقاله را به پايان برسانيم اين است که بحران سوريه که هفت سال طول کشيد، ديوار ترس سوريه، ايران و حزب الله را در قبال جنگ و ويراني‌هايي که مي‌تواند به بار آورد به ويژه اگر از طرف اسرائيل و پشت سر آن آمريکا آغاز شود، شکست.
وحشت جنگ از بين رفت و يا در حال از بين رفتن است و گرايش و اراده جنگي بي سابقه‌اي در منطقه در حال جايگزين شدن است و اين امر تفسير کننده نظر ما درباره تنش آفريني‌هاي آمريکا و متحدان اسرائيلي و عربي اش است که اين روز‌ها بر لبنان و سوريه تمرکز کرده اند.
شايد موشک‌هاي سوريه در سه بار گذشته به جنگنده‌هاي مهاجم اسرائيلي اصابت نکرده باشد، اما ما تعجب نمي‌کنيم و بعيد نمي‌دانيم دفعه بعد اوضاع به شکل ديگري باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

گسترش اعتراضات دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه در کشورهای مختلف بویژه آمریکا، هراس وزرای اسرائیلی را برانگیخته است و خواستار اقدام فوری برای مهار آن هستند.

به گزارش مشرق، «وجدان جهانی.. شعله های یک قیام جهانی» را برانگیخت». این بخشی از تحلیل روزنامه ترکیه‌ای «دوگرو هابر» از تظاهرات‌های دانشجویی در سراسر دنیا بویژه آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه است.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه بیداری مردمی نظام تحت هدایت آمریکا و اسرائیل را سرنگون می‌کند، نوشت که خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان با حمایت مقامات، «چهره واقعی کشورهای غربی» و حامیان آنها را آشکار کرد. به راستی «آزادی بیان و دموکراسی که تقدیس می‌شد کجا رفته است؟».

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در یادداشتی با تیتر «از خودتان خجالت خواهید کشید»، به گسترش نفرت در جهان نسبت به صهیونیسم و فروپاشی جایگاه و اعتبار «اسرائیل» پرداخت و نوشت که این امر پس از آن اتفاق افتاد که نوار غزه چهره واقعی قاتلان جنایتکار بین‌المللی را نشان داد.

در چنین فضای رسانه‌ای، رسانه‌های اسرائیلی نیز این روزها به صورت گسترده در حال پوشش «ناامیدی» وزرای اسرائیلی از وضعیت دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در پی تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی هستند.

این رسانه‌ها امروز گزارش دادند که در نشست روز گذشته کابینه، وزرا ضمن ابراز ناامیدی از دیپلماسی عمومی اسرائیل در قبال اعتراضات گسترده دانشجویی در سراسر جهان بویژه آمریکا علیه تل‌آویو، راهکارهایی نظیر انتشار ویدئوهایی از عملیات هفتم اکتبر حماس را پیشنهاد دادند. ویدئوهایی که در صحت بسیاری از آنها در همان‌ روزهای نخست جنگ تردید به وجود آمده بود.

وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل در نشست روز گذشته اذعان کرد که « افکار عمومی آمریکا یک تهدید وجودی برای اسرائیل است».

این ابراز هراس و نگرانی در وزرای اسرائیلی پس از گسترش تظاهرات‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه با هدف پایان دادن به این جنگ و توقفر کمک‌های مالی و نظامی به اسرائیل به وجود آمده است. تظاهرات‌هایی که در بیش از ۷۹ دانشگاه و کالج آمریکایی برپا شد و به دیگر کشورهای غربی و عربی از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، لبنان و ...نیز رسید.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، به نظر می‌رسد که غزه در زیر سوال بردن روایت اسرائیل از جنگ، موفق بوده است و این همان چیزی است که اسرائیلی‌ها را دیوانه می‌کند و آنها را به سوی متوسل شدن به جعل حقایق، پخش ادعاها و تحریف تمامی صداهایی که جنایات آنها را محکوم می‌کنند، تحت عنوان «یهودی‌ستیزی» سوق می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل