Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:55:13 GMT

کشف لاشه آهو در مهریز شکارچیان متواری شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۱۵۶۹

کشف لاشه آهو در مهریز شکارچیان متواری شدند

محمدرضا خدارحمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران هنگام گشت و کنترل در محدوده دشت بختکی منطقه حفاظت شده کالمند- بهادران متوجه حضور افراد موتور سوار حامل یک بسته مشکوک شدند.
وی ادامه داد: پس از تعقیب و گریز ، راکبان بسته را در محل برجا گذاشتند و فرار کردند، متخلفان شناسایی و لاشه آهو کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اظهار داشت: با هماهنگی مقام های قضایی و انتظامی از منزل متخلفان بازرسی و آثار و ادوات شکار شامل سلاح ، تعدادی فشنگ و مقدار گوشت شکار گوسفند وحشی کشف و ضبط شد و متخلفان بر اساس مقررات تحت تعقیب قرار گرفتند.
منطقه حفاظت شده کالمند - بهادران با وسعت حدود 255 هزار هکتار در 50 کیلومتری شهر یزد و در محدوده شهرستان مهریز قرار دارد.
این منطقه در سال 1354 خورشیدی به دلیل تخم‌گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و امکان زیست و زادآوری آن در یزد مورد توجه قرار گرفت و با ممنوع شدن شکار جانوران وحشی در آن از سال 1370 خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام شد.
منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران به منزله زیستگاه و پناهگاه امن و کم‌ نظیر برای آهوان در کویر ایران است که غنای زیستگاه‌ها و ویژگی‌ها و نام آن که برگرفته از کوه و آبادانی در دل کویر است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم

کل و بزها در ارتفاعات کوهستان برفی منطقه شکار ممنوع سوادکوه مشغول چرا در برف هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، در اوج قله‌های پوشیده از برف ارتفاعات سوادکوه؛ در بام کوهستان برفی؛ در جایی که خورشید دستش به زمین می‌رسد کَل و بزهای وحشی این سلاطین کوهستان پرغرور از آن اوج، حیات زیستی خود را سپری می‌کنند و در آرامش وصف ناپذیر در زیستگاه خود به چرا مشغولند و روزی خود را از زیر برف بیرون می‌کشند، قله برفی در سیطره کَل و بزهایی است که قدرت خدا را به رخ می‌کشند.

اینجا ارتفاعات کوهستان برفی در منطقه شکار ممنوع سوادکوه است که تصویر زندگی کل و بزها در زیستگاهشان توسط محیط بان علی‌اکبر ایمانی ثبت شده است.

.

انتهای پیام/و.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن