Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@16:55:39 GMT

34 حادثه طبیعی جهان در ایران رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۱۷۲۲

34 حادثه طبیعی جهان در ایران رخ می دهد

به گزارش ایرنا مرتضی اکبرپور پنجشنبه در همایش آموزشی مدیریت بحران با موضوع بهداشت و درمان در اهواز اظهار کرد: علاوه بر رخدادهای طبیعی، رخدادهای غیرطبیعی و خطاهای انسان‌ساخت نیز شیوع یافته که باید راه حلی اساسی برای آن جست و جو شود.
وی افزود: باید نقش دانش و تکنولوژی را به خدمت درآوریم تا با رخدادها مقابله کنیم و پاسخ مناسب آن‎ها را به کار ببندیم تا خسارت کمتری به کشور وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور توجه به توسعه زیرساخت ها را مهم خواهند و گفت: شرط اول خروج از یک بحران استمرار در مدیریت آن است.
وی بیان کرد: نزدیک به سه دهه است که کشور ایران با خشکسالی و یک دهه نیز با مشکل ریزگردها گرفتار شده است.
اکبرپور عامل بروز ریزگردها در سالهای اول را کانونهای خارجی اعلام کرد و بیان کرد: طی سال‌های گذشته منشا کانون های داخلی نیز به آن اضافه شد هر چند برای مقابله با آن تلاش های ویژه‌ای صورت گرفت.
وی با تاکید بر این که طی چند سال اخیر تامین حق آبه تالاب های استان در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: این اقدام آثار زود بازدهی داشته ولی پایدار نیست لذا باید بیشتر در این زمینه کار شود.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در استان خوزستان از میان 34 بحران 25 بحران را تجربه می‌کند برای همین باید ساز و کار مناسب با بحران‌ها در این استان تدارک دیده شود.
وی با اشاره به اینکه قرن اخیر قرن بحران ها و سوانح حادث شده در صنایع است افزود: به عنوان مثال آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر، پالایشگاه تهران از جمله این حوادث هستند که وقتی به بحران های طبیعی اضافه می شوند بحران را بیشتر از گذشته می کنند.
اکبرپور با تاکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه و اندیشیدن تدابیر خاص برای مقابله با بحران ها توضیح داد: سازمان بحران کشور برای حوادث محلی و ملی قوانین فراگیری دارد که کاملا پاسخگو است.
وی افزود: با وجود این که سازمان مدیریت بحران کشور چند سالی است از کمبود منابع مالی رنج می برد اما با عنایت و توجه رییس جمهوری این مشکلات نیز به زودی برطرف می شود تا بتوانیم گام های بهتری در این زمینه برداریم.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که برای مقابله با بحران ها باید واکنش های مناسبی برگزینیم یادآور شد: حفظ جان و سلامت افراد از مهمترین فاکتورها است و داشتن هوای پاک حق مسلم هر شهروندی است.
وی با بیان این که برای برون رفت از تهدیدها نیاز به عزم ملی است اظهار کرد: گام اول مقابله با تهدیدها فرهنگ سازی است بدین معنا که در کشور ما که چندین سال است از خشکسالی رنج می برد باید برای زندگی مسالمت آمیز ابتدا فرهنگ را تغییر دهیم و الگوی مصرف را بشناسیم.
اکبرپور خاطرنشان کرد: البته در این میان تهدیدات نیز تغییر پیدا کرده‌اند که لازم است ابزار مناسب مقابله با آن‌ها را داشته باشیم و تقابل نظیر به نظیر ایجاد کنیم.
وی با اشاره به وجود مشکلات تنفسی در خوزستان در فصل های پاییز و زمستان اظهار کرد: باید مردم را در مقابل این تهدید توانمند کنیم چرا که با توانمندی آنها کار مسئولان سبک تر خواهد شد و مردم با برخورد مناسب می توانند از خود دفاع کنند.
همایش یک روزه آموزشی مدیریت بحران در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد که در این همایش کارگاه های حوادث تنفسی پاییزی،تاب آوری بیمارستان ها در برابر حوادث تنفسی، نحوه برخورد با حملات حاد تنفسی، گزارشی از آلرژی زایی درخت کنوکارپوس، نقش زمین شناسی و اقلیم در بیابان زایی و گسترش کانون های ریزگرد با نگاه ویژه به استان خوزستان، تعامل میان ذرات و ریه برگزار شد.
7164/6068/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارت‌های جدی در زمینه سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و آتش سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر دیده شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.
نامی تصریح کرد: با توجه به این که برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فرو ریخته است؛ تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.
وی ادامه داد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.
سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صدا‌های زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت و ساز‌های غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.
دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.
ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام و سفر به شهرستان بدره و بازدید از سد و نیروگاه سیمره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ایلام است.

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک