Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش- ایرنا- معاون هلدینگ انرژی با بیان این که ورود شرکت ها به بورس، امکان ارزش گذاری دقیق شرکت ها و همکاری با سرمایه گذاران خارجی را تسهیل می کند، گفت: بسیاری از خارجی ها که حاضر به مذاکره و واگذاری لیسانس و تکنولوژی نبودند، پس از برجام وارد مذاکره شدند و ما اکنون با شرکت های اروپایی و چینی در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، احمد عظیمی در نشستی که در حاشیه نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش برگزار شد، گفت: برای تسریع در اجرای طرح های توسعه ای در نظر داریم وارد بورس شویم، زیرا علاوه بر جذب نقدینگی، دریافت ضمانت نامه های بانکی را نیز تسهیل می کند.
معاون هلدینگ انرژی پترو فرهنگ اضافه کرد: در گذشته، زمانی که در نظر داشتیم برای مجتمع پتروشیمی «کیمیای پارس خاورمیانه» ال.سی (اسناد اعتباری) بازکنیم، ناچار شدیم سهام صندوق ذخیره فرهنگیان را به ضمانت بگذاریم؛ در حالی که اگر پتروفرهنگ در آن زمان وارد بورس شده بود، می توانست روند دریافت ال.سی را تسهیل کرده و فقط، مقداری از سهام را درگیر باز کردن ال.سی کند.
عظیمی ادامه داد: ورود به بورس همچنین روند همکاری با سرمایه گذاران خارجی و ارایه ضمانت نامه ها و گارانتی به آنها را تسهیل می کند؛ زمانی که شرکتی وارد بورس شده باشد، سرمایه گذار خارجی قیمت روز سهام را در نظر می گیرد و به نقدینگی سهام توجه کرده و در نتیجه به راحتی اعتبارسنجی می کند.
وی با بیان این که شفافیت یکی از اهداف اصلی ما برای حضور در بورس است، اضافه کرد: ما می خواهیم با ورود به بورس و ایجاد شفافیت کامل، اعلام کنیم که اموال فرهنگیان نه تنها کاهش نیافته، بلکه این اموال شفاف تر و چند برابر شده است.
وی افزود: قرار است 10 درصد پتروشیمی مروارید و حدود 5 درصد از سهام پتروفرهنگ در بازار سرمایه عرضه شود.
عظیمی درباره برجام و تاثیر برجام بر روند فعالیت شرکت ها گفت: برجام در اجرای طرح های جدید و نیمه که نیاز به فاینانس و تعامل با بیمه و بانک های خارجی دارد، تاثیر مطلوبی داشته است.
وی ادامه داد: بسیاری از خارجی ها که حاضر به مذاکره و واگذاری لیسانس و تکنولوژی نبودند، پس از برجام وارد مذاکره شدند و حتی تا مرحله عقد قرارداد نیز پیش رفته اند، اکنون با شرکت های اروپایی و چینی در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستیم.
عظیمی با بیان اینکه مشکلات بانک های خارجی باعث تأخیر در اجرای طرح ها شده است گفت: برجام تأثیر زیادی روی ورود شرکت های خارجی به مذاکرات و آمادگی آنان جهت فروش تکنولوژی و عقد قرارداد اجرائی با ایران گذاشت.
معاون هلدینگ انرژی پترو فرهنگ درباره مزایای دیگر ورود به بازار سرمایه بیان داشت: در حال حاضر امکان ارزیابی دقیق ارزش و سود اموال وسهام فرهنگیان در صندوق مشخص نیست، اما پس از ورود به بورس با ارزیابی دقیق و شفاف می توان، ارزش سهام معلمان را ارزیابی کرد و بدین ترتیب حقی از آنها تضییع نخواهد شد.
وی درباره خام فروشی محصولات پتروشیمی هم گفت: خام فروشی به علت توسعه نیافتگی در صنایع پایین دستی پتروشیمی است که نیاز به یک اراده ملی و حرکت جهشی مخصوصاً در وزارت صنعت و معدن است.
عظیمی به برنامه ریزی برای اجرای طرح های جدید اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر مزایای برجام باعث شده تا در مناطق مختلف کشور برای اجرای طرح هایی برای فرهنگیان برنامه ریزی کنیم، به عنوان مثال در منطقه آزاد ماکو و چابهار و منطقه پارسیان (در نزدیکی عسلویه) که البته همه آنها منتظر فاینانس خارجی است.
به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2017 ) از هشتم تا یازدهم آبانماه در جزیره کیش برگزار شد.
این نمایشگاه در 21 هزار مترمربع با حضور 260 شرکت کننده داخلی و 60 شرکت خارجی در قالب هیات های بین المللی مشارکت کننده و بازدیدکننده از 25 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شد.
برگزاری 21 همایش و نشست تخصصی داخلی و بین المللی در حاشیه این نمایشگاه از دیگر رویدادهای ان بود.
پارسال بیش از 200 سازمان و شرکت داخلی و خارجی در سومین نمایشگاه کیش اینوکس 2016 حضور داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام*2022 ** خبرنگار: میثم طاهری*انتشار: محتشمی پور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید