Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@04:52:07 GMT

ترامپ؛ رئیس‌جمهور حاشیه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۲۵۵۳

ترامپ؛ رئیس‌جمهور حاشیه‌ها

قرار گرفتن فردی با رفتارها و ویژگی‌های ترامپ در راس سیاست آمریکا، پیامدهای منفی داخلی و بین‌المللی زیادی هم برای مردم این کشور و هم برای دیگر مردم جهان به همراه دارد.

گروه بین الملل خبرگزاری آنا؛ رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی دونالد ترامپ، او را به پرحاشیه‌ترین یا دست کم یکی از پرحاشیه‌ترین رئیس‌جمهورهای تاریخ آمریکا تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتارهای بحث برانگیز ترامپ باعث شده است عده ای از روانشاسان آمریکایی، حتی سلامت روان او را زیر سوال ببرند. اگر این نظر اغراق آمیز هم باشد، در هر صورت، ترامپ گاه و بیگاه کارهایی انجام می دهد و سخنانی بر زبان آورد که توجیه آن مشکل و دور از شان یک رئیس جمهور است.

آمریکا سیاست‌های خود را جهانی تعریف کرده است و در حال حاضر در مسائل چهار گوشه جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم دخالت می‌کند. قرار گرفتن فردی با رفتارها و ویژگی‌های ترامپ در راس سیاست آمریکا، می‌تواند پیامدهای منفی داخلی و بین‌المللی زیادی هم برای مردم این کشور و هم برای دیگر مردم جهان به همراه داشته باشد. برای مثال، جنگ لفظی دونالد ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، خطر وقوع یک جنگ واقعی و تمام عیار میان دو کشور را بسیار افزایش داده است.

اگرچه کارها، سخنان و تصمیم‌های ترامپ می‌تواند پیامدهای داخلی و بین‌المللی منفی زیادی داشته باشد اما او برای روزنامه نگاران و اصحاب رسانه، فردی خبرساز و نعمتی بی‌پایان است. روز و هفته‌ای نیست که ترامپ با یک حرف، رفتار، توییت یا حتی ژستی دیگر، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را به خود مشغول نکند. به نظر می‌رسد ترامپ دانسته و آگاهانه، دست به چنین کارهایی می‌زند و از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرد، خوشحال می‌شود.

«آیا ترامپ سلامت روانی دارد یا نه؟»، «آیا ترامپ می تواند رئیس جمهور خوبی برای ایالات متحده باشد؟» و «آیا پدیده ترامپ آغاز عصر جدیدی در سیاست آمریکاست؟» اینها پرسش‌هایی نیستند که نوشته پیش رو، بخواهد به آن‌ها پاسخی بدهد. با نگاهی به رفتارها، دیدگاه‌ها و کارنامه ترامپ در دوره کوتاه ریاست جمهوری او، تا اندازه زیادی، پاسخ این پرسش و پرسش‌های همانند را می توان پیدا کرد. در ادامه به شماری از ویژگی‌ها و رفتارهای جالب توجه و بحث‌انگیز ترامپ پرداخته می‌شود.

دیدگاه‌های بحث برانگیز و منحصر به فرد

دونالد ترامپ درباره موضوع‌های مختلفی چون لاتین تبارهای آمریکا، مهاجرت، تغییرات آب و هوایی، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی، داعش و تروریسم در خاورمیانه، بحران سوریه، توافق هسته‌ای ایران، بحران شبه جزیره کره، نقش آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، سازمان تجارت جهانی، رابطه آمریکا با روسیه، نقش چین در سیاست و اقتصاد جهانی و بسیاری موضوعات دیگر، دیدگاه‌های بحث برانگیز و گهگاه منحصر به فردی دارد. دیدگاه‌های ترامپ پیرامون همه این موضوعات با نظر بیشتر کارشناسان و حتی سیاستمدارن دنیا تفاوت دارد.

در پاره‌ای موارد حتی دیدگاه‌های ترامپ به سیاست‌های دولت آمریکا تبدیل شده است. خروج آمریکا از معاهده اقلیمی پاریس، به چالش کشیدن توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی، افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره و تقابل هرچه بیشتر آمریکا و کره‌شمالی، عدم تایید پایبندی ایران به برجام، افزایش محدودیت های مهاجرتی در آمریکا و پر رنگ‌تر شدن مرزبندی‌های مبتنی بر رنگ و زبان و نژاد در جامعه آمریکا، همه اتفاق‌هایی هستند که در دوره ترامپ رخ دادند و با نظرهای شخصی او هماهنگی دارند.

واقعیت این است حتی اگر در کشوری به ظاهر نهادهای مدنی بسیار قدرتمند باشند، سکان‌دار سیاست آن، در جهت‌گیری‌های داخلی و خارجی کشور، نقش موثری بازی می‌کند. نمونه ترامپ، تاییدی بر این ادعاست. اگر باراک اوباما همچنان در قدرت بو شاید سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا در ده ماه اخیر، تا اندازه زیادی، رنگ و بوی دیگری داشتند. در مجموع سیاست‌های ترامپ در عرصه داخلی، باعث افزایش شکاف‌ها و اختلاف‌های سیاسی و اجتماعی و در عرصه خارجی، موجب بالا رفتن تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شده‌اند.

خودشیفته و تقابل‌گرا

شخصیت، منش، چهره و زبان بدن رهبران و سیاستمداران جهان با یکدیگر تفاوت دارد. به گفته برخی از کارشناسان و آمریکایی‌ها باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا فردی خونسرد و موقر با چهره‌ای گرم بود و از لحاظ شخصیتی این ویژگی را داشت که صداهای مختلف و حتی مخالف را بشنود و با تجزیه و تحلیل عقلانی، به آنها پاسخی مناسب بدهد. او قدرت تحمل و تعامل بالایی هم داشت.

اما دونالد ترامپ قدرت تحمل و تعامل بالایی ندارد. به گفته گروهی از روانشناسان و کارشناسان، او از لحاظ شخصیتی و رفتاری، فردی عصبی، زودجوش، خود شیفته، قدرت طلب، بدبین، زن ستیز، دگرآزار، سلطه‌جو، متکبر و خود بزرگ پندار است. در چهره او، حالت های گوناگونی چون خشم، غرور، رضایت، ناراحتی و خوشحالی را به‌­وضوح می‌توان دید و او نمی‌تواند از بروز احساسات خود در چهره‌اش جلوگیری کند. ترامپ یک موضوع را از زاویه‌های گوناگون نگاه نمی‌کند و جنبه‌های مثبت و منفی را با هم و در کنار هم نمی‌تواند بسنجد.

او به مسائل عموما به صورت سیاه و سفید نگاه می کند. این ویژگی او باعث شده است تنها معایب حضور مهاجران را در جامعه ببیند و سودی که از این امر عاید بخش‌های اقتصاد و صنعت آمریکا می‌شود، نبیند. دیدگاه او نسبت به مسائل دیگر هم بدین گونه است. او استعداد بالایی در دیدن جنبه های سیاه و منفی یک موضوع دارد. ویژگی‌های شخصیتی ترامپ باعث شده است او در عرصه های داخلی و خارجی هم، تقابل را بر تعامل ترجیح بدهد.

زن آزاری با وجود علاقه شدید به زنان!

دونالد ترامپ چه پیش از وارد شدن به عرصه سیاست و چه پس از آن، سخنان زن‌ستیزانه بسیاری بر زبان آورده است. او درباره زنان از واژه‌های زشتی چون «خوک‌ها» و حتی کلمه‌های بدتر، استفاده کرده است. در جریان رقابت‌های انتخاباتی درون­ حزبی جمهوری­خواهان درباره «کارلی فیورینا» رقیب هم حزبی خود گفته بود: «به آن قیافه نگاه کنید! چه کسی به او رای خواهد داد؟»

ترامپ در نبرد پایانی با هیلاری کلینتون نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رسیدن به کاخ سفید هم، بارها به کلینتون به عنوان یک زن توهین کرد و درباره او، واژه‌های ناپسندی را به کار برد. درست دو روز پیش از دومین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، فایلی صوتی از صحبت‌های سال 2005 ترامپ منتشر شد. در این فایل، ترامپ به شکلی رکیک، درباره علاقه‌­اش برای ارتباط با زنان مختلف، حرف می‌­زد. این سخنان، مربوط به چند ماه پس از ازدواج ترامپ با ملانیا همسر سومش بود.

پس از پخش این فایل صوتی، عد‌ ای از چهره‌های مطرح جمهوری خواه، از حمایت ترامپ دست کشیدند و برخی هم، خواستار کناره‌گیری­‌اش از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری شدند. در ادامه، دست کم 15 زن اتهام‌هایی را مبنی بر مورد آزار و اذیت قرار گرفتن از سوی ترامپ در دوره‌های زمانی و مکان‌های مختلف، مطرح کردند.

ترامپ در زندگی زناشویی هم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. او در سال 1977 با ایوانا زلنیکوا مانکن اهل چکسلواکی سابق، ازدواج کرد. ترامپ از همسر نخست خود سه فرزند دارد و ایوانکا ترامپ حاصل ازدواج نخست اوست. ترامپ و همسر اولش در سال 1992 از یکدیگر جدا شدند. او یک سال بعد با مارلا میپلز یک بازیگر و ستاره تلویزیونی ازدواج کرد. تیفانی ترامپ ثمره ازدواج دوم اوست. ترامپ و همسر دومش در سال 1999 از هم جدا شدند. ترامپ در سال 2005 با ملانیا کناوس، یک مدل متولد استونی ازدواج کرد. این ازدواج تا کنون ادامه داشته و نتیجه آن، یک فرزند پسر به نام بارون ترامپ بوده است.

نظرها و حرف‌های بیجا و بی‌ربط

دونالد ترامپ تقریبا درباره هر فرد یا چیزی که نظرش را جلب کند، بی‌توجه به جایگاهش به عنوان یک رئیس‌جمهوری و محدودیت‌های اخلاقی، صحبت می‌کند. البته در برخی موارد، چیزهایی که او می‌بیند یا تصور می‌کند، اصلا وجود خارجی ندارند! ترامپ در دیدار ماه جولای خود از فرانسه، در حضور همسرش ملانیا ترامپ و امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، از هیکل بریژیت مکرون بانوی اول فرانسه، تعریف و تمجدید کرد!

مشخص نیست اندام همسر رئیس جمهوری یک کشور چه ربطی به رئیس جمهوری کشور دیگر دارد که بخواهد روبروی دوربین‌های تلویزیونی، درباره آن نظر بدهد! با توجه به سن و سال بالای برژیت مکرون و فاصله سنی 24 ساله او با رئیس جمهور جوان فرانسه، شاید ترامپ تنها می‌خواست به این امر اشاره کند که بریژیت مکرون با وجود بودن در دهه هفتم زندگی خود، همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است اما همین امر هم می‌تواند برای طرف مقابل، آزارنده باشد. در برخی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی، از سخنان رئیس جمهور آمریکا با عنوان مصداق آزار جنسی یاد کردند.

ترامپ در تاریخ 18 فوریه 2017 (30 بهمن 95) یعنی اندکی پس از رفتن به کاخ سفید، طی یک سخنرانی در جمع هوادارانش در فلوریدا به حمله تروریستی شب قبل در سوئد اشاره کرد و گفت سوئدی‌ها اکنون با مشکلاتی روبرو هستند که قبلا فکرش را هم نمی‌کردند! این در حالی بود که شب قبل در سوئد هیچ حمله تروریستی انجام نشده بود!؟ سخنان نادرست ترامپ درباره سوئد، بازتاب‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی داشت و عده زیادی او را مسخره کردند. کارل بیلت نخست وزیر پیشین سوئد طی سال‌های 1991 تا 1994، در واکنش به گفته‌های ترامپ در توییتی نوشت: «سوئد؟ حمله تروریستی؟ او چی کشیده بود؟»

کارهای زشت و دور از ادب

دونالد ترامپ هر از گاهی رفتارهایی انجام می‌دهد که در خور شخصیت یک رئیس‌جمهوری نیست و انجام آنها حتی از سوی فردی عادی هم، زشت و بی ادبی به شمار می آید. او در نشست 25 ماه می (4 خرداد) سران ناتو در بروکسل، با بی‌نزاکتی دوشکو مارکوویچ نخست وزیر مونته نگرو را کنار زد تا خودش در صف اول روی صحنه بایستد! چنین رفتار کودکانه‌ای، تعجب نخست وزیر مونته نگرو و دیگر سران حاضر را به همراه داشت.

حرکت ناشایست و تحقیر آمیز دونالد ترامپ در پورتو ریکو هم خبر ساز شد. او که روز 3 اکتبر (11 مهر) چند روز پس از توفان ماریا، رهسپار پورتو ریکو شده بود، طی دیدار با گروهی از سیل زدگان در یک کلیسا در اقدامی عجیب، چندین دستمال کاغذی لوله ای را از روی میزی برداشت و به نشانه همدردی و کمک رسانی، مانند توپ بسکتبال، به سوی مردم پرتاب کرد! پرتاب‌های دو امتیازی و سه امتیازی ترامپ، در پورتو ریکو و آمریکا، بازتاب‌های رسانه‌ای بدی داشت.

پورتو ریکو در شمال شرق دریای کارائیب واقع شده و از شماری جزیره تشکیل شده که بزرگترین و مهمترین آن همان جزیره پورتو ریکو به مرکزیت سن خوان است. حاکمیت سیاسی پورتو ریکو با آمریکاست. عملکرد ضعیف دولت آمریکا در خدمات رسانی به مردم توفان زده، چه هنگام توفان و چه پس از آن، موجی از انتقادها را علیه دونالد ترامپ و دولت فدرال آمریکا به راه انداخت. دونالد ترامپ برای بررسی وضعیت کمک رسانی به مردم، به پورتوریکو رفته بود که در عمل هم به شیوه خود، به آنها کمک کرد.

رابطه دونالد ترامپ با رسانه ها و اصحاب رسانه از زمان مبارزه‌های انتخاباتی بسیار بد بوده است. او در تاریخ 25 آگوست 2015 (3 شهریور 1394) - یعنی هنگامی که نامزدی خود را در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان اعلام کرده و مشغول کارزار بود - در شهر دِ بیوک ایالت آیووا، به جورج راموس یک خبرنگار مکزیکی- آمریکایی در کنفرانس خبری خود اجازه پرسش نداد و پس از اصرار راموس برای مطرح کردن سوال های خود، رئیس تیم امنیتی ترامپ، راموس را از نشست بیرون کرد.

جورج راموس خواهان پاسخگویی ترامپ درباره دیدگاه‌های بحث برانگیزش پیرامون اقلیت‌ها و اخراج آنها از کشور بود که با چنین رفتاری روبرو شد. در ادامه یکی از نیروهای امنیتی، به جورج راموس که به بیرون از محل برگزاری کنفرانس رانده شده بود، گفت: «این موضوع ربطی به تو ندارد. از کشور من برو بیرون!» راموس هم در جواب گفت: «من هم یک شهروند آمریکایی هستم.» همان فرد در پاسخ گفت: «حالا هر چی!»

کشمکش دونالد ترامپ با خبرنگاران و رسانه‌های مختلف، حتی پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری ادامه پیدا کرده است. برای مثال، او بارها به شبکه سی. ان. ان حمله لفظی کرده و از آن با لقب هایی چون «رسانه خبرهای جعلی» و «رسانه متقلب» یاد کرده است. ترامپ روز 2 جولای (11 تیر) کلیپی ویرایش شده را در حساب توئیتری خود منتشر کرد که او را در حال کتک زدن فردی با لوگوی سی. ان. ان روی صورتش در کنار رینگ کشتی کج، نشان می‌دهد. سی. ان. ان این عمل رئیس جمهوری آمریکا را تقبیح کرد و آن را موجب افزایش خشونت علیه خبرنگاران دانست.

دست دادن‌های نامتعارف

شیوه دست دادن دونالد ترامپ هم منحصر به فرد و متفاوت است و او ثابت کرده در جزئیات هم یک استثناست! ترامپ برخی موارد هنگام دیدار با شخصیت‌های داخلی و خارجی، دست طرف مقابل را محکم می‌گیرد، با زور به طرف خود می‌کشد، یا برای مدتی طولانی به‌­شدت فشار می‌دهد؛ طوری که گهگاه درد را در چهره آن فرد می توان دید. البته از ترامپ مورد دیگری هم دیده شده است که هنگام دست دادن با نخست وزیری، همزمان با متعلقات او روبوسی می‌کند!

گاهی بچه مدرسه‌ای‌ها زمان دست دادن، برای نشان دادن زور بازوی خود به طرف مقابل، آنقدر دست هم را فشار می دهند تا یک نفر از میدان به در برود. به نظر می‌رسد ترامپ از لحاظ ذهنی، هنوز فاصله چندانی با دوران کودکی و مدرسه ندارد. چنین رفتارهایی به هیچ روی، برای رئیس‌جمهوری یک کشور برازنده نیست. فشار دادن دست نماینده ملتی دیگر، عملی کاملا توهین آمیز و به دور از منش دیپلماتیک است.

دونالد ترامپ طی دیدارش با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید در تاریخ 10 فوریه سال جاری میلادی (22 بهمن 1395) 19 ثانیه دست نخست وزیر ژاپن را در دست خود نگه داشت. او در این مدت، دست آبه را با کشیدن به سمت خود، محکم فشار می‌داد. نخست وزیر ژاپن پس از دست دادن با ترامپ، برای پنهان کردن درد دستش، صورتش را به سمتی برگرداند اما به خوبی میزان درد از چهره‌اش پیدا بود. به گفته یک کارشناس زبان بدن، چنین عملی از سوی ترامپ، گویای نمایش قدرت است.

توییت کردن‌های بسیار و بی‌مورد

روسای جمهور، نخست وزیران و رهبران دنیا معمولا از شبکه‌های اجتماعی برای رساندن پیام‌ها و دیدگاه‌های مهم خود استفاده نمی‌کنند اما دونالد ترامپ در این زمینه هم با بقیه تفاوت دارد. او درباره هر فرد و موضوعی که نظرش را جلب کند، توییت می‌کند. توییت‌های ترامپ تاکنون، جنجال‌ها و واکنش‌های زیادی به همراه داشته‌اند.

ترامپ مارس 2009 به توییتر پیوست. او اغلب از توییتر برای بیان دیدگاه‌های اعتراضی خود نسبت به سیاستمداران و افراد مشهور استفاده می‌کرد اما هنگام انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به طور قابل توجهی از توییتر برای ارتباط با طرفداران و حمله به مخالفانش استفاده کرد. توییت‌های او بی‌پرده و گاهی بی‌ادبانه هستند. توییتر اکنون به ابزاری برای بیان دیدگاه‌های رسمی ترامپ و پاسخ به منتقدانش، تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد مشکل ترامپ با رسانه‌های مختلف، در توییت کردن‌های پرشمار او بی‌تاثیر نبوده است. ترامپ بارها روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف را به دروغ‌گویی و نشر اخبار جعلی متهم کرده است. شاید او برای خود نقش یک رسانه واقعی و مستقل را قائل است و می‌خواهد خبرهای واقعی و درست را از راه توییتر منتشر کند. تقابل ترامپ و رسانه‌ها از زمان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری شروع شد و تا حال هم ادامه پیدا کرده است.

گاهی توییت‌های او بسیار شخصی و بی‌مورد هستند و ربطی به جایگاه او به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا ندارند. مانند توییتی که او در دفاع از کسب و کار دخترش ایوانکا ترامپ منتشر کرد. شبکه خبری فاکس نیوز در ژوئن 2017 یک نظر سنجی درباره توییت‌های ترامپ انجام داد. حدود 70 درصد از پرسش شوندگان توییت‌های ترامپ را غیرسازنده خواندند و تنها 17 درصد از آنها، این توییت‌ها را مفید دانستند.

*کارشناس مسائل بین‌الملل

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

«دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشور‌های آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشور‌های آفریقایی برای این کشور‌ها و پیشرفت آن‌ها هستیم، اما کشور‌های غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشور‌های آفریقایی بوده و هستند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام