Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به نشست آستانه هفت در قزاقستان گفت که منافع متناقض بازیگران موثر موجب کندی سرعت موفقیت ها در سوریه شده است.

به گزارش ایسنا، جابری انصاری‌ اظهارکرد: در نشست آستانه هفت به بررسی روند اجرای توافقات آستانه شش در زمینه کاهش تنش در ادلب پرداخته شد. دولت سوریه مواردی از نقض این توافق را در منطقه ادلب از سوی ترکیه مطرح کرد، اما آنکارا معتقد بود که در چارچوب توافقات عمل کرده و ناقض توافقات نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از جزئیات کاهش تنش در ادلب هنوز بین سه کشور حل نشده است و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از توافقاتی که در نشست آستانه هفت صورت گرفت این بود که هر سه کشور ضامن تعداد 12 ایستگاه نظارتی ناظر بر کاهش تنش در این منطقه  باشند که در تمام این نوار امنیتی این مشکل باقی بود و حل شد.

جابری انصاری ادامه داد: از اهداف دیگر آستانه می توان به استفاده هر چه بهتر از پیروزی های گسترده میدانی علیه تروریسم و افراط گرایی در جهت بهبود وضعیت در سوریه اشاره کرد. البته باید این واقعیت را پذیرفت که با سرعت آرامی پیش می رویم که از دلایل آن می توان به پیچیدگی بحران و همچنین منافع متناقض بازیگران موثر اشاره کرد.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشور افزود: امیدواریم که روند اجرای توافقات مرتبط با کاهش تنش در ادلب سرعت گیرد و شاهد تحولات مثبتی باشیم. نشست آستانه فرصتی است برای رایزنی و تبادل نظر بین سه کشور و هدف ما ایجاد آرامش در سوریه و بازگشت ثبات و صلح به این کشور است.

انصاری اظهار کرد: در حقیقت نمایندگان با دو رویکرد در بحران سوریه در کنار هم قرار گرفته اند البته این امتیاز آستانه نیز محسوب می شود اما در عین حال مشکلاتی را ایجاد می کند؛  زمانی که می خواهیم از این امتیاز بهره ببریم و دو رویکرد را با هم جمع کنیم باید هزینه آن را پرداخت کنیم که این هزینه ایجاد توافق و اجماع سازی کاری نسبتا سخت است.

مسئول تیم مذاکره کننده ایران در نشست آستانه هفت بیان کرد: ما قدم به قدم کارهای توافقی را پیش می بریم که خود پروسه زمان بر است تا به مرحله اجرا برسیم که در این مرحله با مشکلات متعددی نیز روبرو می شویم که این امر نیز موجب کندی در اجرای روند توافقات می شود.

وی بیان کرد: در واقعیت سیاست، همین گزینه های محدود ممکن است. گزینه های رویایی و خیالی عملی نیست. در دنیای واقعی ما باید آنچه در سیاست در دسترس است را انتخاب کنیم و فعلا با توجه به شرایط موجود گزینه ای که در دسترس است گزینه مناسبی است چرا که  با وجود سرعت کند اجرای روند توافقات و مشکلات و چالش هایی که در مسیر اجرا با آن روبرو هستیم  آرامش در سوریه  برقرار شده است.

انصاری افزود: امیدواریم با اراده سیاسی هر سه کشور که در عالی ترین سطوح یعنی رهبری سه کشور اعلام شده است به عنوان هیات های مذاکراتی در مسیر اجرای توافقات پیش رویم.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشور در بخش دیگری از این گفت وگو در خصوص فرستادن دیپلمات های تهران و ریاض برای بازدید از اماکن دیپلمات دو کشور، بیان کرد: هنوز این امر انجام نشده است و منوط به توافق دو کشور است که در این زمینه اقدامات اولیه انجام گرفته است.

وی در خصوص توافق تهران و ریاض در انتخاب سوئیس به عنوان حافظ منافع بیان کرد: آنچه اخیرا انجام شده بحث توافق از طریق سوئیس است، به منظور احداث دفاتر حفاظت از منافع که در حال طی کردن پروسه خود است. مدتی گفت وگوهایی از طریق تونس صورت گرفت و در نهایت قرار بر این شد که بر اساس توافق، سوئیس حافظ منافع ایران باشد. بدیهی است که این یک توافق متقابل است.

جابری انصاری تاکید کرد: اینکه دفاتر حفاظت از منابع بازگشایی شود و مکان آن در کجا باشد و چه تعداد دیپلمات در آن مستقر شوند مبنی بر توافقی است که بین دو کشور شکل گیرد و در این خصوص چه تصمیماتی را اتخاذ کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور

به گزارش جام جم آنلاین البرز،محمدحسن ابراهیمی جم در کارگاه علمی با موضوع «بیماری‌های آبله گوسفندی و آبله بزی؛ با تاکید بر روش‌های صحیح نمونه گیری، انتقال نمونه و تشخیص بیماری» که در بیست و یکمین کنگره دامپزشکی کشور برگزار شد، در ابتدا به بیماری، علائم بالینی، اهمیت بیماری و اینکه به چه علت آبله بزی و گوسفندی در زمره بیماری‌های اخطار کردنی سازمان جهانی بهداشت دام است، اشاره کرد.

وی چگونگی نحوه نمونه برداری صحیح، زمان درست نمونه برداری، نحوه انتقال به آزمایشگاه را موضوعاتی مهم عنوان کرد و افزود: زمان، تیپ و حجم نمونه مواردی است که باید به درستی رعایت شود تا نمونه سالم و با حفظ ویروس به آزمایشگاه منتقل و در شرایط صحیح در آنجا نگهداری شود.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به تکنیک‌های تشخیصی، گفت: مدیریت نمونه برداری برای رسیدن به تشخیص درست، موضوعی است که باید توسط آزمایشگاه و تکنسین به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه تکنیک‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های رفرانس کاملا تخصصی و متفاوت است، تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های رفرانس از روش‌هایی تشخیصی ویژه‌ای استفاده می‌شود که دیگر آزمایشگاه‌ها قادر به انجام آن‌ها نیستند و در همین راستا، این آزمایشگاه موظف به ارائه سیاست کنترل بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی به عنوان دارنده آزمایشگاه مرجع باید در این زمینه ورود پیدا کند گفت: رازی همکار سازمان دامپزشکی به عنوان نماینده WOAH است و می‌تواند در تعیین سیاست‌های کنترل بیماری به سازمان دامپزشکی کشور کمک کند.

عضو هیئت علمی موسسه رازی جهت دهی برای تعیین استراتژی‌ها را از دیگر اهداف این مجموعه عنوان کرد.

وی همچنین به نحوه مدیریت بیماری در گله توسط کلینیسین‌ها اشاره کرد و افزود: واکسن و واکسیناسیون در استراتژی‌های کنترل، نقش بسیار مهمی دارد و واکسن‌های تولید شده در موسسه رازی نشان دهنده موفقیت در این حوزه است چراکه بر اساس مستندات در چهار سال اخیر شاهد هیچ‌گونه مشکلی در زمینه کارآیی واکسن وجود نداشت.

ابراهیمی جم ادامه داد: این نشان دهنده نقش تاثیرگذار و مهم واکسن رازی است، چرا که تنها واکسنی که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، واکسن موسسه رازی است و با وجود واکسیناسیون موفق، نیازی به واردات واکسن وجود ندارد.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به ضرورت بررسی موضوع سیاست‌های کنترل بیماری، تصریح کرد: لازم است علاوه بر واکسیناسیون منطقه و گله، از سایر روش‌های جهت پیشگیری و کنترل بیماری استفاده شود.

دیگر خبرها

  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • وست هم در آستانه توافق با خولن لوپتگی به عنوان سرمربی جدید
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور