Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج در گفت و گو با برنامه لیگ یک شبکه ورزش درباره تلاش های فدراسیون فوتبال برای مبارزه با فساد در این رشته تصریح کرد: مأموریت کمیته اخلاق مشخص است و این کمیته با همکاری برخی دستگاه‌ها کار خود را انجام می‌دهد. ۲ روز پیش سمیناری درباره راهکارهای مبارزه با فساد در فوتبال در کمپ تیم‌های ملی  برگزار شد که البته خودمان هم میهمان این جلسه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان زیادی در این نشست حضور داشتند و نقطه نظرات خوب و متفاوتی مطرح شد. دوستان اعلام کردند در صورت وجود مستندات آمادگی برخورد با هر تخلفی را دارند.

برای برخورد با فساد باید مستندات داشته باشیم

او ادامه داد: تنها با ادعای رد و بدل شدن پول، تبانی و سایر مسائل نمی توان افراد را محکوم کرد چراکه این امر منجر به تشویش می‌شود و جرم است اما اگر مستنداتی وجود داشته باشد ادعا تبدیل به جرم و محکومیت محکومیت می‌شود. در این صورت قاطعانه با متخلفان برخورد می کنیم.

تاج درمورد منتشر شدن برگه ای برای دریافت 120 میلیون تومان پول از یک بازیکن و بازی دادن به او گفت: این امر قابل پیگیری است و باید نتیجه را به اطلاع مردم برسانیم.

کمیته اخلاق، بازرسی کل کشور و پلیس امنیت برای برخورد با فساد مسئول کار هستند

او درباره برخورد فدراسیون فوتبال با حرکت ناشایست فردی در جریان دیدار گل گهر سیرجان مقابل خونه به خونه، اظهار کرد: کمیته اخلاق این موضوع و تمام موارد مستندی که قابل پیگیری باشد بررسی می کند. اداره بازرسی کل کشور، کمیته اخلاق و پلیس امنیت مسئول رسیدگی به این کار هستند تا مشکلات را بررسی کنند و البته رسانه‌ها هم باید کمک کنند. در کل اگر موضوعی از طریق مستندات قابل اثبات باشد بررسی می شود‌. افراد قضایی برای برخورد با یک موضوع اصرار به دراختیار گرفتن مستندات دارند. قطعا با فساد برخورد می کنیم و اطلاعات را به مردم می‌دهیم. امیدواریم در جاهای دیگر هم این اتفاق رخ دهد چراکه فساد فقط مربوط به فوتبال نیست.

از ارتباط های کی روش کمک می گیریم‌ اما برای انتخاب حریفان تیم ملی برنامه داریم

تاج درباره اظهارات کی روش مبنی بر اینکه دیدارهای دوستانه تیم ملی تنها با تلاش های او هماهنگ می شود، گفت: فدراسیون حریفان تیم ملی را انتخاب نمی‌کند بلکه کی روش این کار را انجام می‌دهد. سرمربی تیم ملی با توانمندی هایش حریفان تدارکاتی را انتخاب می‌کند. ۲ بازی اول تدارکاتی تیم ملی بسیار خوب بود و برای هماهنگی آن ها، ارتباط کی‌روش هم به ما کمک کرد اما فدراسیون هم برنامه‌های خود را دارد و تمام برنامه‌ های کمیته بین‌الملل با سرمربی تیم ملی هماهنگ است. این امر رویه همیشگی ما است. برای برگزاری بازی با توگو هزینه کردیم و حدود ۱۰۰ هزار دلار برای پرداخت پول بلیت هواپیما و هتل این تیم دادیم. برای بازی بعدی هم فدراسیون پول پرداخت می‌کند و کسی از جیبش هزینه نمی کند.

کی روش عصبانی است اما اعتقاد دارد کمپ تیم ملی جزء بهترین های آسیا است



رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه کی روش اعتقاد دارد امکانات تیم ملی نسبت به ۷ سال پیش تغییری نکرده است، بیان کرد: نمی‌دانم منظور کی‌روش چه بوده و شاید او از روی عصبانیت این حرف‌ها را زده است. کمپ تیم ملی و امکانات آن حاصل تلاش ها و اتفاق های خوب است. حتی کی‌روش اعلام کرده است این کمپ در خاورمیانه و آسیا جزء بهترین‌هاست و فقط چمن ندارد که حرف درستی هم است. امکانات خوبی در اختیار تیم ملی قرار گرفته است و پاداش‌ها را هم پرداخت کرده ایم. با وجود محدودیت ها هیچ رقمی بدهکار نیستیم اما هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که همه چیز در بهترین شرایط قرار دارد.

پول آماده سازی تیم ملی در جیب کسی نرفته است

تاج درباره اظهارات کی روش مبنی براینکه کمک‌هزینه آماده سازی تیم ملی فوتبال در اختیار یک خانم قرار گرفته است، گفت: این موضوع برای ۴ یا ۵ سال قبل است که البته من در آن زمان مسئول فدراسیون نبودم. در آن زمان نتوانستیم طلبمان از فیفا را وصول کنیم اما پس از راه افتادن مرکز پزشکی ایفمارک از طلبمان در فیفا بخشی از هزینه های ایفمارک را پرداخت کردیم. شاید مدیران قبلی فدراسیون می توانستند تصمیم بهتری بگیرند و اولویت را به ایفمارک ندهند اما این پول به حساب کسی نرفته است.

او درمورد کمک دولت به پرسپولیس و استقلال بیان کرد: طبق قانون دولت نمی تواند به باشگاه های حرفه ای مانند استقلال و پرسپولیس کمک کند اما بر اساس محاسبات قرارداد اگر چیدمان اصولی انجام نشود، هر پولی به فوتبال بیاید، مشکلات حل نمی‌شود. در واقع مانند چاهی می ماند که پر شدنی نیست.

تاج ادامه داد: فوتبال فقط پرسپولیس و استقلال نیست و باشگاه‌هایی مانند تراکتورسازی هم هواداران زیادی دارند. حضور تیم‌های پرهوادار در آسیا برای ما یک امتیاز است و باید تلاش کنیم آنها در لیگ قهرمانان شرکت کنند.روزی سه ساعت با مدیران باشگاه ها جلسه دارم و می‌دانم آن ها هم جلسات متعددی را برای حل مشکلات و رفع بدهکاری‌ها برگزار می کنند. باید ریز قراردادها منتشر شود و مردم هم مطلع شوند تا دیگر یک مربی رقم بیشتری نگیرد و ارقام عجیب و غریب نباشد. در این صورت بازی جوانمردانه مالی ایجاد می شود.

حسن زاده باید با هماهنگی به تمرین تیم ملی می رفت

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برخورد تند کی‌روش با رئیس کمیته انضباطی در تمرین امروز (جمعه) تیم ملی هم اظهار کرد: هر مسئولی قصد حضور در تمرین تیم ملی را داشته باشد باید از قبل هماهنگی های این کار انجام‌شود‌. البته شاید مسیر حسن‌زاده سمت ورزشگاه آزادی بوده است و قصد دیدار کسی را داشته است و در این میان به تمرین تیم ملی هم سر زده است. هر فردی می‌خواهد به تمرین تیم ملی برود باید هماهنگ کند حتی حسن زاده که مسئول انضباطی فدراسیون است. 

اودرمورد اعتقاد علی کریمی مبنی بر فساد در فوتبال گفت: علی کریمی برای فوتبال زحمت کشیده است و به اندازه زحمتش می تواند حرف‌هایش را بزند. فکر می‌کنم برخورد با فساد هم درجریان است و طبیعی است هر کسی می‌تواند در این باره صحبت کند چه برسد به علی کریمی که سال‌ها برای فوتبال ایران زحمت کشیده است.

تاج درمورد عزم برخورد با فساد در فوتبال گفت: در این زمینه فوتبال از تمام بخش‌های جامعه جلوتر است. فوتبال ایران پاک است اما به هر حال گرفتاری‌هایی هم در آن وجود دارد. حسن فوتبال این است که مانند آبکش می ماند و همانگونه که نمی‌توان آب را در آبکش نگه داشت در فوتبال هم نمی‌ توان چیزی را پنهان کرد.


او افزود: اینکه فوتبال مانند شیشه‌ است خوب است. باید از دادگستری تهران تشکر کنیم که حکم پلمپ مدارس فوتبال غیرمجاز را صادر کرد. به تمام ورزشگاه‌ها اعلام کردیم اگر مدرسه فوتبالی بخواهد زمین اجاره کند باید مجوز رسمی خودش را ارائه دهد.


رئیس فدراسیون فوتبال درباره به تعویق افتادن پرداخت حقوق کی روش گفت:‌ سه روز است که حقوق کی روش عقب افتاده است و برای حل این موضوع تلاش می کنیم. با توجه به مشکلات مالی فدراسیون تصور می‌کنم پرداخت حقوق کی روش چند روز زمان ببرد. امیدواریم دولت به قول‌هایی که برای حمایت مالی به فدراسیون فوتبال عمل کند تا فدراسیون بتواند در بحث آماده‌سازی تیم‌های ملی به خوبی وظایفش را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد اینکه ممکن است در انتخاب روچا به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مشکلاتی به وجود بیاید اما درنهایت روز جمعه این اتفاق بدون مشکل خاصی رخ داد.

روز جمعه از ساعت ۹:۱۵ به وقت محلی، کمیسیون انتخابات برای مشخص شدن رئیس فدراسیون تشکیل جلسه داد و نتیجه نهایی آن چیزی نبود جز انتخاب پدرو روچا، تنها نامزد انتخاب فدراسیون، به‌عنوان رئیس.

روچا در حال حاضر به عنوان بخشی از یک پرونده فساد مربوط به فدراسیون تحت بازجویی قرار دارد. در روزهای اخیر اعلام شده بود که این پرونده ممکن است بر روی انتخاب او به‌عنوان رئیس فدراسیون تاثیر بگذارد اما در جلسه امروز این شبهات رد شد.

روچا جانشین لوئیس روبیالس است، رئیس سابق بدنام فدراسیون که پس از حواشی به وجود آمده با جنیفر هرموسو و سپس فساد مالی از این سمت برکنار شد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است:«پدرو روچا امروز پس از دریافت حمایت اکثریت اعضای مجمع این نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا، به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.»

دیروز هم شورای ملی ورزش اسپانیا در جلسه‌ای گرد هم آمدند، آنها تصمیم به ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر فدراسیون گرفتند و در مهم‌ترین تصمیم، روچا را تعلیق نکردند تا این مرد ۶۹ ساله امروز به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود.

دیگر خبرها

  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود