Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:34:10 GMT

امام جمعه بستان آباد: 13 آبان هیمنه استکبار را شکست

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۵۵۴۹

امام جمعه بستان آباد: 13 آبان هیمنه استکبار را شکست

تبریز- ایرنا- امام جمعه شهرستان بستان آباد با بیان اینکه 13 آبان روز رویاروئی ملت ایران با استکبار جهانی است، گفت: این روز بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی را با وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی، شکست.

به گزارش ایرنا، حجت اسلام رضا رضوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بستان آباد افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان در روز 13 آبان نشان داد هیمنه استکبار با وحدت و همدلی قابل شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی در کشورمان دارای سابقه تاریخی است، اظهار کرد: روز 13 آبان به دلیل تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 توسط رژیم ستمشاهی، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان معترض به دخالت های آمریکا در ایران به سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال 1358، به یوم الله تبدیل شد.
حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه شکست نظام جمهوری اسلامی ایران از اهداف اصلی استکبار جهانی است، افزود: جنگ تحمیلی، تحریم، ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای و افراد بی گناه و حمایت از فتنه سال 88 از جمله اقدامات آشکار استکبار علیه کشورمان است.
وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات استکبار جهانی نه تنها موجب شکست ما در برابر آنها نشده ، بلکه باعث وحدت و همدلی بین مردم و مسوولان کشورمان شده است، صبر و تقوا را دو عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مطمئن باشید هر گاه حرکت بر محور ولایت و وحدت و همدلی باشد، گزندی به کشور وارد نخواهد شد.
حجت الاسلام رضوی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: بالا بودن توان موشکی و هوشیاری نیروهای نظامی امروز موجب حیرت و سردرگمی دشمنان به ویژه اسرائیل شده است.
خبرنگار: علی کبیر** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
7239/3038/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است