Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:41:58 GMT

قدرت دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۴۸۳۸

قدرت دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره نیست

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یاسوج ضمن تاکید بر اینکه قدرت دفاعی و موشکی ایران قابل مذاکره نیست، اذعان کرد: این قدرت یک سد پولادین و مستحکم برای دفاع از مرزهای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام صفدر پناهی، امام جمعه موقت یاسوج ظهر امروز ( 12 آبان ) در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی، گفت: در اسلام و آموزه های دینی بیشترین تاکید بر رعایت تقواست و شاید آموزه ای را نتوان پیدا کرد که به این میزان بر رعایت آن تاکید شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به چرایی تاکید بر رعایت تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: اگر گوهر تقوا در ذات، درون و قلب انسانی قرار گرفت به میزان کیفیت و اندازه آن تقوا، تجلی انسان در جامعه مثبت و دارای نورانیت و آثار خیر خواهد بود.

 

پناهی اذعان کرد: به هر میزان که از این گوهر تقوی بدون بهره باشیم، تجلی اعمال ما دارای مشکل و برای جامعه مضر خواهد بود؛ لذا تقوی برای هر کسی که به سن تکلیف رسیده باشد (زن و مرد) لازم و ضروری است.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه تقوی در همه ابعاد مورد تاکید است، ادامه داد: تقوی در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و به میزانی که مورد توجه و اهتمام قرار گیرد، برای فرد و جامعه مفید است.

 

وی در ادامه با اشاره به یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: سه رویداد مهم در این روز شامل: تبعید امام در سال 1343، کشتار دانش آموزان توسط رژیم شاه در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاد.

 

پناهی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب و در سال 1357، عمال رژیم برای سرکوب تظاهرات مردم با حمله به دانش آموزان، عده زیادی از آنها زخمی و تعدادی را نیز به شهادت رساندند.

 

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در 13 آبان سال 1343 رژیم طاغوت حضرت امام را به ترکیه تبعید کرده بود و به خاطر اینکه فکر می کرد اگر امام را از ایران دور کند، در بین علمای عراق تحت الشعاع قرار می گیرد و نهضت با رکود مواجه می شود.

 

وی ادامه داد: مجموع این دو مناسبت که مناسبت نخست باعث تداوم بسیار خوب انقلاب شد و در تبعید امام نه تنها رژیم پهلوی به اهداف خود نرسید، بلکه امام با کادرسازی و تنظیم برنامه های بسیار خوبی که داشت، سال 1357 اعتراض ها به شکل بسیار گسترده و عمومی شکل گرفته بود و یکی از نمونه های آن همین تجمع های دانش آموزان بود که رژیم آن را به خاک و خون کشید.

 

پناهی ابراز داشت: دانشجویان پیرو خط امام در روز 13 آبان سال 1358 تظاهرات کرده و لانه جاسوسی آمریکا در ایران را از چنگال سفارت آمریکا که اسم سفارت داشت ولی در واقع مرکز جاسوسی بود آنها را دستگیر کرده و گروگان ها بعد از مدتی طبق معاهده الجزایر آزاد شدند.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه حرکت بسیار مهم دانشجویان به اندازه ای اهمیت داشت که حضرت امام نام انقلاب دوم را بر آن گذاشت، اضافه کرد: اگر آن حرکت شکل نمی گرفت طراحی آمریکا برای نفوذ در دولتمردان نظام نوپای ایران محقق می شد.

 

وی اظهار داشت: با تسخیر لانه جاسوسی سلطه آمریکا از ایران کوتاه و چهره های نفوذی داخلی و خارجی آنها که در این مجموعه فعالیت می کردند برای ملت ایران آشکار شد.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: یوم الله 13 آبان مهم تر از انقلاب نخست در 22 بهمن سال 1357 بود و به عنوان انقلاب دوم نام گذاری شد.

 

پناهی به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان اشاره و اضافه کرد: معظم له توصیه کردند که «آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران و شیطان بزرگ است و هرگز نباید دشمنی ها و جنایت های آمریکا از ذهن ملت ایران پاک شود و این گونه هم هست ».

 

وی با بیان اینکه یوم الله 13 آبان یک روز فراموش ناشدنی در تاریخ ایران اسلامی است، عنوان کرد: جنایت های آمریکا علیه کشورمان متعدد بوده که از کودتای 28 مرداد سال 1332 تا راه اندازی جنگ تحمیلی هشت ساله، کودتای نوژه و جنایت های دیگر را شامل می شود.

 

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از مردم انتظار می رود که همچون سال های گذشته حضور حماسی و گسترده ای در راهپیمایی 13 آبان داشته باشند.

 

پناهی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرد و بدعهدی خود را نشان داد، اضافه کرد: ملت هوشیار، بیدار و با بصیرت ایران نیز مقابل آمریکا ایستاده و هرگز تسلیم آنها نخواهد شد و جنایت های آنها را فراموش نمی کند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه قدرت دفاعی و موشکی ایران قابل مذاکره نیست، اذعان کرد:این قدرت یک سد پولادین و مستحکم برای دفاع از مرزهای کشور است.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه ایران با مقاومت در منطقه خاورمیانه و همچنین داشتن نیروهای نظامی قدرتمند، هرگز اجازه نخواهد داد که دشمنان تعرضی به کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: دشمنان نیز به جهت قدرت ملی و نظامی، همچنین فکری را به ذهن خود در زمینه حمله به کشورمان راه نخواهند داد.

 

پناهی به فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: مقوله فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی مهم بوده و پیشرفت هر جامعه و کشور در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منوط به اصلاح فرهنگ است و باید پیشرفت فرهنگی بیشتری داشته باشیم.

 

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست های شورای فرهنگ عمومی استان مظلوم واقع شده و مصوبات آن چندان اجرا نمی شود.

 

وی به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت: در شورای فرهنگ عمومی انتظار می رود که اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از خرید و مصرف کالای خارجی توصیه شود.

 

پناهی با بیان اینکه باید کالاهای داخلی باکیفیت و دارای استانداردهای لازم باشند تا مردم از کالاهای خارجی کمتر استفاده کنند، ابراز داشت: خرید و مصرف کالای خارجی به منزله کمک به بیکاری در کشور و جامعه است.

 

خطیب جمعه یاسوج به پیاده روی اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: اگر قیام امام حسین (علیه السلام) و نهضت عاشورا نبود، اکنون روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار بین مسلمانان وجود نداشت و این موضوع برای ملت ایران و مسلمانان جهان به عنوان الگویی مطرح شده که در برابر ظلم و ستم بایستند.

 

پناهی گفت: پیاده روی اربعین حسینی خودسازی روحی و معنوی است و به دنیا نشان می دهد که مسلمانان بدون استفاده از اسلحه و بمب اتم، می توانند در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت

سردار محمد قنبری در اولین جلسه شور عملیاتی که با حضور معاونان و روسای پلیس آگاهی فراجا برگزار شد، گفت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا باید بر مبنای اولویت‌ها ترسیم شود که در همین راستا ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت جزو اولویت‌های مهم است.

وی دقت در موضوع معماری فراجای آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستورکار قرار بگیرد. پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج البلاغه و همچنین ارتقاء توان عملیاتی در کشف جرایم نیز باید در دستورکار باشد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است بسیار بااهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملا علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه‌ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید براینکه موضوع هوشمندسازی باید به صورت فوق العاده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گیرد، گفت: انضباط باید در دستورکار قرار گیرد به طوری‌که همه فعالیت‌ها برمبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملا دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص برای انجام کار‌ها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود