Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به اعتقاد مک‌مستر، مهمترين عامل موفقيت واشينگتن در راهبرد جديد، ‌فاصله‌انداختن ميان حکومت و مردم است تا يک تهديد توخالي، به يک خسران واقعي براي ايران تبديل شود.
سرويس جهان مشرق- پس از اعلام راهبرد جديد دولت ترامپ عليه ايران، بنياد دفاع از دموکراسي نشستي را با حضور دو تن از مقامات برجسته آمريکايي برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ژنرال مک‌مستر»، مشاور امنيت ملي دانلد ترامپ که خود در دهه گذشته از فرماندهان ارتش آمريکا در جنگ عراق و افغانستان بوده است، طي سخنراني به تشريح سياست‌هاي واشينگتن در قبال ايران پرداخت.
ميزبان اين نشست، «هُوان زاراتي» از استراتژيست‌هاي مؤثر در حوزه سياست خارجي بود. وي ابتدا از روابط کاري و صميمانه خود با مک‌مستر طي سال‌هاي گذشته پرده برداشت و از آن سو، مک‌مستر نيز اعلام کرد تحليل‌ها و توصيه‌هاي هوان زاراتي طي ماه‌هاي گذشته در تدوين راهبرد جديد دولت ترامپ در قبال ايران نقشي کليدي داشته است.
نظم آمريکاييِ حاکم بر جهان در خطر استمک‌مستر ابتدا با اين مقدمه شروع کرد که «ايالات متحده پس از جنگ جهاني دوم و به ويژه پس از جنگ سرد، کمک کرد تا يک نظم سياسي، اقتصادي و امنيتي ايجاد شده و آن را رهبري کرد»، نظمي که از جنگ‌هاي بزرگ، مانند آنچه در جنگ جهاني اول و دوم شاهد بوديم، پيش‌گيري کند و اضافه کرد که اين نظم از سوي سه محور در حال تهديد است:
- «قدرت‌هاي تجديدنظرطلب» در نظم آمريکايي مثل روسيه
- «دولت‌هاي ياغي» مثل ايران که «هنجارهاي بين‌المللي را زير پا گذاشته، به دنبال تسليحات کشتار جمعي هستند و تروريسم را صادر مي‌کنند تا نفوذ خود را گسترش دهند و از دولت‌هاي مسئوليت‌پذير به زور امتياز بگيرند.»
- و «بازيگران مرتجع غيردولتي» که با نفرت‌پراکني و ترويج ايدئولوژي‌هاي مغاير با دين، کشتارهاي وسيع از انسان‌هاي بيگناه خود را توجيه مي‌کنند.
مک‌مستر ادامه داد اين سه محور با يکديگر بده‌بستان دارند و براي مثال مدعي شد کمک‌هاي ايران و روسيه به حکومت ياغي اسد در سوريه، منجر به «تقويت تروريست‌هاي اسلامگرا» شده است که خود را به عنوان حافظ منافع گروه‌هايي از مردم جا زده‌اند و از آن سو ايران از اين منازعه براي گسترش هژموني منطقه‌اي خود از طريق گروه‌هاي شبه‌نظامي و ايجاد تهديد براي اسرائيل و عربستان سعودي بهره مي‌گيرد (حالا مشخص نيست آيا اين واقعاً تحليل مک‌مستر از اوضاع خاورميانه است يا خود را به ندانستن زده است!)
مشاور امنيت ملي رئيس‌جمهور آمريکا گفت رشد اين سه محور، «امنيت بين‌المللي» را (بخوانيد نظم آمريکاييِ حاکم بر جهان، همان چيزي که در ابتدا خودش صراحتاً بدان اشاره کرد) تضعيف کرده و کار به جايي رسيه که «موازنه قوا در سال‌ها و دهه‌هاي اخيرعليه آمريکا در حال تغيير است»؛ از آن سو واشينگتن نيز «در سال‌هاي اخير، خود را به يک نوع راهبردنگاريِ خودپسندانه محدود کرده است» که به جاي توجه به اقتضائات مسائل بين‌المللي و رفع آن تهديدي که راهبرد اساساً براي حل آن در نظر گرفته شده است، بيشتر به آنچه خود ترجيح مي‌دهد اقدام مي‌کند.
منظور مک‌مستر به زبان ساده اين بود آمريکا بايد رودربايستي را کنار بگذارد و ديگر از اتهاماتي مانند نقض حقوق بشر و جنايت جنگي و مانند آن نترسد و با تمام قوا برخورد سخت و درواقع زشتي با مخالفان خود صورت دهد. البته او به گونه‌اي هنرمندانه اين ايده را مطرح کرد که گويي آمريکا مجبور است اين اتهامات را به جان بخرد تا امنيت ملت‌هاي جهان در خطر نيافتد!

1- تمام قواي آمريکا بايد عليه ايران متحد شودژنرال تندرو ادامه داد بايد تمام قواي «ديپلماتيک، علمي، نظامي، اقتصادي، پليسي و اطلاعاتي» براي پيگيري راهبرد دولت ترامپ متحد شود، راهبردي که بخشي از آن و به قول او «يک نمونه خوبِ» آن چگونگي برخورد با ايران است. او گفت سخنراني ترامپ، شرح «راهبردي بود که واقعاً با اين کشور و اين سازمان، سپاه پاسداران مقابله مي‌کند چرا گه تهديدي براي همه است».
وي از انديشکده‌هايي چون «بنياد دفاع از دموکراسي» که حالا مشخص شده يکي از دو-سه انديشکده اثرگذار بر دولت ترامپ است، خواست تا پژوهش‌هاي خود را در مورد تهديدهاي پيشِ‌رو ادامه دهند و از رسانه‌ها در خواست کرد «کشورهايي مانند ايران و کره شمالي را به سختي زير نظر بگيرند و جهان را آگاه کنند از اينکه اين دولت‌ها چگونه تحريم‌ها را دور مي‌زنند، هنجارهاي بين‌المللي را زير پا مي‌گذارند، با مردم خود به خشونت رفتار مي‌کنند و چه رويکردي در روابط خود با همسايگان‌شان دارند».
2- برخورد با ايران فقط به موضوع هسته‌اي محدود نشودبه نظر او راهبرد جامع ترامپ براي «خنثي‌کردن نفوذ بي‌ثبات‌ساز ايران و مهار سلطه‌گري‌اش به ويژه حمايتش از تروريسم و شبه‌نظاميان» بسيار مناسبتر از راهبرد دولت‌هاي پيشين در توجهِ صرف به توافق هسته‌اي است. او اعلام کرد واشينگتن تمام موارد زير را در نظر مي‌گيرد:
- «حمايت تجهيزاتي و مالي از تروريسم و افراط‌گرايي»
- حمايت از حکومت اسد
- خصومت با اسرائيل
- «تهديدهاي مکرر ايران عليه آزادي کشتيراني به ويژه از لحاظ اهميت راهبردي در خليج فارس»
- «حملات سايبري به آمريکا، اسرائيل و متحدان و شرکاي واشينگتن در منطقه»
- نقض حقوق بشر
- «بازداشت اتباع خارجي از جمله شهروندان آمريکايي به دلايل بي‌ربط»
- و موشک‌هاي بالستيک که مک‌مستر دقيقه‌اي بعد بدان اشاره کرد.
مک‌مستر با نام‌بردن از کاستي‌هاي برجام و اينکه نبايد پول نفت در وضعيت فعلي به ايران برسد، تلويحاً به تحريم دولت ايران در آينده در صورت تداوم موارد بالا اشاره کرد.
3- احياي اتحادهاي گذشته در منطقهمشاور امنيت ملي دانلد ترامپ سومين بخش از راهبرد جديد واشينگتن را احياي اتحادهاي گذشته در منطقه (منظور او ائتلافي است که در زمان دفاع مقدس عليه ايران شکل گرفته بود) و تقويت همکاري با شرکاي منطقه‌ايِ آمريکا در خاورميانه «به عنوان يک سپر دفاعي در برابر تجديدنظرطلبيِ ايران عليه موازنه قوا در منطقه» اعلام کرد.
وي گفت متحدان آمريکا در منطقه «رژيم ايران را به رسميت نمي‌شناسند» و «بسيار مهم» است که ما با دولت‌هايي در خاورميانه که آنها نيز مانند آمريکا از «موشک‌هاي بالستيک» و «فعاليت‌هاي مخرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» احساس خطر و تهديد مي‌کنند، به «فهم مشترک از مشکلات» و «روابط بسيار نزديکتر» برسيم تا «اقدامات مشترک» را ترتيب دهيم.
4- دوباره اجماع بين‌المللي عليه ايران ايجاد کنيممک‌مستر صراحتاً گفت «ما بايد دوباره لشگر جامعه بين‌المللي را گرد آوريم» تا «نقض حقوق بشر و بازداشت شهروندان آمريکايي و غير آمريکايي از سوي سپاه پاسداران را محکوم کنند». به نظر مي‌رسد منظور او عمدتاً 1+5 بود. قطعاً در اينجا نقش چين و روسيه از اهميت خاصي برخوردار است.
مشاور امنيت ملي رئيس‌جمهور آمريکا به بازنگري واشينگتن در برجام اشاره کرد و ادامه داد «فرصتي براي متحدان ما است که از آن براي همکاري روي طيف گسترده‌اي از رفتارهاي بي‌ثبات‌ساز ايران بهره گيرند، کمااينکه هم‌اکنون نيز اين همکاري آغاز شده است.»
5- تهديد هسته‌اي را فراموش نکنيميا واقعاً با وجود اين همه بازرسي از ايران، خيال واشينگتن راحت نشده يا به بهانه تهديد هسته‌اي قصد پروپاگانداي جهاني عليه ايران را دارد، زيرا مک‌مستر تأکيد کرد بايد تمامي راه‌هاي ممکن براي دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي را مسدود کنيم.

دانلود متن سخنراني مک‌مستر در بنياد دفاع از دموکراسي پيرامون راهبرد جديد آمريکا عليه ايران
ما اجراي راهبرد را آغاز کرده‌ايمژنرال کهنه‌کار از پايان مرحله تدوين راهبرد و آغاز مرحله اجرايي خبر داد و گفت هم‌اکنون در حال «همراه‌سازي تمامي عناصر قواي ملي آمريکا و هماهنگ سازي تلاش‌ها با متحدان کليدي» هستيم و نام آن را «دفاع از آمريکا و پيشبرد منافع حياتي» گذاشت، آنچه به نظر او آن قدر ضرورت دارد که اولاً «هر ملت متمدني مجبور است» با آن همراه شود، «هر جا منابع مالي يا اختيارات حقوقي مورد نياز است»، تأمين خواهد شد و «هر سازماني نياز به شکل‌دهي مجدد و افزايش اهرم‌ها دوباره داشته باشد، تغييرات لازم را اِعمال خواهيم کرد».
نقشه‌هاي ايران در منطقه را به هم مي‌زنيموي در ادامه گفت براي مثال مدتي است در عراق به دنبال «نابودسازي داعش و جلوگيري از شکل‌گيري يک گروه ديگر مانند داعش» هستيم اما هدف ما صرفاً يک عراق باثبات نيست، بلکه «آنچه مي‌خواهيم در عراق ببينيم، يک عراق باثبات است که هم‌قدم و همراستا با ايران نباشد» (وي اين جمله آخر را سه بار در سخنراني‌اش تکرار کرد).
وي ايران را متهم کرد که مي‌خواهد عراق و يمن نيز مانند لبنان شود که يک دولت ضعيف داشته باشد تا نتواند جلوي فعاليت شبه‌نظاميان وابسته به ايران را در خاک خود بگيرد، گروه‌هايي که به قول او «خرابکار و تروريست» هستند و مي‌توانند هر زمان که دولت مرکزي عليه منافع ايران اقدام کرد، به گروهکي عليه دولت مرکزي خود تبديل شوند. مک‌مستر تأکيد کرد آمريکا از روابط نزديک خود با سران کردستان عراق براي رسيدن به اين هدف استفاده مي‌کند، اما با توجه به اشتباه‌بودن زمان همه‌پرسي «خلاف آنچه تصور مي‌کرديم» و درگذشت جلال طالباني، اکنون خلأي درعراق شکل گرفته که «ايرانيان توان بهره‌گيري از آن را دارند».
مک‌مستر تهران را متهم کرد که همواره با «به جان هم انداختن قبيله‌ها و اقوام و فرقه‌ها» خود را به عنوان حامي و ناجي يکي از دو طرف، وارد منازعه مي‌کند و اينگونه نفوذ بيشتري به دست مي‌آورد» و ادامه داد در سوريه نيز ايران و روسيه بايد مسئوليت تداوم منازعه را که به دليل حمايت‌شان از حکومت اسد پيش آمده است، بپذيرند (مشخص نيست چرا يکي از حضار از مک‌مستر نپرسيده است آيا رئيس‌ شما ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتي صراحتاً نگفت «داعش را اوباما و کلينتون ايجاد کردند»!؟)
عليه سپاه متحد مي‌شويممک‌مستر ناخواسته به ناکامي ايالات متحده در منطقه، مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت «ما بايد با متحدان خود يک راهبرد مشترک داشته باشيم تا از پسِ سپاه برآييم.» او گفت «سپاه يک شبکه است که در طيف گسترده‌اي از فعاليت‌هاي کثيف دست دارد تا اهداف پليد رژيم ايران را پيش ببرد» بنابر اين مدتي است جامعه اطلاعاتي آمريکا را براي فهم سازوکار ارتباط «رژيم ايران» ‌ با سپاه و از آن سو، رابطه سپاه با گروه‌هاي شبه‌نظامي در منطقه به کار گرفته‌ايم تا بفهميم مؤسسات مالي و بنگاه‌هاي اقتصادي آنها چگونه معمولاً به صورت ناشناس فعاليت مي‌کنند.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
بخش اصلي سخنان زاراتي و مک‌مستر در نشست بنياد دفاع از دموکراسي
اين راهبرد در اولويت سياست خارجي آمريکا قرار گرفته استژنرال آمريکايي گفت آنچه در مورد ايران و خاورميانه اشاره کرده، از جمله چالش‌هاي اصلي براي آمريکا است، زيرا کاخ سفيد در رده‌بندي چالش‌ها عليه خود پيش از هر چيز به تهديداتي نظر دارد که يک يا چند مورد از «چهار منافع بنيادي» ايالات متحده را تضعيف کند: حفاظت از مردم آمريکا و سرزمين آمريکا، پيشبرد موفقيت و شکوفايي آمريکا، دستيابي به صلح از راه قدرتمندشدن و نهايتاً گسترش نفوذ آمريکا.»
اتمام حجت! وي در پاسخ به يک پرسش گفت پيام ما به ايران، اين است که «به بهره‌گيري از گروه‌هاي مسلح غيرقانوني پايان دهد»، گروه‌هايي که به قول او «منافع خصوصي ايران را به هزينه مردم کشورهايي چون عراق و به هزينه امنيت و ثبات منطقه به پيش مي‌برد». او گفت ايران بايد بداند «هيچ‌کدام از ما، يعني عراقي‌ها، ايالات متحده، شرکاي ما در منطقه، متحدان اروپايي ما اين حجم از خرابکاري و حمايت از تروريست و ميليشيا را نمي‌تواند تحمل کند.»
او گفت «ايرانيان بايد بفهمند مسيري که مي‌روند براي آنها هزينه خواهد داشت، هزينه‌هايي مثل انزوا، انزواي ديپلماتيک و مالي، اگر به مسيري که مي‌روند ادامه دهند.» در واقع مک‌مستر مي‌خواهد اين‌گونه القا کند که اگر ايرانيان از راهِ رفته بازگردند، اين شانس را دارند که گذشته آنها بخشيده شود، اما ناگفته پيدا است وقتي ايران خود بپذيرد که اشتباه کرده و مسئول ناامني و منازعه در خاورميانه بوده است، بزرگترين اهرم تداوم فشار بر خود را فراهم کرده و آمريکا مي‌تواند در آن صورت دولت‌هاي همسايه و جامعه بين‌المللي را خيلي راحت‌تر عليه ايران بسيج کند.
جمع‌بندي
شايد بهتر باشد به جاي جمع‌بندي، اين جمله از مک‌مستر را مرور کنيم: «براي رئيس‌جمهور بسيار مهم بود که در سخنراني‌اش پيرامون راهبرد جديد، ميان رژيم و مردم ايران تمايز قائل شود.» در واقع مهمترين عامل موفقيت واشينگتن در راهبرد جديد، ‌ همين فاصله‌انداختن ميان حکومت و مردم است تا يک تهديد توخالي به يک خسران واقعي براي ايران تبديل شود. بنابر اين کافي است حکومت ايران با جلب رضايت عموميِ بيشتر و همچنين تقويت شفافيت هم در عملکرد داخلي و هم در توضيح اهداف منطقي‌اش در توليد موشک و حضور در منطقه، مردم را با خود همراه سازد و مردم نيز با درس‌گيري از تحولات دهه‌هاي گذشته و بدعهدي‌هاي طرف آمريکايي از زمان دکتر مصدق تا همين سال‌هاي اخير و توافق هسته‌اي، دست آن را در مداخله در امور داخلي ايران باز نکنند.
منابع
http://www.defenddemocracy.org/events/fdds-national-security-summit

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به‌شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تأمین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه به‌خلاف میل تحریم‌کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یادشده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تأکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام‌زنی به دیگران کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به‌خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی اضافه کرد: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به‌دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی بنشانند و به‌گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضدتروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؟!! مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تأکید کرد: تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد