Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@07:58:48 GMT

بازداشت سرهنگ قلابی +عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۰۲۸۵

متهم سابقه‌داری که در پوشش سرهنگ نیروی انتظامی با اجیر کردن دو زن جوان از شهروندان بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اخاذی کرده بود به دام افتاد.

به گزارش مشرق، چندی قبل مرد جوانی در پایتخت به اداره پلیس مراجعه و از مرد مأمورنمایی که با همدستی دو زن جوان از وی اخاذی کرده بودند، شکایت کرد. 

وی گفت: شغل من مسافرکشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر روز قبل دو زن جوان را به عنوان مسافر سوار خودروام کردم تا به مقصدشان در خیابان دماوند برسانم. در حال رانندگی بودم که شخصی با موتورسیکلت مشکی کنارم آمد و خواست توقف کنم. او کارت شناسایی به من نشان داد و خودش را سرهنگ و مأمور پلیس معرفی کرد و مدعی شد برای دو مسافرم ایجاد مزاحمت کرده‌ام. وقتی به او گفتم آنها مسافر من هستند در کمال ناباوری دو زن مسافر مدعی شدند به آنها پیشنهاد دوستی داده‌ و مزاحم آنها شده‌ام. حرف‌های من فایده‌ای نداشت تا اینکه او مدارکم را گرفت و گفت باید خودروام به پارکینگ منتقل شود و خودم به دادسرا معرفی شوم. از آنجا که اگر خودروام به پارکینگ منتقل می‌شد بیکار می‌شدم التماسش کردم تا اینکه در نهایت ۳ میلیون تومان به کارتش به عنوان جریمه واریز کردم و او هم مدارکم را تحویل داد. پس از آن وقتی به دوستانم موضوع را گفتم، متوجه شدم مرد موتورسوار مأمورنما بوده و دو زن مسافر هم همدست او بوده‌اند و به این شیوه از من اخاذی کرده‌اند. 

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی علی وسیله‌ایردموسی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

طرح شکایت‌های مشابه از سرهنگ قلابی 

مأموران در نخستین گام از تحقیقات با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند که همگی حکایت از این داشت مردی حدوداً ۴۵ ساله که خودش را سرهنگ ارگان‌های نظامی و انتظامی معرفی می‌کند با همدستی دو زن جوان از رانندگان مسافرکش و مغازه‌داران به همین شیوه اخاذی می‌کند. 

مرد دیگری هم با طرح شکایت از مأمور قلابی گفت: در حال عبور از میدان فرهنگ سعادت‌آباد بودم که دو زن جوان را به مقصد میدان شهرداری سوار خودروام کردم. هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودم که مرد موتورسواری به من نزدیک شد و خودش را سرهنگ و مأمور امنیت اخلاقی معرفی کرد و دستور داد خودروام را کنار خیابان نگه دارم. وقتی از خودرو پیاده شدم، مرد موتورسوار مدعی شد من مزاحم مسافرانم شده‌ام و جالب بود دو زن جوان هم حرف‌های او را تأیید کردند. او گفت باید خودروام را به پارکینگ منتقل کند و علاوه بر بازداشت من دادگاه هم به خاطر مزاحمت مرا ۱۵میلیون تومان جریمه می‌کند. پس از ساعتی حرف زدن ۵ میلیون تومان به کارتش واریز کردم و او مرا رها کرد. 

اخاذی در پوشش مأمور اماکن 

مرد مغازه‌دار دیگری هم در شکایتی گفت: داخل مغازه‌ام بودم که زن جوانی به عنوان مشتری وارد مغازه‌ام شد. لحظاتی بعد مردی حدوداً ۴۵ ساله وارد مغازه شد و خودش را سرهنگ اداره اماکن معرفی کرد. او مدعی شد من قصد آزار و اذیت زن جوان را داشته‌ام و گفت باید مغازه‌ام پلمب شود. وقتی زن جوان ادعای مرد مأمورنما را تأیید کرد و گفت از من شکایت دارد، خیلی ترسیدم و برای اینکه او را منصرف کنم مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به او پرداخت کردم و بعد هم زن جوان شکایتش را پس گرفت. 

در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان سرهنگ قلابی افزوده می‌شد، کارآگاهان دریافتند حسابی که شاکیان به آن پول واریز کرده‌اند، متعلق به مردی معتاد و کارتن‌خواب است. بدین ترتیب مأموران احتمال دادند متهم با استفاده از مدارک مرد بی‌خانمان اقدام به باز کردن حساب کرده تا شناسایی نشود. 

شناسایی متهم سابقه‌دار 

در حالی که متهم هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود، مأموران در تحقیقات تخصصی و بررسی پرونده‌های متهمان سابقه‌دار موفق شدند سرهنگ قلابی را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان داد متهم که مرد ۴۲ ساله‌ای به نام حسین است که مدتی قبل به جرم اخاذی دستگیر و روانه زندان شده اما خیلی زود در اردیبهشت ماه امسال از زندان آزاد شده است. در نهایت مأموران سرهنگ قلابی را در مخفیگاه تازه‌اش حوالی میدان شهدا شناسایی و دستگیر کردند. 

اعتراف به اخاذی با همدستی ۲زن جوان 

متهم پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با همدستی دو زن به نام‌های زهرا و صغری با جعل عناوین دولتی و نظامی از شهروندان اخاذی می‌کرده است. سپس مأموران مخفیگاه همدستان متهم را نیز در حوالی میدان شوش و شهر ری شناسایی و آنها را بازداشت کردند. دو متهم در بازجویی‌ها حرف‌های سرهنگ قلابی را تأیید کردند و مدعی شدند حسین در اخاذی ۵۰۰ هزار تومان به عنوان دستمزد به آنها پرداخت می‌کرده است. 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: شناسایی دهها مالباخته و بررسی‌های حساب متهم نشان می‌دهد وی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از شهروندان به همین شیوه اخاذی کرده و برای شناسایی شاکیان احتمالی تصویر بدون پوشش متهم به دستور بازپرس علی وسیله‌ایردموسی قاضی پرونده منتشر می‌شود تا مالباختگان احتمالی پس از شناسایی برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند. 

منبع: روزنامه جوان

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهم به ۸ فقره اخاذی در پوشش مامور انتظامی خبر داد. - اخبار استانها -

سردار نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: در پی گزارش چند فقره اخاذی تحت عنوان مامور از شهروندان در محدوده بلوار رسالت، خواجه ربیع و بهمن توسط مردی جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری خواجه ربیع با بررسی اظهارات مالباختگان و به دست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی خود را آغاز و با اشراف اطلاعاتی مخفیگاهش را در محدوده بولوار رسالت شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار نگهبان بیان کرد: در بازجوئی های به عمل آمده، متهم به 8 فقره اخاذی از شهروندان اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه از شهروندان خواست؛ از دادن پول و لوازم با ارزش خود به افراد مشکوک که خود را مامور پلیس و نهادهای امنیتی معرفی می‌کنند خودداری کنند و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

سردار نگهبان همچنین در تشریح جزئیات پرونده سرقت های سریالی شبانه در مشهد گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی شبانه قطعات و محتویات داخل خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری شهید" نواب صفوی"، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تجسس کلانتری نواب صفوی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت ها، گشت زنی های هدفمندی را با همکاری دیگر واحدهای انتظامی در مناطق آسیب پذیر آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این که شب گذشته یکی از تیم های کلانتری نواب صفوی هنگام گشت زنی در محدوده خیابان 17 شهریور شمالی مردی را که خودش را در لابلای خودروها مخفی کرده بود دستگیر و در بازرسی از محل یک شاه کلید، تعدادی آچارآلات و یگ دستگاه مانیتور خودرو کشف کردند.

سردار نگهبان گفت: متهم 50 ساله که دارای سوابق متعدد کیفری به جرم سرقت است با توجه به مستندات به دست آمده از دوربین های مداربسته به 42 فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودروهای پژو و پراید برای تامین هزینه های مواد مخدر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد