Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:36:00 GMT

عادت های ناسالمی که به نفع‌تان هستند!

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۰۴۹۵

عادت های ناسالمی که به نفع‌تان هستند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه‌ی ما عادت‌هایی داریم. حتما شما هم یک سری عادت‌هایی دارید که سعی می‌کنید ترک‌شان کنید چون می‌دانید که برای‌تان ضرر دارند، اینطور نیست؟ یک خبر خوب برای‌ شما داریم؛ برخی از این عادت‌ها، واقعا آسیبی به شما نمی‌زنند! در واقع بعضی از این عادت‌ها، سالم و درست هم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته همیشه عادت‌هایی وجود دارد که شما قطعا می‌دانید باید ترک‌شان کنید مثلا سیگار کشیدن و تمام روز یکجا نشستن. اما مثلا اجتناب از خوردن صبحانه در کدام گروه قرار می‌گیرد؟ آیا خوب است گاهی هوس شکلات کنیم و دلی از عزا دربیاوریم؟ مطلب زیر را بخوانید تا نظرتان عوض شود.

۱. ایرادی ندارد هوس شکلات کنید

در مورد شکلات، هر چه تلخ‌تر بهتر! فواید شکلات تلخ بسیار زیاد است؛ می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش بدهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند افرادی که مکررا شکلات می‌خورند، شاخص تود‌ه‌ی بدنی پایین‌تری دارند.

خوردن ِ بیشتر از 45 گرم شکلات در هفته، باعث کاهش 20 درصدی خطر سکته‌ی مغزی در میان زنان می‌شود. ضمنا شکلات می‌تواند طول عمرتان را بیشتر کند.

۲. فرار کردن از صبحانه می‌تواند مفید باشد

نخوردن صبحانه قبل از جلسه‌ی تمرین‌تان می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد. محققان بلژیکی روی افرادی مطالعه کردند که به مدت شش هفته، رژیم غذایی پُر چرب و پُر کالری مصرف کرده بودند و نتیجه اینکه، آنهایی که قبل از خوردن ورزش کرده بودند، وزن اضافه نکردند.

اما اگر به قصد رقابت و مسابقه تمرین می‌کنید، مثلا ماراتن یا ورزش‌های سه گانه، باید صبحانه بخورید تا انرژی لازم حین تمرین داشته باشید.

۳. راحت باشید و قهوه‌تان را بنوشید

بهتر است حس بدی نسبت به قهوه‌ی صبحگاهی‌تان نداشته باشید. محققان ثابت کرده‌اند آنهایی که عادت به نوشیدن قهوه دارند، خیلی کمتر در معرض دیابت نوع دوم، پارکینسون و زوال عقل هستند. ضمنا در میان قهوه نوش‌ها، موارد کمتری از سکته‌ی مغزی، مشکلات ضربان قلب و برخی انواع سرطان دیده می‌شود.

۴. اگر موهای‌تان را نشستید مهم نیست

البته باید هر وقت لازم بود دوش بگیرید، اما لازم نیست همیشه موهای‌تان را بشویید. مو، نوعی فیبر است؛ یعنی اگر هر روز آن را بشویید ممکن است استحکام و شکل خود را از دست بدهد. اگر پوست سرتان خشک است، شستشوی موها دو بار در هفته کافیست، اما اگر موهای‌تان چرب است می‌توانید یک روز در میان آنها را بشویید.

5. از سُس پُرچرب‌تان لذت ببرید

سس پرچرب مطمئنا خوشمزه‌تر است، اما از آن مهمتر اینکه اگر نوع درست آن را انتخاب کنید، به شما کمک می‌کند از خطر بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی بکاهید. شما باید دست کم 10 درصد از چربی دریافتی روزانه‌تان را از چربی‌های تک غیر اشباع مصرف کنید. هر چند عبارت «پُر چرب» جوری به نظر می‌رسد که انگار باید از آن پرهیز کنید، اما در واقع لازم است سسی را انتخاب کنید که کم کالری‌تر باشد. برخی از چربی‌های خوب می‌توانند به شما کمک کنند بیشتر احساس سیری کرده و دچار پُر خوردی نشوید.

6. بابت یک جلسه باشگاه نرفتن خودتان را سرزنش نکنید

حتی شاید دو جلسه! سه یا چهار جلسه در هفته کافیست تا اندام‌ خوب‌تان را حفظ کنید. یک یا دو روز استراحت کردن به عضلات و ذهن شما کمی فرصت می‌دهد تا بازسازی شوند. در روزهایی که استراحت می‌کنید، سعی کنید همچنان فعال باشید، چه با پیاده روی یا کمی تمرین یوگا. حرکات کششی و استفاده از فوم رولر در روزهای ریکاوری عالی هستند.

7. می‌توانید بیشتر بخوابید

مطالعات زیادی در مورد فواید بیدار شدن قبل از 7 صبح توصیه کرده‌اند. اما دیرتر از خواب بیدار شدن هم می‌تواند حافظه‌ی بلند مدت‌تا را ارتقا داده، ظرفیت یادگیری‌تان را بهتر کرده و حافظه‌تان را سازماندهی کند. وقتی شما زود از خواب بیدار می‌شوید، آخرین چرخه‌ی REM (حرکت سریع چشم در خواب که حافظه را تقویت می‌کند) را قطع می‌کنید. البته تمام روز را نخوابید، اما اگر کمی بیشتر در رختخواب ماندید، احساس بدی نداشته باشید.

8. آدامس جویدن آنقدرها که فکر می‌کنید بد نیست

جویدن آدامس، مخصوصا نعنایی، بهترین عادتی است که باید ادامه‌اش دهید. داشتن یک جعبه آدامس در جیب یا کیف‌تان می‌تواند در کاهش اشتها به شما کمک خوبی بکند، سلامت روانی‌تان را تقویت کند و اعتماد بنفس سالمی در شما ایجاد کند. خوشبختانه یک آدامس بدون قند در روز، شما را در معرض شیرین کننده‌های مصنوعی نیز قرار نمی‌دهد. آدامس‌تان را بجوید!

۹. نمی‌توانید دست از ناخن جویدن بردارید؟ اشکالی ندارد

دست‌های شما پُر از میکروب است، اما ناخن جویدن به شما کمک می‌کند از استرس و اضطراب‌تان کم شود، به هر حال بهتر از روش‌های کاهش استرسی چون سیگار کشیدن یا مست کردن است! اگر عادت دارید ناخن بجوید و معمولا هم دچار اضطراب می‌شوید، فقط لطفا مکررا دست‌های‌تان را بشویید، خیلی بیشتر از آنکه فکر می‌کنید لازم است!

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

 

عادت های ناسالم بعضی از افراد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور در اجتماع بزرگ مردم قم به ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه (س) در حمایت از طرح نور گفت: حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است و دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع ۶ هزار نفری مردم قم در صحن آئینه حضرت معصومه (س) در حمایت از طرح نور فراجا حضور یافت و بیان داشت: فراجا طرح نور را با قوت ادامه می‌دهد.

 

وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: سپاسگزار و قدردان محبت شما عزیزان خواهران، برادران، علماء، فضلا، رزمندگان و آحاد مردم هستیم. خدا را شاکریم که قدم در راهی گذاشته‌ایم در راه سخت پرپیچ و پر فراز و نشیبی که مردم انقلابی این راه پر فراز و نشیب را درک کردند و در حمایت از پلیس به میدان آمدند.

فرمانده کل انتظامی در ادامه گفت: دشمن تلاش فراوان کرد که در این معرکه به گونه‌ای جلوه کند که پلیس تنها است، اما مردم این خط بطلان را بر افکار پلید دشمن کشیدند که مردم در کنار پلیس، با پلیس، برای پلیس و همراه و همگام با پلیس هستند.

سردار رادان افزود: بدانیم در معرکه‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسیده است که نبرد رویارو با ایران اسلامی به جز شکست هیچ چیز در بر ندارد و از همین رو وارد جنگ فرهنگی شده است. دشمنان تلاش دارند دو بال از ما گرفته بشود اولین بال، بال حیا و عفت است و دومین بال، بال غیرت است.

وی گفت: چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود، محیط برای فرد بیننده عادی می‌شود وقتی محیط برای مردان و زنان باغیرت ما عادی شد یعنی یک ارزش شکل می‌گیرد در جایی که بی ارزش ترین، ارزش‌ها از منظر دین و قرآن و اسلام است.

سردار رادان گفت: آیا این دختران وطن، دشمنان ما هستند، هرگز، این‌ها دختران ما هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند تا بتوانند سرباز بی جیره و مواجب آنان باشند ما در حقیقت داریم حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی مان را انجام می‌دهیم از دخترانی که مادران آینده این مرز و بوم هستند، از مادران آینده‌ای که بایستی رزمنده پرور، شجاع پرور، میهن دوست پرور و اسلام دوست باشند.

وی با بیان این که عده‌ای قصد دارند عفاف و حجاب را یک مسئله امنیتی جا بیندازند، بیان داشت: بنده رسماً اعلام می‌کنم، رسماً بدانید ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و کاملاً اجتماعی می‌بینیم، اصلاً انتظامی و امنیتی نمی‌بینیم.

فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: در برابر هجمه‌ای که به حیا، عفت و غیرت ایران اسلامی و مردم ایران اسلامی ما وارد شده فقط انتظامی نباید وارد میدان دفاع باشد. همه برای صیانت از دختران وطن در برابر دشمن ماموریم و در آینده نزدیک پشت پرده‌های این جریان را از قاب تلویزیون خواهید دید کسانی که می‌آیند دختران ما را خارج می‌برند و رایگان آموزش می‌دهند تا در جامعه طوری باشند که قبح بی شرمی و بی حیایی و بی غیرتی را بگیرند. دشمن با برنامه ریزی وارد شده است.

وی افزود: ۳۱ دستگاه مسئول راهکار‌های اجرایی حجاب و عفاف بوده که اگر به تکالیف خودشان عمل می‌کردند امروز شاهد چنین صحنه‌هایی در خیابان نبودیم.

فرمانده کل انتظامی گفت: از حمایت دستگاه قضا و رئیس جمهور محترم برای حمایت از انتظامی در اجرای این طرح تشکر می‌کنم. معمولاً هیچ رئیس جمهوری این کار را نمی‌کند، چون اعتقاد دارد بایستی کاری کند که رای داشته باشد، ولی رئیس جمهور محترم واقعاً حساب این را نکرده و ایستاده تا حیا، دین، عفت در جامعه ساری و جاری شود.

فرمانده کل انتظامی در ادامه از حمایت وزیر کشور نیز تقدیر کرد و گفت: از صداوسیمایی که به میدان آمده، از اصحاب رسانه و قلم به دستانی که بر علیه مزدوران قلم می‌زنند نه برای مزدوران تشکر می‌کنم.

وی افزود: کسانی هستند که برای مزدوران قلم می‌زنند و به این قلم زدشان هم افتخار می‌کنند و توجه ندارند که فردای قیامت، کلمات و حرف‌های این مقالات، این جملاتی را که می‌آورند بایستی پاسخگوی آن باشند در محضر پروردگار، چگونه می‌شود بی حیایی را ترویج کرد با ادبیاتی زیبا و بعد انتظار داشت قیامتی امین داشت.

فرمانده کل انتظامی بیان داشت: چنین است که بایستی عزم و اراده مان را در برابر صیانت از دختران میهن‌مان قرار بدهیم، من اینجا در حرم حضرت معصومه (س) در برابر متدین و انقلابیونی که برخی از آن‌ها امروز اینجا هستند و در برابر خانواده شهدا، خانواده جانبازان، خانواده رزمندگان، علماء، صلحاء و در حرم خانم حضرت معصومه (س) قسم یاد می‌کنم تمام توان را برای احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی مان خواهیم گذاشت و از این راه عقب نشینی نخواهیم داشت و هیچ اراده ای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم علیه اراذل و اوباش، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه هم تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • لورکوزن و عادت به گلزنی در دقیقه ۹۰ به بعد!
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!