Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مصطفي تاجزاده به تازگي از اين گفته است که عده‌اي قصد دارند رئيس‌جمهور روحاني را «نابود» کنند.
سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم. 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


***
تاجزاده: عده‌اي مي‌خواهند روحاني را نابود کنند!
مصطفي تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از دستگيرشدگان فتنه سال 88، به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با سايت جماران در پاسخ به اين سؤال که "برخي از اطرافيان آقاي روحاني مي‌گويند وي ديگر نياز به راي مردم ندارد و مي‌تواند بدون توجه به افکار عمومي کار خود را به پيش ببرد"، گفت:
«من نمي‌دانم اين اطرافيان چه کساني هستند، اما يقين دارم خود آقاي روحاني اين تعبير را ندارد. علت آن هم اين است که آقاي روحاني از امروز تا روزي که رياست جمهوري را تحويل دهد، با مشکلاتي مواجه خواهد شد که جز با حمايت اين ملت نمي‌تواند از پس آنها برآيد. اگر وضعيت کشور ما به گونه‌اي بود که رئيس جمهور مي‌توانست راي بگيرد و بعد از آن بي‌اعتنا به افکار عمومي کار خود را انجام دهد، مي‌توانست چنين رويکردي داشته باشد، اما در شرايط کشور ما چنين رفتاري امکان پذير نيست«.
او افزوده است:
«دست و پاي روحاني با وجود حمايت 24 ميليوني بسته است، اگر احساس کنند که اين 24 ميليون هم ديگر از وي حمايت نمي‌کنند، نابودش خواهند کرد. اما من فکر مي‌کنم که آقاي روحاني در عين حال مي‌خواهد تعامل لازم را هم داشته باشد. مثلا در همين ماجراي وزارت علوم، روحاني تعامل کرد، اما به اين معني نيست که بر سر حقوق دانشجويان معامله کرد. چرا که روحاني مي‌داند به حمايت دانشگاه نياز داد. به همين جهت من خوشحالم که آقاي غلامي براي تحقق وعده‌هاي روحاني تلاش خواهد کرد.[1]
*قضاوت درباره صحبت‌هاي تاجزاده را به عهده مخاطبان محترم وامي‌گذاريم.
طرفه آنکه اين روزها بيشترين صداي انتقاد و اعتراض عليه رئيس‌جمهور روحاني، از اردوگاه اصلاح‌طلبان به‌گوش مي‌رسد و تاجزاده گويا در جريان نيست که رفقاي ستادي او طي روزهاي اخير، تا به انکار ائتلافشان با روحاني هم پيش رفته‌اند و حتي او را ناعادل مي‌خوانند.
جالب آنکه حتي عبدا... ناصري، از اعضاي شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان نيز به تازگي در اظهاراتي از اين گفته است که روحاني اگر مختار باشد، از اصلاح‌طلبان عبور مي‌کند![2]
البته اصولگرايان نيز پيرامون بي‌دستاوردي و شکست برجام، انتقادات وسيعي را به سمت ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات روانه کرده‌اند اما آدرس صاحبان اعتراضات بنيان برافکن و ناجوانمردانه که روزگاري مي‌گفتند ما فدائيان روحاني هستيم اما امروز متعرّض او شده‌اند و حتي عنوان مي‌کنند که مسئوليت اقدامات دولت بر عهده آنها نيست[3] را بايستي در اردوگاه اصلاحات جست نه در جاي ديگر.
***
نامه شوراي نگهبان فاقد اعتبار است!
خودمختاري «سفيد» در مقابل شوراي نگهبان...

غلامعلي سفيد، فعال اصلاح‌طلب و رئيس شوراي شهر يزد به تازگي در بخشي از يک مصاحبه با سايت جماران درباره پرونده تعليق عضويت يک زرتشتي در شوراي شهر يزد، با تاکيد بر اينکه اين حکم تعليق را اجرا نمي‌کند! گفت:
«برداشت من اين است که اين حکم عدالت‌خواهانه نيست و با آزادي منافات دارد؛ در همين حال آراي مردم را تحقير کرده است. من نمي‌توانم اين حکم را اجرا کنم اگر کسي مي‌خواهد اين کار را انجام دهد خودش مي‌داند. من نمي‌توانم چنين کاري کنم و تا به حال نيز اين کار را نکردم.»
او همچنين با تکرار يکي از واگويه‌هاي ليدر منزوي اصلاحات مبني بر اينکه "اگر دين در برابر آزادي و عدالت قرار گيرد، شکست مي خورد"! افزوده است: اينکه يک نفر در کل شوراهاي شهر کشور زرتشتي باشد مگر تا چه حد مي‌تواند به دين و شرع آسيب رساند که اين هتک حيثيت را از وجهه جمهوري اسلامي در دنيا ايجاد کردند.
سفيد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود نيز مي‌گويد:
«شوراي نگهبان پيش از انتخابات به مسئولين اجرايي نامه‌اي نوشتند و خواستار رد صلاحيت آقاي نيکنام شدند. اما روساي استانداري و فرمانداري نيز قائل به اجراي اين حکم نشدند و گفتند چنين نامه‌اي فاقد اعتبار است. رئيس مجلس نيز گفته است قانون انتخابات وجود دارد و نبايد خارج از آن عمل کرد. دولت و مجلس بعنوان مجري و ناظر چنين مساله‌اي را رد کردند. شوراي نگهبان حق دخالت در انتخابات شوراها را ندارد زيرا نظارت بر انتخابات شوراي شهر بر عهده مجلس است.»[4]
*مشخص نيست هيئت‌هاي اجرايي و نظارت در انتخابات شوراي شهر، چه ملاک‌هايي براي تأييد صلاحيت دارند که مردم گاهي مجبور مي‌شوند چنين موضع‌گيري‌هاي عجيبي را از جانب برخي اعضاي شوراي شهر در برخي شهرستان‌هاي کشور بشنوند؟!
آقاي «سپنتا نيکنام» به همان دليلي با تفسير شوراي نگهبان از قانون، نمي‌تواند عضو شوراي شهر باشد که آقاي سفيد مي‌تواند عضو باشد.
از طرفي مشکل قضيه اينجاست که رئيس شوراي شهر يزد از برداشت خود از مُرّ قانون سخن مي‌گويد و گويا نمي‌داند که نه تنها برداشت شخص وي، که برداشت هيچيک از مقامات ديگر کشور هم در مقابل رأي و نظر شوراي نگهبان مسموع نيست و طبق اصل چهارم قانون اساسي، اين شوراي نگهبان است که بايستي نظر و برداشت خود را درباره اسلامي بودن يا نبودن تمام قوانين کشور اعلام کند.
صحبت‌هاي تند اين فرد که بيشتر يک تجديد بيعت با جريان فتنه و ليدر اصلاح‌طلبان به نظر مي‌رسد همچنين در حالي است که حتي سران قوا هم نمي‌توانند در برابر رأي قانوني شوراي نگهبان «أنا رجل» بگويند؛ چه برسد به يک عضو شوراي شهر!
البته در هنگامي که برخي چهره‌هاي کشور با يک محاسبه غلط در برابر رأي شوراي نگهبان موضع‌گيري مي‌کنند و پس از دريافت تذکر هم از جبران مافات استنکاف مي‌کنند؛ يقينا از يک عضو شوراي شهر در يکي از شهرستان‌هاي کشور انتظار موضع‌گيري منطبق با منطق و عقلانيت نخواهد رفت...
***
«اوج فقر» با موبايل اسمارت...
زني که در نمايشگاه مطبوعات همه را فريب داد!

چند روز قبل ويدئويي از حاشيه نمايشگاه مطبوعات تهران در شبکه‌هاي مجازي منتشر شد که در آن، زني بچه به بغل در حالي که يک موبايل هوشمند هم به دست دارد از اوضاع بد اقتصادي خود شکايت مي‌کند.
اين زن در صحبت‌هاي خود اينطور مي‌گويد که «من 3 ماه است که در چادر زندگي مي‌کنم»، «کدام آخوند در ايران هست که خانه نداشته باشد»، «کربلا تو ايران است، بياييد براي گرسنگي بچه‌ها سينه بزنيد»، «چرا مرا تهديد کرده‌اند که اگر حرف بزني تو را مي‌کشيم!» و...
اين ويدئو در شبکه‌هاي مجازي بازتاب فراواني داشت و افرادي در رسانه‌هاي ضد انقلاب و حتي رسانه‌هاي خودي، آنرا سند شيوع فقر و فساد در ايران معرفي کردند!
در اين ميان، «حسن شمشادي» خبرنگار با سابقه صدا و سيما نيز اين ويدئو را در صفحه اينستاگرام خود منتشر کرد تا به گفته خود بتواند براي اين زن از سوي خيّرين کمکي فراهم کند.
او اما 2 روز قبل، ضمن باز نشر همين ويدئو نوشت: اين خانم يک کلاهبردار حرفه‌ايست...
شمشادي در توضيح خبر خود نيز نوشت:
«چند روز پيش اين ويدئو رو از اون جهت منتشر کردم تا اطلاعي درباره‌اش کسب کنم و چنانچه واقعا چادرنشين و مشکل‌دار هستن؛ بتونيم پيداشون کنيم و کمکي از روي انسانيت به او و بچه‌هاش داشته باشيم...
در اين باره دوست ارجمندي؛ ساعتي پيش اين پيام رو فرستادند که عينا منتشر مي‌کنم...
سلام
در خصوص اون خانم که پست اظهاراتش در نمايشگاه مطبوعات رو گذاشتيد بايد خدمتتون عرض کنم ايشون به نام م.ش يه جاعل کلاهبردار هست که از خيريه‌ها و افراد خيّر کلاهبرداري ميکنه و قريب به دوماه پيش در خيريه مهر علوي که حقير عضو هيئت امناي اون هستم با ارايه مدارک نادرست و دروغ قريب به 30 ميليون کمک دريافت کرد.
با پيگيري‌هاي اخير ما مشخص شد موارد مشابه و متعددي هست که ايشون مردم رو فريب داده.
بنده خودم وکيل دادگستري هستم و خيريه ما به زودي عليه ايشون طرح شکايت خواهد کرد.»
*قبل از اين و در جريان فتنه سال 88 نيز، ستاد تبليغاتي ميرحسين موسوي، فيلمي را از تظلّم يک زن ستم‌ديده منتشر کرد و البته بعداً مشخص شد که اين زن يک بازيگر تئاتر است و قضيه از اساس يک پروژه تبليغاتي بوده است.
با تمام اين شفاف‌سازي‌ها اما از دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي و ايضاً از خواص کشور انتظار مي‌رود پيش‌بيني‌هاي لازم را در زمينه اين سياه‌نمايي‌هاي خطرناک داشته باشند.
مبحث «فتنه اقتصادي» و تلاش دشمن براي ايجاد آن در ايران اسلامي با ابزار سياه‌نمايي از اقتصاد و مفسدنمايي از نظام اسلامي نيز طي سال‌هاي اخيراً بارها مورد اشاره رهبر انقلاب و برخي خواص کشور قرار گرفته است.[5]
اصرار بر سياه‌نمايي اقتصادي و مفسدنمايي در حالي است که اقتصاد ايران در جايگاه هجدهمين اقتصاد جهاني قرار دارد و نرخ بيکاري در ايران نيز اولاً تنها 6 درصد از ميزان استاندارد بيکاري در جهان بالاتر است و ثانيا اکثريت اين ميزان بيکاران نيز در وضعيت بحراني نيستند. (شاهد مثال آنکه بخش اعظمي از پيشنهادات وزارت کار به کارجويان پذيرفته نمي‌شود.)
همچنين ايران اسلامي در زمينه تأمين امنيت و خوراک مردم نيز در تنگنا قرار ندارد و تحريم‌ها هم طبق اعلام عمده‌اي از کارشناسان کشور، هيچگاه اثري بيش از 30 درصد بر اقتصاد کلان ايران اسلامي نداشته‌اند.
مسئله مفسدنمايي از نظام اسلامي، فاز ديگري است که با وجود پرچمداري مقام معظم رهبري و اثبات عزم نظام اسلامي با مفسدين؛ اما در دستور کار جريان فتنه قرار دارد.
در حالي که در مقوله فساد بايد دانست امر فساد به دليل ارتباط مستقيم با نفسانيت انسان‌ها همواره و حتي در دولت امام معصوم هم ممکن الوقوع است (کما اينکه در دولت امام مجتبي(ع) از جانب برخي چهره‌هاي سست‌عنصر روي داد) و گناه اصلي در اين زمينه برخورد نکردن با فساد است نه وقوع آن!
امري که نظام اسلامي علم‌دار مبارزه با آن است و اثبات کرده است که در اين زمينه اهل مماشات و مداهنه نيست.
(گفتنيست، تاکنون در مواردي، رسانه‌هاي کشور و حتي صدا و سيما اقدام به انعکاس وضعيت خانواده‌هاي محروم کرده‌اند و کمک‌هاي شاياني براي اين خانواده‌ها ايجاد شده است.)
***
1_http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-780183
2_mshrgh.ir/793034
3_mshrgh.ir/793592
4_ http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-778937
5_ http://fna.ir/a1k4uf

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند گفت: من می‌توانم به ضرس قاطع بگویم در شرایط حاضر، شورای نگهبان نمی‌تواند جلسه مهمی در بررسی لوایح و طرح‌ها داشته باشد مگر اینکه حتماً کار پژوهشکده آنجا ارائه شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان، از آخرین دستاورد‌های پژوهشکده شورای نگهبان بازدید کرد و ضمن تشکر از دکتر کدخدایی، رییس پژوهشکده شورای نگهبان و مدیران و کارکنان این پژوهشکده بابت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف، افزود: امیدوارم خداوند متعال، زحمات شما را به خوبی بپذیرد، رشد دهد و هم ذخیره برای دنیای خودتان و آخرت خودتان و هم ذخیره برای جمهوری اسلامی باشد.

این عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه قانونگذاری، اساس حرکت یک ملت و کشور است، گفت: قانون‌گذاری معمولا نیاز به پایش دارد. قانون اساسی هم که انصافاً راهنمای بزرگی است برای اینکه نظام یک کشور منحرف نشود، پیش‌بینی کرده است که شورای نگهبان با معیار‌های شرع و قانون اساسی که معیار‌هایی جامع هستند قوانین را بررسی کند و شورای نگهبان نیز از روز‌های ابتدای تاسیس کار خودش را بر بنیانی قوی و متین بنانهاده است و فقها و حقوقدانان ادوار مختلف این شورا بنای مستحکم و روش دقیقی را برای بررسی مصوبات پایه‌گذاری کرده‌اند.

آیت‌الله مدرسی یزدی در ادامه ضمن ارزشمند برشمردن پژوهش‌ها و نظرات کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، گفت: مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان نیز که در شهر قم تشکیل می‌شود از صاحب‌نظران برجسته‌ای تشکیل شده است که نظرات‌شان برای اعضای شورای نگهبان کارآمد است و البته گسترش ارتباط پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی بر غنای نظرات این دو مجموعه خواهد افزود.

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند