Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فراخوان دومين جشنواره سراسري قرآني "پوستر آيات"، منتشر شده و علاقه‌مندان تا 30 آذرماه مهلت دارند براي ارسال مرحله اول آثار به نشاني دبيرخانه اقدام کنند. ناصر مقدم، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان و دبير جشنواره با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره به صورت سراسري برگزار شده و داوران مطرح کشوري، دکتر محمد خزائي، دکتر حميد‌رضا قليچ‌خاني و دکتر فؤاد نجم‌الدين به کار داوري آثار خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، وي ادامه داد: بدون شک زبان هنر زبان رسا، گويا، جذاب و دلنشين است که اگر پيامي بر امواج هنر نشسته و بر آفاق و انفس ابلاغ و ارسال شود، تأثيرگذار و ماندگار خواهد شد. در اين ميان هنرهاي تجسمي از جمله ابزار و رسانه‌هايي است که مي‌تواند با همراهي هنرمندان فرهيخته در بيان حقايق و پيام‌هاي قرآني، نقش ممتاز و برجسته‌اي ايفا کند.
بر همين اساس، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان هدف از برگزاري اين جشنواره را شناسايي و حمايت از هنرمندان براي توليد آثار هنري مرتبط با آيات قرآن کريم دانسته و ادامه داد: تبليغ و نشر مفاهيم قرآني و ديني با استفاده از زبان هنر، تلفيق نگرش‌ها و توانمندي‌هاي سنتي و مدرن هنرمندان قرآني و ديني، افزايش علاقه‌مندي آحاد جامعه به هنرهاي قرآني، تقدير و تشويق هنرمندان حوزه قرآن و عترت، توسعه و ترويج فرهنگ و معارف قرآني و ديني، نگرش جديد در طراحي پوستر با بهره‌گيري از فرهنگ و معارف قرآني و اسلامي، فراهم نمودن بستري مناسب براي حضور نهادها، ادارات و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي به منظور آشنايي با آثار هنرمندان خلاق از ديگر اهداف مورد نظر اين جشنواره است.
وي با اشاره به موضوعات دومين جشنواره قرآني پوستر آيات، تاکيد کرد: اين موضوعات در سه بخش طراحي شده است که بخش اول "داستان‌هاي قرآني و عترتي"(اقتباس از داستان‌هاي قرآن کريم) از جمله: زندگي و سيره پيامبر اسلام(ص)، زندگي و سيره پيامبران الهي از ديدگاه قرآن، زندگي و سيره معصومين(ع)، زندگي و سيره ديگر شخصيت‌هاي قرآني، تمثيل هاي قرآني و عترتي، بخش دوم "مضامين و معارف ديني" از جمله: کانون خانواده، سبک زندگي، اقتصاد مقاومتي، حجاب و عفاف، سوره مبارکه ياسين، فرهنگ ايثار و شهادت، امر به معروف، نهي از منکر، راستگويي، مثبت‌انديشي، صلح و دوستي، مهرباني، ظلم‌ستيزي، اسلام‌شناسي، گذشت، حقوق همسايه، قانون مداري، احسان به والدين، اميد و شعف، ازدواج، کار و تلاش، توکل، قرض‌الحسنه، زکات، نماز، کسب حلال، ريا، ربا، مقاومت و پايداري، کسب علم و دانش، مسجد، توبه، ولايت، تقريب مذاهب، قناعت، خودباوري، اسراف، مهدويت، همسرداري، غدير، محيط زيست، مرگ و بخش سوم "بخش ويژه" با موضوع: مفاهيم و مضامين سوره مبارکه واقعه است.
به گفته اين مقام مسئول، مهلت ارسال مرحله اول آثار(ارسال اينترنتي) تا 30 آذرماه 1396 بوده و بازبيني اوليه آثار در روز 5 دي‌ماه انجام مي‌گيرد. نتايج بازبيني اوليه آثار در روز 10 دي‌ماه اعلام شده و مهلت ارسال مرحله دوم آثار(ارسال پستي) تا 20 دي ماه است. داوري نهايي آثار در روز 30 دي ماه انجام گرفته و مراسم اختتاميه و اهداي جوايز نيز 18 بهمن ماه در استان زنجان برگزار مي‌شود.
مقدم از برگزاري نمايشگاه آثار منتخب در فرهنگسراي امام خميني(ره) زنجان خبر داده و افزود: اين نمايشگاه از 18 بهمن ماه تا 30 بهمن ماه به مدت 12 روز داير مي‌شود.
طبق فراخوان اين جشنواره، به نفر اول در گروه اول موضوعات، تنديس جشنواره، لوح تقدير و مبلغ 20 ميليون ريال هديه نقدي، نفر دوم در گروه اول موضوعات، تنديس جشنواره، لوح و مبلغ 15 ميليون ريال هديه نقدي و نفر سوم در گروه اول موضوعات نيز تنديس جشنواره، لوح و مبلغ 10 ميليون ريال هديه نقدي تعلق مي‌گيرد.
نفر اول در گروه دوم موضوعات نيز تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و مبلغ 20 ميليون ريال هديه نقدي، نفر دوم در گروه دوم موضوعات، تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و مبلغ 15 ميليون ريال هديه نقدي و نفر سوم در گروه دوم موضوعات، تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و مبلغ 10 ميليون ريال هديه نقدي دريافت مي‌کنند.
در بخش ويژه؛ مفاهيم سوره مبارکه واقعه به نفر برگزيده 30 ميليون ريال هديه نقدي اهدا مي‌شود.
گفتني است نفرات چهارم، پنجم، ششم در هر دو گروه نيز لوح تقدير و 7 ميليون ريال جايزه نقدي دريافت مي‌کنند.
به کليه هنرمنداني که آثارشان به نمايشگاه راه يابد، لوح سپاس و به تمامي شرکت‌کنندگان جشنواره، گواهي شرکت اهدا خواهد شد.
طبق فراخوان منتشر شده هر هنرمند مي‌تواند حداکثر 5 اثر در حيطه موضوعات جشنواره بر اساس زمان‌بندي اعلام شده ارسال نمايد. جهت بازبيني اوليه، فايل آثار در اندازه A4، با فرمت JPG و وضوح 300 DPI به همراه فرم ثبت‌نام به آدرس الکترونيکي: quran.etratzanjan@yahoo.com ارسال شود. آثاري که فاقد کيفيت ديجيتالي فوق باشند، بازبيني نخواهند شد. پس از بازبيني اوليه، از شرکت‌کنندگان دعوت به عمل خواهد آمد تا آثار خود را در ابعاد و کيفيت اصلي اندازه 70*100 cm ، وضوح 300 DPI ، فرمت TIFF ، مود رنگي CMYK بر روي CD جهت گزينش نهايي و شرکت در نمايشگاه و چاپ در کتاب به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند. ستاد اجرايي جشنواره در قبال مشکلات احتمالي موجود در CD و ارسال به دبيرخانه مسئوليتي نخواهد داشت. جهت دريافت فرم ثبت‌نام به آدرس الکترونيکي http://zanjan.farhang.gov.ir مراجعه نماييد. اطلاعات فرم ثبت‌نام در تهيه مطالب انتشاراتي و نمايشگاهي مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از اين رو مسئوليت صحت اطلاعات ارسالي بر عهده شرکت‌کننده است. مسئوليت اصالت آثار به عهده شرکت‌کنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال‌کننده مسئول بوده و هيچ‌گونه مسئوليتي متوجه دبيرخانه جشنواره نخواهد بود. دبيرخانه جشنواره، کليه حقوق چاپ، تکثير، نشر الکترونيک و ارائه نمايشگاهي آثار را دارد. تصميم‌گيري در خصوص موارد پيش‌بيني نشده و اعلام نشده بر عهده دبيرخانه جشنواره است. شرکت در جشنواره به منزله پذيرش کليه شرايط و مقررات جشنواره مي‌باشد.
گفتني است قائم مقامي دبير جشنواره بر عهده معراج کرمي، رئيس اداره هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، دبير هنري آن بر عهده دکترعبدالرضا چارئي، خوشنويس و طراح گرافيک و عضو هيئت علمي دانشکده هنر دانشگاه شاهد و دبير اجرايي آن نيز بر عهده نوراله صفي‌لو، مسئول دفتر قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تجلیل از منتخبان در تبریز برگزار می‌شوذ.

«پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جزء» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان