Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@17:05:14 GMT

آموزش مهم‌ترین اصل در پدافند غیرعامل

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۱۵۳۹

آموزش مهم‌ترین اصل در پدافند غیرعامل

عادل عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با اشاره به جایگاه پدافند غیر عامل اظهار داشت: هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با تهدیداتی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج  و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه گفت:  دانش‌آموزان سفیران ما در جامعه برای نهادینه کردن فرهنگ‌های مختلف هستند و می‌توانند در خانواده‌های خود نقش‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان نقش آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان را در فرهنگی سازی پدافند غیر عامل بسیار موثر دانست و تاکید کرد: باید این آموزش‌ها از مدارس آغاز  و آموزش و پرورش برنامه‌های متنوعی را با موضوع پدافند غیر عامل انجام دهند.

وی ادامه داد: هرچه علم و اطلاعات دانش‌آموزان در خصوص پدافند غیر عامل بیشتر شود، آسیب‌های انسانی در مواجهه با حوادثی که امنیت کشور را تهدید می‌کند کمتر می‌شود.

عبدالملکی  آموزش را مهم‌ترین اصل در پدافند غیرعامل دانست و عنوان کرد: باید در این آموزش‌ها دانش‌آموزان یاد بگیرند که چگونه با پدافند غیرعامل مانند حوادث طبیعی و غیر طبیعی و دفاع غیر نظامی قدرت در برابر تهاجم دشمن داشته باشند.

وی از برگزاری مانور پدافند غیرعامل در مدارس همدان به همت کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان خبر داد و بیان داشت: این مانور در راستای اجرای منويات مقام معظم رهبری، در هفته پدافند غيرعامل با شعار «پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» به مدت 3 روز در برخی از مدارس متوسطه و ابتدایی ناحیه یک برگزار شد.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به اهداف برگزاری مانور پدافند غیرعامل تصریح کرد: این مانور با هدف ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در زمینه مقابله با حوادث غیر مترقبه با حضور 300 نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

وی یادآور شد: امیداوریم با برگزای این مانور گامی هر چند کوچک در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی در جامعه برداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان