Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان دیوان کیفری بین المللی از این نهاد خواست تا مجوز لازم برای آغاز بررسی رسمی تحقیقات در مورد جنایات جنگی در افغانستان را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی مقدماتی دفتر وی نشان داده که معیار و شرایط لازم برای انجام تحقیقات درباره جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در افغانستان فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ملت افغانستان طی چندین دهه جنایات ناشی از درگیری های مسلحانه را تحمل نموده است. به دنبال یک بررسی مقدماتی دقیق، نتیجه گیری اینجانب آن است که به موجب معاهده «رم» کلیه معیارهای حقوقی لازم جهت شروع تحقیقات بجا آورده شده است. اینجانب در زمان مقتضی درخواست خود را جهت کسب اجازه قضائی برای شروع تحقیقات به ثبت رسانده و معروض می دارد که مبنای متعارفی برای این باور وجود دارد که جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در ارتباط با درگیری های مسلحانه در افغانستان به وقوع پیوسته است.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی تاکید کرد درصورت پذیرش درخواست اینجانب توسط قضات دادگاه، دفتر اینجانب تحقیقات را درمورد جنایات واقع در محدوده صلاحیت دیوان که حسب ادعا توسط یکی از طرفهای درگیری مسلحانه به وقوع پیوسته در چارچوب ماموریت و امکانات این دفتر انجام خواهد داد.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در حالی خواستار آغاز بررسی جنایات جنگی در افغانستان شده که یک سال پیش، این دادگاه احتمال ارتکاب جرایم جنگی توسط مخالفان مسلح، نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای امریکایی را مطرح کرد.

گفتنی است که در سال ۲۰۰۲، دادگاه کیفری بین‌المللی به عنوان یک دادگاه دائم برای رسیدگی به نسل کشی، جنایت علیه بشریت، جرایم جنگی و تجاوزگری در شهر «لاهه» هلند، ایجاد شد و در سال ۲۰۰۳، افغانستان عضویت این دادگاه را دریافت کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام «محمود مهرابی» به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است.

حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست