Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های سلطان نشین عمان، میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها ‌را با امضا، تایید کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در مراسمی که از سوی انجمن روزنامه نگاران عمان با حضور وزیر اطلاع‌رسانی این کشور در دانشگاه سلطان قابوس در مسقط برگزار شد، مسئولان رسانه‌های مطبوعاتی، مجازی و تصویری عمانی، اولین میثاق نامه اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای را با هدف تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالمنعم منصور الحسنی» وزیر اطلاع‌رسانی عمان در این مراسم با تاکید بر اهمیت این منشور در میان موسسات رسانه‌ای رادیویی، تلویزیونی، مطبوعاتی و مجازی، اظهار داشت: این میثاق نامه از سوی همکاران رسانه‌ای و کارشناسان دانشکده رسانه دانشگاه سلطان قابوس تهیه شده که این امر نشان دهنده نقش بسزای روزنامه نگاران و رسانه‌ها در فعالیت حرفه‌ای دنیای امروز است.

وزیر اطلاع‌رسانی عمان امضای میثاق نامه اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها را نشاندهنده بلوغ فضای رسانه‌ای در این کشور عنوان و تاکید کرد: از آنجا که این میثاق نامه توسط روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای نوشته شده، می‌تواند کیفیت و محتوای رسانه‌ها را ارتقا بخشیده و ضمن تضمین اجرای دقیق آن، زمینه را برای ارتقای سلامت و شفافیت در محیط کاری ایجاد کند.

همچنین در این مراسم، «سالم بن حمد الجهوری» عضو انجمن روزنامه نگاران عمان و معاون دبیرکل اتحادیه روزنامه نگاران عرب، در سخنانی گفت: امروزه سرعت پیشرفت و ارتقای فناوری‌های رسانه‌ای بر میزان ارتقای کیفی آن‌ها پیشی گرفته و با گسترش فن‌آوری اثربخشی رسانه‌ها بیش از پیش افزون شده است؛ بنابراین تدوین منشوری که بتواند کیفیت و محتوای رسانه‌ها را مشخص کرده و رسالت آنان را در مسیر صحیحی قرار دهد، ضرورت دارد.

«سالم بن حمد الجهوری» که یکی از اعضای تهیه کنندگان این میثاق نامه اخلاق حرفه‌ای رسانه است، در ادامه خاطرنشان کرد: امضای این میثاق نامه، باعث می‌شود که از جنبه مشورتی و ارشادی به مرحله الزامی رسیده و مرجع رسیدگی برای بسیاری از مشکلات روزنامه نگاران تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، میثاق حرفه‌ای رسانه‌ها، پیمانی است که مدیران رسانه‌های امضا کننده در پی تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا کرده‌اند و همه ارکان رسانه تحت مدیریت خود را به اجرای تعهدات آن هدایت می‌کنند.

** مفاد میثاق نامه

بندهای اصلی این میثاق نامه شامل اصول اساسی، رفتار کاری و حقوق کاری رسانه‌ای است و بر اساس آن، امضا کنندگان به رعایت اخلاق و هنجارهای عمومی و احترام به وحدت ملی واصول دینی و مذهبی، پرهیز از خدشه به کرامت انسانی، رعایت انصاف و آزادی بیان، تفاوت میان خبر و نقد، عدم سوء استفاده از شغل رسانه‌ای، محفوظ ماندن منابع خبر و عدم استفاده از روش‌های غیر قانونی برای دریافت اطلاعات، پایبند خواهند بود.

همچنین حق برخورداری از اطلاعات و اخبار، انعکاس فعالیت‌ها و حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع و پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه‌نگاران، از جمله حقوق کاری آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,90,95/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد