Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:48:41 GMT

اخبار 8 تا 8 جمعه، 12 آبان ماه در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۱۳۷۰

اخبار 8 تا 8 جمعه، 12 آبان ماه در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- مهارت آموزی بیش از 9 هزار نفر از ابتدای سال در آذربایجان غربی، اظهارات ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه های این هفته، جان باختن 99 نفر در جاده های منتهی به خوی، پایان جشنواره قرآنی مدهامتان در ارومیه، شهادت 8 مرزبان در درگیری با تروریست ها در آذربایجان غربی و 2 کشته و 4 مجروح در اثر برخورد 3 دستگاه خودرو در محور ارومیه – مهاباد از اهم اخبار آذربایجان غربی طی 24 ساعت گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**550 هزار مترمربع فضای آموزشی جدید در آذربایجان غربی نیاز است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: 550 هزار متر ربع فضای آموزشی با پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در استان نیاز است تا بتوانیم به استاندارد کشوری فضای آموزشی دست یابیم.

**نتایج روز دوم مسابقات اسکواش جام وحدت و دوستی در ارومیه
دومین روز رقابت های بین المللی اسکواش جام وحدت و دوستی در ارومیه برگزار شد که در این روز اسکواش بازهایی از ایران، عراق و پاکستان راهی دور بعد شدند.

**مهارت آموزی بیش از 9 هزار نفر از ابتدای سال در آذربایجان غربی
با افزایش نیاز جوانان به مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی، بازار مهارت آموزی در آذربایجان غربی داغ شده و در همین راستا 9 هزار و 325 نفر از ابتدای سال تاکنون در دوره های مهارت آموزی در موسسات آزاد فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.

**دومین کاروان راهیان نور دانش آموزی از خوی راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شدند
جانشین فرمانده سپاه خوی گفت: 450 دانش آموز پسر در قالب دومین کاروان راهیان نور دانش آموزی از این شهرستان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در منطقه قطور اعزام شدند.

**جان باختن 99 نفر در جاده های منتهی به خوی
عرض کم، قدیمی بودن و عامل انسانی از جمله علل اصلی تصادفات جاده ای در محورهای منتهی به شهرستان خوی است که کشته های زیادی را در آنها شاهد هستیم و به گفته رئیس دادگستری شهرستان در یک سال گذشته 99 تن در سوانح رانندگی این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

**امام جمعه موقت ارومیه: همایش میلیونی اربعین، قدرت اسلام را به نمایش می گذارد
امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به حضور میلیون ها مشتاق اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده روی اربعین، گفت: این پیاده روی عظیم یک آئین عبادی سیاسی است که قدرت اسلام را در دنیا به نمایش می گذارد.

**معاون استاندار آذربایجان غربی: شعار مرگ بر آمریکا نوعی پدافند غیر عامل است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار است و همه ساله مردم با اقتدار در این روز در صحنه حضور می یابند و با شعار مرگ بر آمریکا کشور را از تعرض مصون می کنند که این امر همان پدافند غیر عامل است.

**بوکان و میاندوآب قهرمان مسابقات کشتی فرنگی و آزاد دانشگاه های آزاد آذربایجان غربی شدند
تیم های دانشگاه آزاد بوکان و میاندوآب به مقام قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد آذربایجان غربی دست یافتند.

**امام جمعه خوی:مبارزه با استکبار جهانی پیروی از آموزه های متعالی اسلامی است
امام جمعه خوی با اشاره به اینکه مبارزه با دشمنان اسلام از آموزه های اسلامی نشات گرفته است، گفت: این امر بارها در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

**امام جمعه موقت چایپاره: پیاده روی اربعین نمایش اقتدار تشیع در جهان است
امام جمعه موقت چایپاره با اشاره به سفر میلیون ها زائر پیاده به کربلا در اربعین حسینی گفت: این پیاده روی نمایش اقتدار تشیع و بزرگترین رزمایش در جهان است که هر ساله این اتحاد را به رخ جهانیان می کشد.

**امام جمعه مهاباد: هیچ کشور جهان از بی عدالتی آمریکا در امان نیست
امام جمعه مهاباد با اشاره به بدعهدی های آمریکا نسبت به تعهدات خود گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری از بی عدالتی آمریکا در امان نیست.

**امام جمعه پیرانشهر: مقابله با نفوذ ایران هدف استکبار از توطئه افکنی در منطقه است
امام جمعه پیرانشهر با اشاره به دشمنی استکبار جهانی از روزهای ابتدایی وقوع انقلاب اسلامی گفت: مقابله با نفوذ ایران و انقلاب در بین ملت های دنیا و منطقه، هدف استکبار جهانی از توطئه افکنی در بین کشورهای اسلامی است.

**امام جمعه شوط: 13 آبان بستر کم نظیر وحدت ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی است
امام جمعه شوط گفت: 13 آبان بستر کم نظیر وحدت ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی و خواسته های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


**امام جمعه بوکان: مردم در 13 آبان پاسخی قاطع و کوبنده به یاوه گویی‌های ترامپ می دهند
امام جمعه بوکان با دعوت از همه مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: مردم در روز 13 آبان پاسخی قاطع و کوبنده به یاوه گویی‌های رئیس جمهوری آمریکا می دهند.

**امام جمعه سردشت: ابراز نفرت از سیاست های آمریکا مهمترین رکن راهپیمایی های ملت ایران در 13 آبان است
امام جمعه سردشت گفت: ابراز نفرت همگانی از سیاست های خصمانه آمریکا مهمترین رکن راهپیمایی های ملت ایران در 13 آبان است.

**امام جمعه پلدشت: راهپیمایی اربعین گوشه ای از عظمت جامعه عظیم اسلامی است
امام جمعه پلدشت گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی تنها گوشه ای از عظمت جامعه عظیم اسلامی است و لرزه بر اندام دشمنان می اندازد.

**امام جمعه سلماس: استکبارستیزی نماد شرافت هر انسان آزاده ای در دنیای امروز است
امام جمعه سلماس گفت: استکبارستیزی و مبارزه با ظالمان دنیای امروز نماد شرافت هر انسان آزاده ای در دنیای امروز است.

**هفتمین همایش سراسری علمی ادبی بانوان در سردشت با معرفی مقالات برتر به کار خود پایان داد
هفتمین همایش سراسری علمی ادبی بانوان در سردشت با معرفی 14 شعر و 38 مقاله برتر از بین 104 اثر ارسال شده از 19 استان کشور به پایان رسید.

**جشنواره قرآنی مدهامتان در ارومیه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت:مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان با برگزاری مسابقات رشته های مختلف و معرفی نفرات برتر هر رشته روز جمعه در ارومیه به کار خود پایان داد.

**شهادت 8 مرزبان در درگیری با تروریست ها در آذربایجان غربی
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در درگیری عصر امروز /جمعه/ مرزبانان با گروه های تروریستی در منطقه مرزی چالدران، تلفات زیادی به تروریست ها وارد شد اما متاسفانه هشت نفر از نیروهای هنگ مرزی به شهادت رسیدند.

**روز سوم مسابقات بین المللی اسکواش/ راهیابی اسکواش بازان ایران، عراق و پاکستان به مرحله نیمه نهایی
سومین روز رقابت های بین المللی اسکواش حرفه ای مردان جهان با عنوان جام وحدت و دوستی امروز/ جمعه / در ارومیه پیگیری شد و اسکواش بازهایی از ایران، عراق و پاکستان راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

**2 کشته و 4 مجروح در اثر برخورد 3 دستگاه خودرو در محور ارومیه - مهاباد
ارومیه- ایرنا- فرمانده پلیس ره ارومیه - میاندوآب گفت: در ساعت 19:20 دقیقه امروز/جمعه/، سه دستگاه خودرو شامل پژو پارس، ال 90 و پژو 405 در محور ارومیه - مهاباد برخورد کردند که در اثر آن 2 نفرکشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.
3072**3214
**خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه