Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@23:43:18 GMT

بچه راننده، مرتبه‌ای بالاتر از یک اکشن معمولی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۳۹۲۶

بچه راننده، مرتبه‌ای بالاتر از یک اکشن معمولی

رویداد۲۴، مازیار وکیلی: شروع بیبی درایو شروع کوبنده‌ای است. شروعی که یک اکشن خوب،خوش‌ساخت و خشن احتیاج دارد. یک ماشین سواری بی‌نظیر و پرجزئیات در دل شهر که بیننده را به جهان درون فیلم پرتاب می‌کند. فیلم یک اکشن تمام عیار است. یک الگو برداری دقیق از زیر ژانرهای جذاب رانندگی و سرقت. 
اینجا هم مثل فیلم درخشان راننده والتر هیل و راندن نیکلاس وندینگ رفن قهرمان نامتعارفی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نوجوان کم‌حرف و تنها که با پدرخوانده کر و لالش زندگی می‌کند. با این سن کم چنان تبحری در رانندگی دارد که در سرقت‌های مختلفی شرکت می‌کند تا قرضش را به شخصیت مرموزی بنام دکتر ادا کند.
رانندگی بر خلاف راننده و راندن چندان سعی ندارد از قواعد ژانر بگریزد. مشخص است که ادگار رایت سعی کرده فیلمی تحویل تماشاگر دهد که کاملاً تابع قوانین و قواعد ژانر اکشن و زیرژانرهای رانندگی و سرقت باشد. به همین خاطر رایت برخلاف هیل و وندینگ رفن از مینی‌مالیسم می‌گریزد و به سوی کلیشه‌ها حرکت می‌کند. نه تنها چیزی را حذف نمی‌کند بلکه همه چیز را با جزئیات برای تماشاگر توضیح می‌دهد. از فلاش‌بک برای نمایش گذشته بیبی استفاده می‌کند و حتی در پایان اسم واقعی بیبی را هم لو می‌دهد. 
بیبی درایور نه به اندازه راننده والتر هیل هنجارگریز است و نه به اندازه راندن وندینگ رفن خلوت و روشنفکرانه. فیلمی است که برای تماشاگران عادی ساخته شده و کارگردان فیلم تمام انرژی‌اش را گذشته تا صحنه‌‌پردازی و طراحی بصری فیلم را بی‌نقص از کار دربیاورد. 
باید اعتراف کرد رایت در این کار بی‌نظیر است. فیلم چنان جذابیت بصری و انرژی درونی دارد که تماشاگر احساس می‌کند بی‌حفاظ و بی‌پناه درون یک رولرکاستر نشسته است. جدای از کوریوگرافی و طراحی بصری درخشان صحنه‌های رانندگی دیگر صحنه‌های فیلم هم این انرژی درونی و جذابیت بصری بی‌نقص را دارند. نمونه درخشان این صحنه‌ها جایی است در ابتدای فیلم که بیبی می‌خواهد قهوه بخرد و برای اعضای گروه دزدی ببرد. 
دوربین رقصان و موسیقی با این صحنه کاری کرده است که تماشاگر احساس می‌کند رولرکاستری که سوار است دارد سرعت می‌گیرد. جذابیت بصری بیبی درایو باعث شده تا فیلم لحظه‌ای از ریتم نیفتد و دچار سکته  نشود. تماشاگر این فیلم شاهد صد و دوازده دقیقه  ناب و بی‌نقص تصویری است که او را به سمت نقطه اوج نهایی و نبرد بیبی و بادی پیش می‌برد. جایی که اکشن فیلم و تصاویر درخشانش بیننده را به وجد می‌آورد. یک دوئل تمام عیار به سبک وسترن‌های قدیمی. منتها این‌بار به جای سلاح این ماشین‌ها هستند که دوئل را انجام می‌دهند. 
فیلم یک حاشیه صوتی بی‌نظیر دارد که همین حاشیه صوتی باعث تمایز و برتری این فیلم نسبت به نمونه‌های مشابهش در سال‌های اخیر شده است. بیبی به خاطر تصادفی که در کودکی داشته گوش‌هایش مشکلی پیدا کرده که ناچار است مدام به موسیقی گوش دهد تا گوش‌هایش آسیب نبیند. او آی‌پادهای مختلفی دارد که پر است از موسیقی‌های متنوع. بیبی بر اساس مود و حال و هوایش هربار یک نوع موسیقی را انتخاب می‌کند. 
وابستگی بیبی به موسیقی چنان زیاد است که اصلاً نمی‌تواند بدون گوش دادن به آن رانندگی کند. در صحنه درخشانی از فیلم در حالی که او همه دزدها را سوار کرده شروع حرکت را به تاخیر می‌اندازد و وقتی با چهره‌ متعجب دزدها روبه‌رو می‌شود کاملاً خونسرد اعلام می‌کند که باید موسیقی را از اول پخش کند تا قادر به رانندگی باشد. رایت ریتم و تمپو هر صحنه اکشن فیلم را بر اساس موسیقی که از آی‌پاد بیبی پخش می‌شود تنظیم کرده، صحنه‌های اکشن فیلم به گونه‌ای است که تماشاگر احساس می‌کند دارد معادل بصری آهنگ‌ها را تماشا می‌کند. در واقع بیبی راننده بدون این حاشیه صوتی غنی و استفاده هوشمندانه از آن جایی در میان بهترین فیلم‌های سال 2017 پیدا نمی‌کرد.
 رایت برای نوشتن فیلم‌نامه از کلیشه‌های زیرژانر رانندگی و سرقت به درستی استفاده کرده. الگوها را گرفته و به آن‌ها رنگی از خلاقیت زده است. مثلاً عشق بیبی و دبورا با این‌که زیادی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد اما برای چنین فیلمی لازم است تا موتور قصه را راه بی‌اندازد. شخصیت‌های فرعی فیلم هم چنان دقیق و با حوصله پرداخت شده‌اند که بهترین مکمل‌های ممکن برای بیبی و جهان پر فساد و خشونت فیلم هستند. دکتر که بیبی دست‌پرورده اوست و بین آن‌ها رابطه مرید و مرادی برقرار است. دکتری که همان اندازه که بی‌رحم است مهربان هم هست و به بیبی فرصت می‌دهد تا با دختر محبوبش فرار کند. بَتس خشن، هتاک و مغرور که انقدر بیبی را با رفتارهایش تحت فشار می‌گذارد که بیبی از او انتقامی خونین می‌گیرد. بادی و دارلینگ و عشق خاص و جذابشان که آلوده به فساد و دزدی شده اما واقعی است و این عشق در تضاد با عشق پاک و معصومانه بیبی و دبورا قرار می‌گیرد انقدر واقعی است که تماشاگر هیچ‌گاه احساس نمی‌کند این عشق آلوده به خشونت چیزی جز این باشد. 
مه این شخصیت‌ها(حتی پدرخوانده کر و لال بیبی) تکمیل کننده بیبی هستند. پسر پاک و معصومی که ناخواسته به این جهان تاریک و فاسد پا گذاشته. یک حرفه‌ای تنها که اگر خلاف می‌کند به خاطر حفظ چیزهایی است که دوست دارد. به خاطر برآورده شدن آرزوهایش است که تن به این دزدی‌ها می‌دهد. برای رسیدن به دبورا، ماشین، موسیقی و جاده. اما چیزی که باعث می‌شود این رولرکاستر سواری بی‌نظیر و لذت بخش دل‌چسب نباشد پایان‌بندی بد فیلم است. 
پایان خوش و تین‌ایجری فیلم همه آن چیزهایی را که کارگردان به ما بخشیده بود از بین می‌برد. این پایان ابلهانه در تضاد کامل با چنین اکشن جذابی قرار دارد. این باج دادن بیهوده و توضیح واضحات باعث شده تماشاگر از پایان رولرکاستر سواری لذت نبرد. بماند که نشانه‌های این انحطاط را می‌شد در دقایقی قبل از پایان فیلم هم مشاهده کرد. جایی که پلیس علی‌رغم همه رفت و آمدهای و کشمکش بیبی با دار و دسته دزدان نمی‌تواند او را شناسایی کند. مشکل اجرای بد این صحنه‌ها نیست، غیرقابل باور بودن آن‌هاست. 
بیبی‌ درایو فیلم متفاوتی است که با استفاده خلاقانه از کلیشه‌ها و نوآوری در دل ژانر به مرتبه‌ای بالاتر از یک اکشن معمولی دست پیدا می‌کند اما با پایان‌بندی ضعیفش نمی‌تواند بدل به اثری ماندگار شود و در جایگاهی پایین‌تر از شاهکار والتر هیل و فیلم خوش‌ساخت و پیچیده نیکلاس وندینگ رفن قرار می‌گیرد. 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

آزمایشگاه‌ها همواره به‌عنوان قلب تپنده تولید دانش به‌شمار می‌روند و اصلی‌ترین ابزارها برای کشف اسرار علمی را در خود نگه‌می‌دارند.

ابزارها و تجهیزات آزمایشگاهی ساده تا پیشرفته، همگی نقش قابل‌توجهی در پیشبرد پژوهش‌ها و آزمایش‌های علمی ایفا می‌کنند؛ ازهمین‌رو، تصمیم داریم برخی از مهم‌ترین لوازم آزمایشگاهی را به‌شما معرفی کرده و اطلاعاتی درمورد خرید هر یک ار آن‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی متداول‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی معمولی

باتوجه‌به فعالیت‌هایی که در یک آزمایشگاه انجام می‌شود، تجهیزات و لوازم مختلفی در آن آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این اوصاف، تصمیم داریم در ابتدا متداول‌ترین دستگاه‌ها و لوازمی که در یک آزمایشگاه معمولی استفاده می‌شوند را معرفی کنیم. در یک آزمایشگاه معمولی دستگاه‌هایی نظیر لوازم و تجهیزات زیر دیده می‌شوند.

میکروسکوپ (Microscope)

همه شما احتمالا یک بار در آزمایشگاه مدرسه با میکروسکوپ مواجه شده‌ باشید. میکروسکوپ‌ها دستگاه‌هایی برای مشاهده و تحلیل دقیق سلول‌ها، باکتری‌ها، بافت‌ها و سایر ساختارهای ریز در آزمایشگاه‌ها هستند.

ترازوی آنالیتیکال (Analytical Balance)

ترازوی آنالیتیکال یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی به‌شمار می‌رود. این مدل ترازوها در اغلب آزمایشگاه‌ها برای اندازه‌گیری دقیق وزن مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت استفاده از این ترازوها زمانی مشخص می‌شود که شما به تهیه یک محلول با مقدار خاصی از مواد نیاز داشته باشید.

هود شیمی (Fume Hood)

هود شیمی که به هود شیمیایی هم معروف است، نوعی دستگاه ایمنی محسوب می‌شود که برای تامین امنیت آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه هود شیمیایی در آزمایشگاه، ازبین‌بردن بخار و گازهای خطرناک در فرآیندهای شیمیایی و جلوگیری از مسمومیت افراد مشغول به کار در آزمایشگاه است.

پیپت (Pipette)

در اکثر آزمایشگاه‌ها، لوازمی به نام پیپت وجود دارند. پیپت‌ها برای اندازه‌گیری و انتقال مواد به‌شکل دقیق و در حجم‌های کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت این وسایل‌ هم درست مانند ترازوهای آنالیتیکال زمانی مشخص می‌شود که برای تهیه یک محلول و آزمایشات دقیق به حجم خاصی از مواد نیاز داشته باشید.

راکتورهای شیمیایی (Reactor)

احتمالا در بسیاری از مصاحبه‌های تلویزیونی مربوط به مسائل هسته‌ای و شیمیایی، نام راکتورها را شنیده باشید. راکتورها از دیگر تجهیزات مهم در آزمایشگاه‌ها به‌شمار می‌روند که برخی از آن‌ها درست مانند تصورات شما بزرگ و غول‌پیکر بوده و برخی دیگر کوچک و قابل‌استفاده در یک آزمایشگاه معمولی هستند. این تجهیزات را در آزمایشگاه‌ها برای انجام واکنش‌های شیمیایی و بیولوژیکی در شرایط کنترل‌شده استفاده می‌کنند.

تجهیزات نامبرده تنها برخی از مهم‌ترین تجهیزات در آزمایشگاه‌های عمومی هستند که معمولا آن‌ها را برای انجام آزمایشات معمولی و تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌دهند. به‌طورکلی هر آزمایشگاهی براساس نیازهای خود به تجهیزات خاصی نیاز دارد؛ بنابراین، ممکن است تجهیزاتی که در یک آزمایشگاه آب مشاهده می‌کنید با تجهیزات نامبرده متفاوت باشند.

معرفی تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی و آب

همان‌طورکه در بالا هم اشاره کردیم، تجهیزات آزمایشگاهی آب و کشاورزی با تجهیزات معمولی تفاوت دارند. در ادامه، به برخی از تجهیزات مورد استفاده در چنین آزمایشگاه‌هایی اشاره خواهیم کرد.

طیف‌سنج نوری

این دستگاه که با نام اسپکتروفتومتر Spectrophotometer هم شناخته می‌شود، جذبیتی نمونه‌ها را در طیف مختلف امواج electromagnetic اندازه می‌گیرد. از این دستگاه برای تجزیه و تحلیل بیولوژیکی و شیمیایی مواد کشاورزی استفاده می‌کنند. برای مثال، سنجش خلوص شیمیایی خاک، کنترل کیفی محصولات غذایی، تجزیه و تحلیل کود و بررسی خواص آن و ...، ازجمله کاربردهای این دستگاه هستند.

سانتریفیوژ گریزانه

زمانی‌که نیاز به جداسازی مواد براساس وزن و جرم آن‌ها وجود داشته باشد، از دستگاه سانتریفیوژ گریزانه یا Centrifuge استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان مواد مختلف یک محلول را از هم تفکیک کرد. برای مثال، امکان جداکردن آب از روغن در آزمایشگاه با این وسیله وجود دارد.

انکوباتور

یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی آب و کشاورزی، انکوباتور یا گرمخانه (Incubator) نام دارد. این دستگاه می‌تواند شرایط مناسبی ازنظر رطوبتی و حرارتی برای رشد و نگهداری سلول‌ها ایجاد کند؛ به‌این‌ترتیب، کارشناسان می‌توانند در آزمایشگاه، محیطی برای پرورش سلول‌ها و میکروارگانیسم‌ها ایجاد کرده و از این طریق، قارچ‌ها و باکتری‌های لازم برای کشاورزی را پرورش دهند.

آنالیزر گاز

این دستگاه همان‌طورکه از نام آن حدس می‌زنید، برای اندازه گیری و آنالیز گازها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ درواقع زمانی‌که قرار باشد میزان مواد شیمیایی و آلاینده‌های موجود در آب اندازه گیری شود، از این دستگاه استفاده می‌کنند.

دستگاه PCR (Polymerase Chain Reaction)

این دستگاه برای همانندسازی و تکثیر یک قطعه DNA به میلیون‌ها برابر آن کاربرد دارد. در آزمایشگاه‌های کشاورزی نیز برای آنالیز ژنتیکی میکروارگانیسم‌ها و گیاهان از این دستگاه استفاده می‌کنند.

نکات مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی

خرید تجهیزات مخصوص آزمایشگاه، کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت بالایی دارد؛ چراکه کیفیت و استانداردبودن این تجهیزات، تاثیر زیادی روی نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های مختلف خواهد داشت. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، در ادامه نکاتی برای خرید بهترین تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی به شما آموزش می‌دهیم.

مشخصات فنی: قبل از هرچیزی باید استانداردها و مشخصات فنی دستگاه مورد نظر را چک کنید تا مطمئن شوید که از کیفیت کافی برخوردار بوده و نیاز شما را هم پوشش می‌دهد.

توجه به برند: حتما باید به سراغ برندهای با سابقه و قابل اعتماد بروید که امتحان خود را پس داده‌اند. به‌هیچ‌عنوان به‌خاطر قیمت کمتر، برندهای ناشناخته‌ای را انتخاب نکنید که نمی‌توانند کیفیت محصولاتشان را تضمین کنند.

برخورداری از خدمات پس از فروش: مطمئن شوید که محصول موردنظر شما از خدمات پس از فروش برخوردار باشد؛ به‌این‌ترتیب، درصورت خرابی یا بروز هرگونه مشکل، امکان تعویض آن را دارید.

نظرات خریداران قبلی: چه قصد خرید این تجهیزات به‌صورت آنلاین را دارید و چه حضوری، حتما نام آن‌ها را در اینترنت سرچ کرده و نظرات و بازخورد خریداران قبلی را مشاهده کنید. کمک‌گرفتن از تجربیات دیگران به خرید بهتر شما کمک خواهد کرد.

قیمت: بدون‌شک، قیمت و هزینه‌ها یکی از مهمترین فاکتورها در خرید هر چیزی به‌شمار می‌روند و این درمورد خرید تجهیزات آزمایشگاهی هم صدق می‌کند. بهتر است قیمت چندین برند معتبر را مقایسه کرده و از بین آن‌ها مناسب‌ترین‌شان را خریداری کنید.

با رعایت این موارد، می‌توانید تجهیزاتی کاملا مدرن و باکیفیت خریداری کرده و از عملکرد مناسب آن‌ها مطمئن باشید.

خرید اینترنتی وسایل آزمایشگاهی

در این مطلب، سعی کردیم درمورد تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی، آب و تجهیزات معمولی با شما صحبت کنیم؛ همچنین نکاتی درخصوص خرید این محصولات بیان کردیم. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصولات، از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر اقدام کرده و آن‌ها را در محل موردنظرتان تحویل بگیرید. فقط لازم است که درخصوص اعتبار فروشنده موردنظر مطمئن باشید.

کد خبر 748818

دیگر خبرها

  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • اوسمار؛ آقای خاص یا معمولی