Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:32:33 GMT

500 کودک عنبرآبادی تحت حمایت طرح همسفره

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۵۰۸۶

500 کودک عنبرآبادی تحت حمایت طرح همسفره

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان ؛ علی رئیسی، مدیر کمیته امداد شهرستان عنبرآباد از رشد ۲۰ درصدی پرداخت کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و گفت: 180 میلیون تومان باهدف کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد شهرستان عنبرآباد در شش‌ماهه نخست امسال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه سبدهای غذایی شامل حبوبات، غلات، لبنیات و پروتئین در دوره‌های زمانی معین و با نظارت شبکه بهداشت در بین خانوارهای دارای کودکان زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه در شهرستان عنبرآباد توزیع می‌شود، افزود: کودکان تحت حمایت در طول دو دوره شش‌ ماهه درمان و مورد پایش و کنترل مستمر مرکز بهداشت قرار می‌گیرند و پس از بهبودی کامل، از چرخه حمایتی خارج و کودکان دیگری که از مشکل سوءتغذیه رنج می‌برند جایگزین می‌شوند.


رئیسی گفت: نیکوکارانی که مایل هستند به کودکان مبتلابه سوءتغذیه کمک کنند می‌توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir در طرح «همسفره» ثبت‌نام کنند، این طرح برای تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند کمتر از پنج سال که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند ایجادشده است.


مدیر کمیته امداد شهرستان عنبرآباد، در ادامه از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‌های مختلفی ازجمله پرداخت هزینه‌های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکیلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می‌شود.


وی گفت: 38 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال در حوزه درمان بیماران تحت حمایت کمیته امداد شهرستان عنبرآباد هزینه شده است.


رئیسی، به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد عنبرآباد اشاره کرد و افزود: 130 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال برای حق بیمه ۳۱۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۱۲۵ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی شهرستان عنبرآباد پرداخت‌شده است.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین