Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: دارندگان دفترچه های بیمه سلامت می توانند با پرداخت ماهانه 20 هزار تومان مابه التفاوت از همه خدمات سلامت در مراکز دولتی و خصوصی بهره مند شوند.

دکتر رضا ممتحن پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه 96 کشوری در تمام استان‌ها ازابتدای آبان ماه امسال بیمه‌شدگان صرفا خدمات بستری وسرپایی را در مراکز دولتی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تبصره 17 قانون بودجه سال 96 کشوری گفت: مصوبه هیات وزیران در تاریخ ارائه بسته خدمات پایه ‌سلامت به صراحت اعلام کرده افرادی که تحت پوشش بیمه رایگان هستند باید صرفاً از خدمات بخش دولتی استفاده کنند و برای بهره‌مندی از خدمات در بخش خصوصی یا مراکز غیر‌دولتی، مستلزم مشارکت مالی (بیمه‌شدگان) در پرداخت حق سرانه بیمه می‌شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با تأکید براینکه چنانچه هر بیمه شده بیمه همگانی سلامت رایگان، بخواهد دفترچه بیمه سلامت همگانی خود را به دفترچه بیمه ایرانیان تغییردهد، بدون هیچ گونه محدودیتی می‌تواند با واریزماهانه مبلغ 20هزارتومان از خدمات در مراکز خصوصی ودولتی بهره‌مند شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با اجرای این ابلاغیه از ابتدای آبان ماه امسال تاکنون196بیمه شده با پرداخت مبلغ ذکر شده دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان خود را به بیمه ایرانیان تغییر داده است، گفت: دراستان فارس تعداد 410 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان دریافت کرده و از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند وهمچنین افرادی که ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر باشند و از هیچ نوع بیمه درمانی برخودار نیستند، می‌توانند در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی بصورت رایگان تحت پوشش قرار بگیرند.
ممتحن ادامه داد: در فارس با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده ، بیمه‌شدگانی که در سطح یک (پزشک عمومی) از بخش خصوصی بهره‌مند بوده‌اند، می‌توانند مانندگذشته خدمات درمانی خود را دریافت کنند و نیازی به تغییر پزشک خانواده خود ندارند.
دارندگان بیمه سلامت که تا کنون از خدمات بخش دولتی و خصوصی بهره مند بودند بر اساس مصوبه اخیر تنها در بخش دولتی می‌توانند از خدمات بستری و سرپایی (به‌جز دارو) رایگان پذیرش ‌شوند و در مراکز خصوصی باید هزینه بپردازند.
بیمه سلامت یکی از طرح‌های مهم دولت یازدهم برای ارائه خدمات رایگان به افرادی بود که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند اما اکنون ارائه خدمات آن به بیمارستان‌های دولتی محدود شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با تشریح چگونگی ارائه خدمات درمانی به جمعیت بیمه همگانی سلامت رایگان گفت: با ابلاغ جدید هیچ گونه تغییرات عمده‌ای در ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز دولتی صورت نگرفته، بلکه ارائه خدمات بیمه‌ای در مراکز خصوصی محدود شده است.
این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس، اخذ دارو تجویزی توسط پزشک خانواده از تمام داروخانه‌های استان خصوصی ودولتی امکان‌پذیر است. این ابلاغیه برای بیمارانی که تلاش دارند خدمات دارویی خود را از داروخانه‌های خصوصی دریافت کنند، ضروری است و برای استفاده از فرانشیز بیمه سلامت به داروخانه های دولتی مراجعه داشته باشند.
وی بیان کرد: افرادی که تاکنون موفق نشده‌اند ازخدمات بیمه پایه سلامت همگانی رایگان استفاده کنند می‌توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی:www.bimehsalamat.ir اقدام کنند.
به گفته ممتحن افرادی که متقاضی تغییر نوع بیمه خود از بیمه سلامت همگانی رایگان به بیمه ایرانیان(مشارکت در پرداخت سرانه حق بیمه ) هستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت مشخص شده نسبت به تعویض دفترچه خود اقدام کنند.
ممتحن با بیان اینکه هم اینک تعداد دو میلیون و960 هزار نفر در استان فارس تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند، گفت: بیمه سلامت در این طرح توانسته تعداد زیادی از افراد بدون بیمه درمانی را تحت پوشش قرار دهد و روزانه با ثبت‌نام افراد از طریق سایت بر تعداد بیمه‌شدگان افزوده می‌شود.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شباهنگ افزود: علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. خانم شباهنگ اضافه کرد: ۴۲ هزار نفر در دهک‌های اول تا پنجم تحت پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیگر خبرها

  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است