Web Analytics Made Easy - Statcounter

شور و دلدادگی مردم کرمانشاه که از سال‌های دور تاکنون به عنوان دروازه کربلا خدمت‌رسانی کرده‌اند اکنون در موکب‌هایی در سراسر استان و در کشور عراق به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، روزها یکی پس از دیگری می‌گذارند که رسیدن روز ایام اربعین حسینی را برای عاشقان اهل بیت(ع) رقم بزنند و در این میان کربلا برای زائران و حتی افرادی که فرصت عزیمت را نداشته‌اند به یک مقصد معنوی مشترک تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایام و سفر به کربلای معلی از نظر معنوی سبب زیارت و دریافت حاجات زائران و از بعد سیاسی نیز به عنوان بزرگترین همایش مذهبی جهان تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و در واقع پاسخی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

در اینچنین شرایط که خیل عظیمی از عاشقان سالار شهیدان پای پیاده مسیر عاشقی را طی می‌کنند عده‌ای نیز با فعالیت‌های دیگری ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهند و اجر آنها نه‌تنها کمتر از زائران بلکه چه بسا بالاتر نیز باشد.

این افراد خدمت به زائران حتی با قرص نانی را افتخار خود می‌دانند و در طول مسیر با برپایی چادرها، اقامتگاه‌ها و موکب‌هایی و پذیرایی از زائران صحنه‌های زیبایی را خلق می‌کنند و در نهایت با اشک و التماس دعا زائران را بدرقه می‌کنند.

این موکب‌ها هر کدام با خدمات متفاوتی در نقاط مختلف شهر و خارج از شهر دین خود را به شهدای کربلا ادا می‌کنند و حتی از مدت‌ها قبل موکب‌هایی از طرف ایران و استان کرمانشاه در مسیر راهپیمایی زائران در کشور عراق برپا شده است.

به همت جمعی از افراد و هیئت‌های مذهبی شهرستان کرمانشاه موکب نوکران کرمانشاهی در کربلا برای چندمین سال متوالی راه‌اندازی شد.

یکی از این موکب‌ها موکب نوکران کرمانشاهی است که به منظور ارائه خدمات به زوار سرور و سالار شهیدان جمعی از افراد مذهبی و هیئتی این موکب را در کربلا برای چندمین سال متوالی راه‌اندازی کردند.

پنج موکب «نوکران کرمانشاهی» مستقر در ایران و عراق واقع در مرز خسروی جنب مسجد ورودی پایانه مرزی، موکب نجف ابتدای مسیر پیاده‌روی، بعد از پل ثوره‌العشرین رستوران الوحله، موکب مسیر پیاده روی عمود 1180، موکب عمود 1439 شارع‌العباس و موکب پنجم کربلا خیابان علقمی روبروی هتل اطلس مستقر است.

موکب رایةالعباس نیز تنها موکب ایرانی در نجف و متعلق به مردم کرمانشاه است که در نجف اشرف، بعد از پل ثوره‌العشیرین، طریق‌الکربلا مقابل بنزین خانه کرار، مطعم‌الواقف برپا شده است و همه روزه پذیرای خیل زائران صحن و سرای حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) است.

در مجموع 6 موکب کرمانشاهی در کربلا و نجف به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و اقشار مختلف مردم هر کدام بنابر وظیفه خود موکب‌هایی را در داخل یا خارج از کشور راه‌اندازی کرده و خدمات مختلفی را به زائران ارائه می‌دهند که موکب اهل‌سنت و خواهران بسیجی دانشگاه رازی از جمله این موکب‌ها است.

موکب دانشجویان بسیجی خواهر دانشگاه رازی نیز به صورت شبانه‌روزی در سه نوبت هفت صبح تا اذان ظهر، اذان ظهر تا اذان مغرب و اذان مغرب تا هفت صبح به زائران خمت‌رسانی می‌کند و محل آن نیز در مسجد آیت‌الله بروجردی کرمانشاه واقع است.

انتهای پیام/

پذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاهپذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاهپذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاهشور و دلدادگی دروازه کربلا در برپایی موکب‌های اربعینپذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاهپذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاهپذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاهپذیرایی از زایران اربعین -کرمانشاه R41380/P1486/S6,52,57,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات